Galet. Vilken sjuk silly ändå som folk säger.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:10:52Thoresen har ett anbud att ta ställning till.benganfs skrev: ↑2024-06-27 18:09:02Något tecken på att Thore påväg in? Eller bara skämtet från fimpen och wiken? Känns ganska överflödigt med både Thore och Dick faktiskt.jsson skrev: ↑2024-06-27 17:52:54 Ut
Dahlström
Berglund
Liss
Norman
Gradin
Schlyter
In
Costmar
Weigel
Dick
Thoresen
Kelleher
Vem fan tar inte den dealen på förhand?
Vilka av de yngre spelarna som lämnat känns på riktigt som bättre tillgångar för oss?
Återstår att se om gubbgänget levererar. Men föryngring för föryngringens skull vet jag inte om jag tror på. Skills är viktigast.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
ja vafan fimpen snittar ju över 2ppg senaste 2 säsongerna

Säkert grym corsi också
https://www.eliteprospects.com/player/9 ... ian-eklund
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Haha, ja. Samtidigt som föreningen meddelar att man har strax över fyra miljoner i likvida medel kvar som inte beräknas räcka många månader.benganfs skrev: ↑2024-06-27 18:13:34Galet. Vilken sjuk silly ändå som folk säger.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:10:52Thoresen har ett anbud att ta ställning till.benganfs skrev: ↑2024-06-27 18:09:02Något tecken på att Thore påväg in? Eller bara skämtet från fimpen och wiken? Känns ganska överflödigt med både Thore och Dick faktiskt.jsson skrev: ↑2024-06-27 17:52:54 Ut
Dahlström
Berglund
Liss
Norman
Gradin
Schlyter
In
Costmar
Weigel
Dick
Thoresen
Kelleher
Vilka av de yngre spelarna som lämnat känns på riktigt som bättre tillgångar för oss?
Återstår att se om gubbgänget levererar. Men föryngring för föryngringens skull vet jag inte om jag tror på. Skills är viktigast.
Men som sagt, ny stark ordförande, ny VD, Wikegård som dragplåster. Det är nog en del som varit villig att bidra här. Sen tror jag inte vi ska överskatta vad kalaset kostar. Sissons och Kelleher är ju två fina knektar, men det är ändå allsvenska spelare på gränsen till SHL kanske. Riktigt bra löner i HA, men inte något astronomiskt. Dick har ju varit pensionerad i två år ansluter rimligtvis väldigt billigt och om Thoresen vill ansluta så gör han väl det för att han har hjärta och vill det här, snarare än att vi sockrar något bud rejält. Tiderna när KG ger 40 och 45k i månaden till uttalade 7-8:e backar i tron om att det var normalt i HA är rimligtvis förbi.
Expert.
Silly Season 2024/25
Så är det säkert. Man visste att med Wiken kommer sponsorer lyssna och vilja bidra sen verkar det ju som att vår nya VD och Wiken verkar vilja involvera våra sponsorer och annat folk mer än vad som gjorts tidigare. Nej ja trodde inte att de skulle bli sådan output som det har blivit.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:20:54Haha, ja. Samtidigt som föreningen meddelar att man har strax över fyra miljoner i likvida medel kvar som inte beräknas räcka många månader.benganfs skrev: ↑2024-06-27 18:13:34Galet. Vilken sjuk silly ändå som folk säger.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:10:52Thoresen har ett anbud att ta ställning till.benganfs skrev: ↑2024-06-27 18:09:02Något tecken på att Thore påväg in? Eller bara skämtet från fimpen och wiken? Känns ganska överflödigt med både Thore och Dick faktiskt.jsson skrev: ↑2024-06-27 17:52:54 Ut
Dahlström
Berglund
Liss
Norman
Gradin
Schlyter
In
Costmar
Weigel
Dick
Thoresen
Kelleher
Men som sagt, ny stark ordförande, ny VD, Wikegård som dragplåster. Det är nog en del som varit villig att bidra här. Sen tror jag inte vi ska överskatta vad kalaset kostar. Sissons och Kelleher är ju två fina knektar, men det är ändå allsvenska spelare på gränsen till SHL kanske. Riktigt bra löner i HA, men inte något astronomiskt. Dick har ju varit pensionerad i två år ansluter rimligtvis väldigt billigt och om Thoresen vill ansluta så gör han väl det för att han har hjärta och vill det här, snarare än att vi sockrar något bud rejält. Tiderna när KG ger 40 och 45k i månaden till uttalade 7-8:e backar i tron om att det var normalt i HA är rimligtvis förbi.
-
Silly Season 2024/25
Ska man ge lite hyll till VDn ( innan säsongen har börjat). Så var det väll han som "hittade", anställde Wikegård!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
?Osten östlund skrev: ↑2024-06-27 18:44:05 Ska man ge lite hyll till VDn ( innan säsongen har börjat). Så var det väll han som "hittade", anställde Wikegård!
Wikegård anställdes innan VDn. Styrelsen anställde Wikegård.
Expert.
Silly Season 2024/25
Många som ska bli förevigade i föreningen när/om de lyckas tar oss upp igen.Osten östlund skrev: ↑2024-06-27 18:44:05 Ska man ge lite hyll till VDn ( innan säsongen har börjat). Så var det väll han som "hittade", anställde Wikegård!
-
Silly Season 2024/25
Kanske jag som rör ihop det!?SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:45:12?Osten östlund skrev: ↑2024-06-27 18:44:05 Ska man ge lite hyll till VDn ( innan säsongen har börjat). Så var det väll han som "hittade", anställde Wikegård!
Wikegård anställdes innan VDn. Styrelsen anställde Wikegård.
Men lyssna igen på Dif podden, 19dec. När Farid snackar med Sånemyr/Wikegård.
Förtydliga gärna det isåfall att Wikegård var först in!
Jag fattar det som att Sånemyr sköter den rekryterings processen, tillsammans med styrelsen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Vi tar väl inte in Thore också? Jag fattar ingenting.
Blir säkert grym stämning i omkl rummet dock.
Och fler på läktarna med de här profilerna. Så måste det ju bli annars är det ju sjukt. Det gör ju ngt med en att läsa den här rostern:
Kelleher Kruger Klasen
Thoresen Costmar Weigel
Eklund Eriksson Dick
Blomgren Rensfeldt Grewe
Wersäll,Frondell, Brodin
Scissons NY
Ragge Jonny T
Blixt Degnell
Hammarn Bergström Carnebo
Det ser lite läskigt ut men kan ju också vara ett vinnande koncept. Gå för backen nu Wiken. Thore är en bonus.
Blir säkert grym stämning i omkl rummet dock.
Och fler på läktarna med de här profilerna. Så måste det ju bli annars är det ju sjukt. Det gör ju ngt med en att läsa den här rostern:
Kelleher Kruger Klasen
Thoresen Costmar Weigel
Eklund Eriksson Dick
Blomgren Rensfeldt Grewe
Wersäll,Frondell, Brodin
Scissons NY
Ragge Jonny T
Blixt Degnell
Hammarn Bergström Carnebo
Det ser lite läskigt ut men kan ju också vara ett vinnande koncept. Gå för backen nu Wiken. Thore är en bonus.
Silly Season 2024/25
Tror det blir första året där jag verkligen sitter bänkad framför alla försäsongsmatcher (så länge de går att se online eller spelas i närheten)...

- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2024/25
Fimpen sätter dom på avel så vi har ett bra tillskott på spelare om 15-20år någonting.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2024/25
Kan Linkan behöva mer än en månads träning med för att komma i matchform för HA också?Osten östlund skrev: ↑2024-06-27 16:27:03Ska man "fortsätta i det spåret". Så gå för Mats Sundin. Kommer öka intäkterna kolossalt, även i nordamerika!