Dick Axelsson
Hur många av er här inne har själva hamnat i en disskusion med polisen?
Polisen går inte att disskutera med, säger du emot så blir det cellen omgående. Här är det inte ens lönt av någon att argumentera emot mig eftersom jag har hamnat i sådana händelser x antal gånger själv, där polisen vägrat lyssna på en och i ett av fallen även blivit misshandlad påväg till cellen.
Så Dick Axelsson har mitt fulla stöd.
Djurgårn tills jag dör.
Ps. Underbar vinst idag
Polisen går inte att disskutera med, säger du emot så blir det cellen omgående. Här är det inte ens lönt av någon att argumentera emot mig eftersom jag har hamnat i sådana händelser x antal gånger själv, där polisen vägrat lyssna på en och i ett av fallen även blivit misshandlad påväg till cellen.
Så Dick Axelsson har mitt fulla stöd.
Djurgårn tills jag dör.
Ps. Underbar vinst idag
Djurgårn tills jag dör
-
Jag har själv allergi, och en väldigt allvarlig sådan! Och kan säga att allergi blandat med alkohol, är inte något som helst farligt. Den endaMats W skrev:Jag kan meddela något som är ännu värre - iaf enligt mig. Under kvartsfinal-serien mot Linköping var han ute och festade vilt på en eller flera klubbar i Stockholm. Nästkommande match var han inte med i truppen p.g.a. "allergi". Må så vara, men om man nu är så pass känslig så är det väl dumt att sänka immunförsvaret med alkohol. Förutsatt att det nu var just allergi och inte klassisk bakfylla...
DIF gick som bekant inte till semifinal - och jag tror alldeles säkerligen att sådana här bortfall gör skillnad. Tendensen är iaf oroväckande...
skada som kan skeda är ju ifall du tar allergi tabletter före, men så här dum är väl ingen...
Och jag säger på precis som djjj, polisen är såklart bra att ha. Men dom ska alltid skruva upp det hela något så fruktansvärt. Kan tänka mig nu särskilt när det är en elit hockeyspelare. Har tyvärr själv kommit i en sån cell trots min unga ålder, och det var om minst sagt överdrivet.
Givetvis är detta ruskigt tråkigt att sånt här händer, och att supa emellan slutspels matcher är illa må jag säga. Sånt där ska bara inte förekomma, men för tillfället tror jag på Dick och att han skärper sig.
Och i vanlig ordning så kommer det fram omogna människor som ska försvara destruktivt beteende så fort polisen är inblandad. Det är alltid någon annans fel...polisen, samhället, föräldrar, skolan eller politiker!
Nu är det det så att Dick Axelsson faktiskt VALDE att börja tjafsa med polisen, vilket medförde att han togs in till fyllecell vilket dessutom med stor sannolikhet betyder att han var bra packad. Att han dessutom gör detta i samband med en landslagslagsturnering visar på att han har synnerligen dåligt omdöme och bristande karaktär!
Som Djurgårdare ska han föregå med gott exempel som den förebild han är för kidsen, och uppträda på ett sådant sätt att det inte skadar klubben och varumärket.
Frågan är nu bara om han kommer ändra sitt beteende eller inte. Jag förväntar mig att han kickas från klubben om han gör om bravaden. Då kan han spela för Linköping, Brynäs, Hv, Luleå eller något annat av lagen i Elitserien där sånt här tillhör kutymen...
Duktig hockeyspelare eller ej...så finns inget försvar för det han gjort.
Hoppas som sagt att han lärt sig en läxa och skärper till sig...
Nu är det det så att Dick Axelsson faktiskt VALDE att börja tjafsa med polisen, vilket medförde att han togs in till fyllecell vilket dessutom med stor sannolikhet betyder att han var bra packad. Att han dessutom gör detta i samband med en landslagslagsturnering visar på att han har synnerligen dåligt omdöme och bristande karaktär!
Som Djurgårdare ska han föregå med gott exempel som den förebild han är för kidsen, och uppträda på ett sådant sätt att det inte skadar klubben och varumärket.
Frågan är nu bara om han kommer ändra sitt beteende eller inte. Jag förväntar mig att han kickas från klubben om han gör om bravaden. Då kan han spela för Linköping, Brynäs, Hv, Luleå eller något annat av lagen i Elitserien där sånt här tillhör kutymen...
Oj, du var tydligen på plats. Vad sa han?Volker T. skrev:Och i vanlig ordning så kommer det fram omogna människor som ska försvara destruktivt beteende så fort polisen är inblandad. Det är alltid någon annans fel...polisen, samhället, föräldrar, skolan eller politiker!
Svar nej! Jag var inte på plats! Han har dock själv erkänt att han gjort bort sig, så man behöver knappast vara någon raketforskare för att förstå situationen...
Jag har genom åren varit ute på krogen oändligt många gånger, och hur full jag än varit så har jag aldrig valt att sätta mig i såna situationer som kan leda till konfrontation med polisen...
Jag har liksom inget behov av det, men andra har tydligen det. Det är bara det att då får man också vara beredd att ta konsekvenserna som följer. För varje val så finns en konsekvens...
Jag har genom åren varit ute på krogen oändligt många gånger, och hur full jag än varit så har jag aldrig valt att sätta mig i såna situationer som kan leda till konfrontation med polisen...
Jag har liksom inget behov av det, men andra har tydligen det. Det är bara det att då får man också vara beredd att ta konsekvenserna som följer. För varje val så finns en konsekvens...
-
Ja, hur skulle de se ut här i världen om alla vore likadana?Volker T. skrev:Svar nej! Jag var inte på plats! Han har dock själv erkänt att han gjort bort sig, så man behöver knappast vara någon raketforskare för att förstå situationen...
MVH
stolpskott
Nä...alla har som sagt ett eget val vilket ju är som det ska vara! Men för varje val så finns det ju en konsekvens. Problemet är ju bara att alltför många inte vill kännas vid den, utan gärna springer iväg och grinar och skyller på alla andra som är så dumma och orättvisa...
Alltför många gapar om rättigheter men har aldrig fått lära sig att vi också har skyldigheter...
Patetiskt och tröttsamt om du frågar mig...
Alltför många gapar om rättigheter men har aldrig fått lära sig att vi också har skyldigheter...
Patetiskt och tröttsamt om du frågar mig...
-
Sorgligt
Vissa tål inte alkohol...
Klart man kan till en fylla då och då, men som sportfåne insunierar så är det nog inte polisen fel att unge herr Axelsson blev lobbad.
Jag e helt på Volkers linje. Man har ett val att jiddra eller inte jiddra.
Är man i den omtalade situiation med ev Tre kronor lir runt knuten bör man tänka sig för.
Sen om man får meningskiljaktigheter med lagens högra arm när man är ordentligt på örat kanske inte är så begåvat. Men killen e ung och förhoppningsvis slutar han borsta till det ordentligt ute i Hammarbyhöjden på kvällarna.
Klart man kan till en fylla då och då, men som sportfåne insunierar så är det nog inte polisen fel att unge herr Axelsson blev lobbad.
Jag e helt på Volkers linje. Man har ett val att jiddra eller inte jiddra.
Är man i den omtalade situiation med ev Tre kronor lir runt knuten bör man tänka sig för.
Sen om man får meningskiljaktigheter med lagens högra arm när man är ordentligt på örat kanske inte är så begåvat. Men killen e ung och förhoppningsvis slutar han borsta till det ordentligt ute i Hammarbyhöjden på kvällarna.
Re: Dick Axelsson
Inte så kul att de händer, sedan har ju Poliser en jävla förmåga att vilja vara lite "viktigare" en dom är, och Aftonhelvettet spär ju säkert på sakerna en hel del. Alla gör misstag och jag hoppas vi ser Dicken i Gult, Rött och Blått nästa sesong med!Volker T. skrev:Väljer man att sätta sig i en sån här situation, så har man enligt mig en klart tveksam karaktär! Det finns absolut inget försvar för ett sånt beteende!
Det är bara hoppas att han lärt sig en läxa och inte gör om det. I ett sånt fall så hoppas jag att ledningen ser till att han försvinner från klubben direkt...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2247933.ab