Är det nått jävla dolda kameran detta? För det första borde naturligtvis Andrén maka på sig nu när Axelsson är hemma, men skitsamma. För det andra, är det ett jävla måste att hålla sig över 40 i DIF nuförtiden?
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Här är nummer under 35 som är tillgängliga och som också använts efter att spelare slutat, t.ex. Ottosson och Ölvestad. Innan de använts bör ingen få använda nummer över 35. Kalla mig traditionell och gammalmodig ... för det är just det jag är.
Jag har till och med varit generös nog att dela ut nummer till spelarna som har för höga nummer. De räcker alldeles fint till nuvarande trupp. Junisar som kommer upp kan få Ytterells trea om han lämnar, annars får de använda 36-40.
6 Carnebo
7 Eklund
8 Sissons
9 Klasen
13 Costmar
14 Axelsson
15 Blomgren
17 Grewe
18 Degnell
19 Kelleher
29 Blixt
33 Wersäll

Jag har till och med varit generös nog att dela ut nummer till spelarna som har för höga nummer. De räcker alldeles fint till nuvarande trupp. Junisar som kommer upp kan få Ytterells trea om han lämnar, annars får de använda 36-40.
6 Carnebo
7 Eklund
8 Sissons
9 Klasen
13 Costmar
14 Axelsson
15 Blomgren
17 Grewe
18 Degnell
19 Kelleher
29 Blixt
33 Wersäll
Säsongen 2024/25
48 på Dicken! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2024/25
Klasen är undantaget. Han ska ha 86...Wilhelm Arwe skrev: ↑2024-06-27 09:23:53 Här är nummer under 35 som är tillgängliga och som också använts efter att spelare slutat, t.ex. Ottosson och Ölvestad. Innan de använts bör ingen få använda nummer över 35. Kalla mig traditionell och gammalmodig ... för det är just det jag är.![]()
6 Carnebo
7 Eklund
8 Sissons
9 Klasen
13 Costmar
14 Axelsson
15 Blomgren
17 Grewe
18 Degnell
19 Kelleher
29 Blixt
33 Wersäll
I övrigt? Exakt så. Hade älskat det där!
Säsongen 2024/25
DIck ska givetvis ha 31. Allt annat är trams!!
Säsongen 2024/25
Det spelar väl inge roll vilka nummer man har det sköter nog klubben bra ändå. Det ända som ska vara förbjudet är numrerna som hänger i taket. Det spelar nog ingen roll vilket nummer Dick Axelsson har för han kommer ändå inte spela mycket. Antingen orkar han inte med i tempot eller så blir han skadad eller sitter i utvisningsbåset.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Expert.
Säsongen 2024/25
Och vem transporterar pucken in i offensiv zon? Så man slipper en QB-Klasen som står stilla på defensiv blå och letar pass i 10 sekunder.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Ja, detta var ju vårt största problem i PP säsongen som gick. Hoppas verkligen man styr upp detta. Blir iaf av med en långsam Liss, Kelleher känns ju optimal för att ta in pucken.Rojk skrev: ↑2024-06-27 18:17:00Och vem transporterar pucken in i offensiv zon? Så man slipper en QB-Klasen som står stilla på defensiv blå och letar pass i 10 sekunder.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
-
Säsongen 2024/25
Kelleher är så jävla skicklig på det där.Henkos skrev: ↑2024-06-28 08:46:23Ja, detta var ju vårt största problem i PP säsongen som gick. Hoppas verkligen man styr upp detta. Blir iaf av med en långsam Liss, Kelleher känns ju optimal för att ta in pucken.Rojk skrev: ↑2024-06-27 18:17:00Och vem transporterar pucken in i offensiv zon? Så man slipper en QB-Klasen som står stilla på defensiv blå och letar pass i 10 sekunder.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Killen jag var mest orolig för inför finalen och det visade sig ganska snabbt.
Säsongen 2024/25
Måste splitta!SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Back
L - Half wall
R- Halfwall
Framför mål
Bakom mål
PP1:
Sissons
Kelleher
Klasen
Rensfeldt
Krüger
PP2
Tychonick
Eklund
Axelsson
Eriksson
Weigel
När Krüger är borta skadad sätter jag in Weigel där och låter Brodin gå in i andra enheten. Framför mål förstås, så tar Eriksson bakom-målet.
Säsongen 2024/25
Rensfeldt > ThoresenManijock skrev: ↑2024-06-28 11:21:45Måste splitta!SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Back
L - Half wall
R- Halfwall
Framför mål
Bakom mål
PP1:
Sissons
Kelleher
Klasen
Rensfeldt
Krüger
PP2
Tychonick
Eklund
Axelsson
Eriksson
Weigel
När Krüger är borta skadad sätter jag in Weigel där och låter Brodin gå in i andra enheten. Framför mål förstås, så tar Eriksson bakom-målet.
Säsongen 2024/25
Vi får inte hamna i samma situation i år igen där Klasen och Krüger håller puck bakom kasse utan att komma någonstans.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Det mest frustrerande jag upplevt som supporter, till och med värre än uppspelen 22/23 + 23/24…
Ska Klasen öht spela PP1 är nog den första frågan Wiken behöver ställa sig? Vi får troligtvis ut mer av honom i ett PP2 mot svagare BP och tightare box.
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Med tanke på att försvarande lag byter så fort de får chansen så tror jag det är svårt att matcha linorna.thelinho skrev: ↑2024-06-29 16:04:56Vi får inte hamna i samma situation i år igen där Klasen och Krüger håller puck bakom kasse utan att komma någonstans.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Det mest frustrerande jag upplevt som supporter, till och med värre än uppspelen 22/23 + 23/24…
Ska Klasen öht spela PP1 är nog den första frågan Wiken behöver ställa sig? Vi får troligtvis ut mer av honom i ett PP2 mot svagare BP och tightare box.
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
I Klasen, Dick och Kelleher har vi tre lirare som är extremt skickliga med pucken och både kan slå avgörande öppnande pass och avsluta. Väldigt mycket mer mångsidiga hot jämfört med Klasen, Krüger och tre renodlade skyttar. Det är för frestande att testa ihop för att man inte ska göra det helt enkelt.thelinho skrev: ↑2024-06-29 16:04:56Vi får inte hamna i samma situation i år igen där Klasen och Krüger håller puck bakom kasse utan att komma någonstans.SirDIFalot skrev: ↑2024-06-27 18:15:18 Hur formerar man PP1? Givetvis ska ju både Dick och Linus vara inne där, även om dom nog inte ska spela ihop i 5v5. Även Krüger, Kelleher och Sissons? Eller ser man större uppsida i att Dick och Linus får styra varsitt PP?
Problemet i slutspelet var 1. Att motståndare styrde spelet mot Liss eller Brodin i ingångarna vilket inte blev bra och vi hade svårt att etablera oss. 2. När Krüger var ur slag vilket vi får hoppas var skada och inte bidrog med några instick eller framspelningar alls så blev hoten väldigt endimensionella. Täck passningsvägarna till tre statiska skyttar för Klasen så kommer det något krystat svårt till slut.
Jag tror en trio med Dick, Kelleher, Klasen och en mer allround spelande back råder bot på det hela. Komplettera med någon som tar griset framför mål, ev Krüger men om man vill skydda hans sargade kropp kan man låta han styra PP2 och stoppa Rensfeldt i PP1 istället. Renen är riktigt bra runt kassen.