Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Bra skriver Andy! Tycker även vi måste stötta dicken till 100% Han har potential att bli en stor lirare, men han sitter i en tung sitts just nu.
Kojak

Inlägg av Kojak »

FredrikA skrev:
Micke Nylander skrev:Det uttalandet är, enligt honom själv, något han sade i skämtsam ton. Skulle det stämma är det förjävligt agerat av snuten!
Tycker jag inte!
Man kallar inte en Polis för snutjävel. Spelar ingen roll vilken ton man har.
Om man står och skriker snuten i ansiktet, utan att denne betett sig som ett svin, ordet "snutjävel" så kan jag köpa att man blir omhändertagen. Men om man på ett skämtsamt ironiskt sätt gör det så finns det ingen anledning att gripa personen! Och jag är övertygad om att Dick inte var aggresiv, utan han sa något i skämtsam ton, Snuten uppfattade det inte så och därför startades en ordväxling.

Jag sätter vad som helst på att Dick då försökte snacka bort detta men snuten tog in honom. Om jag har rätt så har snuten bara återigen visat sin makt i samhället. Men jag kan också ha fel!

Men jag gillar inte att Dick blivit dömd av en del Djurgårdare utan att vi sitter på alla fakta. Alla verkar tro att Dick var tokfull men enligt han själv hade han bara några öl i kroppen. Det räcker inte för en vältränad hockeyspelare att bli tokfull och inte veta vad han gör. Och jag vet inte hur ni andra tänker och känner, men jag litar på vad Dick säger.

Anledningen till att han lämnade Tre Kronor nu är ganska enkel: Dicken hamnade i fyllecell. Frågan jag då återigen ställer mig: Var det rätt att Dicken hamnade i fyllecell eller var snuten bara korkade?

Jag tycker det är en väldigt relevant fråga. Vi får inte dömma Dicken utan alla fakta eller på lösa grunder. Då är vi lika korkade som ledningen var när tre hockeyspelare dömdes för av förbundet för ett brott de aldrig kunde fällas för rättsligt. Ni minns väl "skandalen" under Sweden Hockey Games?
Madferit

Inlägg av Madferit »

Sen förstår jag inte folk som "klanka ner" på saker man läst på facebook? Det är trots som att sitta bredvid 2 som pratar på bussen. Det är Dick som rpatar med siona kompisar om utekvällar och fylleslag. Det är ingen reporter eller random snubbe på gatan som hittar på historier.l
blyrr3
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

sluta kalla han dicken:P låter så dåligt nick till han!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Madferit

Inlägg av Madferit »

Polisrapporten. Case closed för mig som är så naiv att ajg inte tror att snutar ljuger ir apporet. Varför skulle dom ljuga? För att killen är känd? Finns bra mycket kändare människor att gå på på stureplan än en 4linespelare i DIF.

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... k-axelsson
Nordmark

Inlägg av Nordmark »

Allvarligt, killen passar bättre i Linköping. Hoppas de värvar honom så vi slipper se honom i DIF: s tröja 08/09.
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pompe »

Ok grabben hade fått ett par öl i sig, skulle säkert vara tuff inför sina kompisar...fast hur j-a tufft är det att säga dessa saker till ett par poliser..vissa saker skall man bara tänka och sedan är det bara att hålla truten.
Han gjorde ett misstag och han lär säkert ångra sig, så låt det vara där!Och jag hoppas att det står Axelsson på DIF tröja No 14 nästa år också!

//Pompe
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Men grabben är ung! Låt han göra misstag. Ingen är felfri, jag tror han lär sig av detta nu. Jag vill fortfarande ha Dicken i laget nästa år.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tvivlar starkt på att han bara hade druckit tre öl. Då skulle han med andra ord, lekt tuff och "skojat" med polisen nykter? Märkligt att folk tar Dicken i försvar, oavsett om han är nykter eller ej är det jäkla klantigt att "skoja" med polisen.

Skön att se att han verkar ångerfull i alla fall. Det här kanske kan funka som en liten väckarklocka för honom.
Dock bör Dicken få all hjälp och stöd han behöver om han nu har problem med alkoholen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Vipul

Inlägg av Vipul »

dom har gjort detta så jävla överdrivet så d inte är sant..
jag skiter i om han går ut o festar o dricker..liksom vem gör inte det?
så länge han gör sitt jobb ute på plan så skiter jag i hans privatliv..
han har mitt stöd till 100%
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Släng ut killen ur DIF direkt! Han visar verkligen dålig karaktär och att han inte vill spela i landslaget! Vill inte ha killar som har den här karaktären och smutsar ner DIF märket! Dessutom har han inte presterat ett skit sedan han blev uttagen i landslaget första gången!

Släpp Dicken till högstbjudande klubb!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

TomyMörth skrev:Släng ut killen ur DIF direkt! Han visar verkligen dålig karaktär och att han inte vill spela i landslaget! Vill inte ha killar som har den här karaktären och smutsar ner DIF märket! Dessutom har han inte presterat ett skit sedan han blev uttagen i landslaget första gången!

Vill vi ha karaktärer som dig på forumet här då? Bete dig förhelvete...

Simma Lugnt.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

stolpskott skrev:
TomyMörth skrev:Släng ut killen ur DIF direkt! Han visar verkligen dålig karaktär och att han inte vill spela i landslaget! Vill inte ha killar som har den här karaktären och smutsar ner DIF märket! Dessutom har han inte presterat ett skit sedan han blev uttagen i landslaget första gången!

Vill vi ha karaktärer som dig på forumet här då? Bete dig förhelvete...

Simma Lugnt.

Trodde att det var fritt att tycka till angående detta ämne! Vad är din karaktär i frågan då? Förmodligen är du vad du kallar dig för.......
Senast redigerad av TomyMörth den 2008-04-14 17:18:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Remy Lebeau skrev:Tvivlar starkt på att han bara hade druckit tre öl. Då skulle han med andra ord, lekt tuff och "skojat" med polisen nykter? Märkligt att folk tar Dicken i försvar, oavsett om han är nykter eller ej är det jäkla klantigt att "skoja" med polisen.

Skön att se att han verkar ångerfull i alla fall. Det här kanske kan funka som en liten väckarklocka för honom.
Dock bör Dicken få all hjälp och stöd han behöver om han nu har problem med alkoholen.
Nä, han hade druckit betydligt mer än så...

Har har problem med attityden både på plan och utanför.

Men visst, jag kan köpa att han gör detta misstaget nu, han får en chans till..
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Alla förtjänar en andra chans, det gäller även Dicken. Återstår att se om han tar den.

Angående hans "nej" till landslaget så framgår det av det man läst att Dick i samförstånd med BÅG valt att inte åka med till Tjeckien.

Vipul, du kanske skiter i det, men jag tror inte våra sponsorer vill bli förknippade med alkoholiserade spelare. Så som spelare har man ett extra ansvar vad gäller uppförande, både på och utanför isen.
Därmed inte sagt att Axelsson är en alkis, utan nu menar jag rent principiellt.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar