Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Jag sitter tragiskt nog och hoppas på en sinnesjukt bra målis fortfarande.. men det kan man nog feteglömma.... vill dock ha en riktigt asgrym keeper för en ev. final serie.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Hoppas på att Wiken fortfarande sover gott med en stor penningkasse under huvudkudden och att han har siktet inställt på några sköna UFA:s till återsamlingen i Augusti.
AVD: Semesterdelirium
AVD: Semesterdelirium
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Vad är det som lockar så mycket med Brodecki?jensa öhling #11 skrev: ↑2024-07-12 11:31:08 Brodecki hade jag lätt tagit före Dick men nu när Dick redan är klar och vi har chans på Thoresen får vi väl tyvärr låta Gnaget eller några andra nypa Brodecki.
Expert.
Silly Season 2024/25
Instämmer!
Vet vi något om Munther? Kan han slå ut våra andra målvakter? (Ribban är ju inte högt satt av Andren o Hävelid)
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Jag tror Andrén kan få ett lyft av att vi bytt målvaktstränare.
Om uppgifterna som cirkulerat stämmer, att det skar sig med Mikko tidigt och att Andrén fått träna själv, så är det förmodligen en stor orsak till att han inte varit jämn i sin prestation.
Det kan till och med ha påverkat Hävelid tror jag.
Utan att ha all fakta på bordet så kan vi alla skriva under på att det är en väldigt ogynnsam miljö att jobba i, när målvaktstränare och tilltänkta förstemålvakten inte drar jämnt.
Mycket är vunnet nu när man får in en person som arbetat med Andrén sedan tidigare.
Jag tror på den här lösningen.
Silly Season 2024/25
Jag saknar Lidö
Silly Season 2024/25
Han Kommer slå i Mora sanna mina ord. Inte alla som kommer upp med de egenskaperna han hade. Lugnet och noggrannheten. Topp 3 i serien lätt nästa säsong! Timingen va usel. Andrén på ett för långt kontrakt och en Hävelid som känns misscoutad!Flawless skrev: ↑2024-07-12 18:02:41Jag saknar Lidö![]()
- SirDIFalot
Silly Season 2024/25
Tror aldrig det är en bra idé att ta in två nya målvakter och ge båda kontrakt på mer än ett år som KG gjorde ifjol, du har ju ingen flexibilitet alls inför nästa säsong om det inte slår väl ut. Åtminstone en av dom borde alltid ha utgående.Manijock skrev: ↑2024-07-12 19:08:02Han Kommer slå i Mora sanna mina ord. Inte alla som kommer upp med de egenskaperna han hade. Lugnet och noggrannheten. Topp 3 i serien lätt nästa säsong! Timingen va usel. Andrén på ett för långt kontrakt och en Hävelid som känns misscoutad!Flawless skrev: ↑2024-07-12 18:02:41Jag saknar Lidö![]()
Expert.
-
Silly Season 2024/25
Vad är det som säger att det blir succé i Mora det är många matcher och mycket tryck på axlarna det är skillnad att komma in ett par matcher i Dif utan någon press men nu förväntar sig folk att han ska leverera och då blir det något annat samtidigt som nu Andrén och Hävelid får en erkänt duktig målvaktstränare som säkerligen kommer att höja våra målisarManijock skrev: ↑2024-07-12 19:08:02Han Kommer slå i Mora sanna mina ord. Inte alla som kommer upp med de egenskaperna han hade. Lugnet och noggrannheten. Topp 3 i serien lätt nästa säsong! Timingen va usel. Andrén på ett för långt kontrakt och en Hävelid som känns misscoutad!Flawless skrev: ↑2024-07-12 18:02:41Jag saknar Lidö![]()
Silly Season 2024/25
Det är fortfarande målvakterna som tar plats mellan stolparna, inte målvaktstränaren. Lidö hade egenskaper som våra nuvarande målvakter saknar.peter johansson skrev: ↑2024-07-13 14:40:04Vad är det som säger att det blir succé i Mora det är många matcher och mycket tryck på axlarna det är skillnad att komma in ett par matcher i Dif utan någon press men nu förväntar sig folk att han ska leverera och då blir det något annat samtidigt som nu Andrén och Hävelid får en erkänt duktig målvaktstränare som säkerligen kommer att höja våra målisarManijock skrev: ↑2024-07-12 19:08:02Han Kommer slå i Mora sanna mina ord. Inte alla som kommer upp med de egenskaperna han hade. Lugnet och noggrannheten. Topp 3 i serien lätt nästa säsong! Timingen va usel. Andrén på ett för långt kontrakt och en Hävelid som känns misscoutad!
Jag ger mig på en gissning och tror att Lidö är före båda våra målvakter i räddningsprocent när serien är avslutad. Men det är en gissning som sagt var.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2024/25
Jag är 100% på att Andren får betydligt högre räddningsprosent än
Lidlö
Andren spikar igen i år !!!
Lidlö
Andren spikar igen i år !!!
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Han var i nästan ryggen på Lindbom när det begav sig trots 2 år yngre. Absolut en av våra bättre produkter ur J18/J20 kullarna från tidigt 2000-tal.
Elitpotential men det är svårt att bedöma yngre målvakter. Det är en position som gynnas av erfarenhet snarare än ungdomlig spelglädje.
Forumet verkar ju gilla millenieskifts-stilen med orörliga 2-meterskolosser som tidigt går butterly och inte söker pucke
och då lär inte Munther falla på läppen.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2024/25
Klart det kommer vara skillnad i egen zon i år.
- Bättre uppstyrt med Kimby, färre lägen där vi spelar fast oss för att sedan gå bort oss. Honken hade inte mycket struktur i försvarsspelet. Det är inte spelarmaterialet som brast förra året.
- En erkänt duktig målvaktscoach som också är delvis skräddarsydd för våran förstaslips istället för en där samarbetet var icke-existerande.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer