Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Vad gäller difs resultat är ja mest förvånad att vi inte lyckades ta igen på resultatet i delårsrapporten under våren. Brukar man normalt sett göra eftersom det är noll intäkter under första tertialen i princip.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

https://hockeynews.se/nyheter/beskedet- ... ndras-inte

Några dagar gammalt nu men slinker igenom utan större protester? Samma nålsöga för att avancera i serierna men SHL tar också bort fallskärmen. Det senare är väl på ett sätt positivt för lagen i HA men det blir en ännu större mardröm att åka ur SHL. Om ekonomiskt sköra lag som Malmö, LHC, Örebro eller Timrå åker ur lär det väl sluta i division 3. Kapprustningen med importer lär öka kraftigt på än större bekostnad av ledande roller för våra unga svenska spelare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

dr111DIF skrev: 2024-06-21 11:26:20 https://hockeynews.se/nyheter/beskedet- ... ndras-inte

Några dagar gammalt nu men slinker igenom utan större protester? Samma nålsöga för att avancera i serierna men SHL tar också bort fallskärmen.
Väldigt tråkigt. Att Hockeyallsvenskan och Hockeyettan inte gör större väsen av sig kan jag inte förstå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Tvåa nya kommer in på marknad och kommunikation enligt Wikegårds veckouppdatering. Visst var det externt förut via någon byrå?

It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Hockeynews

"Vad budgeten ligger på vill inte Rikard Josefson avslöja.
– Jag tänker inte gå in på den exakt summan. Vi har en spelarbudget i grunden som inte är superhög, men sedan fick vi, kan man säga, ett riktat bidrag till A-lagstruppen från snälla Djurgårdsvänner, som sa att vi vill ge lite mer pengar till Wikegård så att vi kan få ett ännu bättre lag. Vi ska vara transparenta och öppna med det, säger Josefson ändå.
Och han tillägger:
– Djurgården hade inte kunnat ha det A-lag vi har idag om vi inte fick den hjälpen som vi fick och den var riktad mot spelartruppen i A-laget."
Osten östlund

Emil Georgsson SSK. Skulle nog vara bra. Plocka in under Wiken som SC.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Välkommen tillbaka Jacob Josefson! Spännande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev: 2024-09-19 12:01:45 Välkommen tillbaka Jacob Josefson! Spännande.
Assisterande sportchef för den som inte fattar var Jim yrar om.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
It's easier to be an asshole to words than to people
Zam Boni

Inlägg av Zam Boni »

Jim Morrison skrev: 2024-09-19 12:01:45 Välkommen tillbaka Jacob Josefson! Spännande.
Spännande nyheter!
Osten östlund

Mycket bra. Hoppas "hans hjärna orkar"!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Inget fan av det här att ge gamla spelare sportchefsrollen kort efter de slutat. Det är kanske den viktigaste rollen i hela organisationen och den kräver brett kontaktnät och mycket erfarenhet. Annars landar man där vi gjorde med Jocke som bara värvade gamla kompisar eller chansade på spelare från lägre divisioner eller nordamerika utan att ens ha sett dem spela.

Med det sagt - älskar Jacob. Hoppas det finns en plan där han får se och lära över en längre tid, och inte förväntas ta huvudansvar inom de närmsta åren.
Avgå Jocke.
Osten östlund

B.I.B.A skrev: 2024-09-19 13:32:00 Inget fan av det här att ge gamla spelare sportchefsrollen kort efter de slutat. Det är kanske den viktigaste rollen i hela organisationen och den kräver brett kontaktnät och mycket erfarenhet. Annars landar man där vi gjorde med Jocke som bara värvade gamla kompisar eller chansade på spelare från lägre divisioner eller nordamerika utan att ens ha sett dem spela.

Med det sagt - älskar Jacob. Hoppas det finns en plan där han får se och lära över en längre tid, och inte förväntas ta huvudansvar inom de närmsta åren.
Jocke var väll jävligt "ensam"!?

Nu försöker man bygga en ny/stark organisation. Finns gubbar som varit med länge.

Blir det mycket negativt? Så skickar man nog fram Wiken och VDn ( verkar gilla det offentliga med ) för styrelsen i "första ledet"!
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

B.I.B.A skrev: 2024-09-19 13:32:00 Inget fan av det här att ge gamla spelare sportchefsrollen kort efter de slutat. Det är kanske den viktigaste rollen i hela organisationen och den kräver brett kontaktnät och mycket erfarenhet. Annars landar man där vi gjorde med Jocke som bara värvade gamla kompisar eller chansade på spelare från lägre divisioner eller nordamerika utan att ens ha sett dem spela.

Skulle säga att detta är ett perfekt tillfälle av flera orsaker.

Han slutade spela i mitten av säsongen 20/21, altså nästan 3 år sedan. Det är en spelare som känner till föreningen väl och varit i Nordamerika i 8 år. Även om det var ett tag sedan så självklart vet folk vem Jacob är. Så ett kontaktnät kommer han kunna bygga där borta.
Han har arbetstränat sedan i våras bredvid Wikegård och kommer börja som Assisterande, altså inte i närheten av den belastning en Sportchef har.
Jag skulle även säga att han börjat i rätt riktning, med scouting och sköta kontakten med Tyresö/Hanviken.

Jag är tvärtemot dig här, känns otroligt bra.
Jag fattar oron, men i mina ögon en helt annan situation än Jocke.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Har ju varit snack länge om att Josefson arbetstränat som SC. Hellre att han är här än hos någon annan.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
bbjs
Säsongskort: Ja

Inlägg av bbjs »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-19 14:28:58
Skulle säga att detta är ett perfekt tillfälle av flera orsaker.

Han slutade spela i mitten av säsongen 20/21, altså nästan 3 år sedan. Det är en spelare som känner till föreningen väl och varit i Nordamerika i 8 år. Även om det var ett tag sedan så självklart vet folk vem Jacob är. Så ett kontaktnät kommer han kunna bygga där borta.
Han har arbetstränat sedan i våras bredvid Wikegård och kommer börja som Assisterande, altså inte i närheten av den belastning en Sportchef har.
Jag skulle även säga att han börjat i rätt riktning, med scouting och sköta kontakten med Tyresö/Hanviken.

Jag är tvärtemot dig här, känns otroligt bra.
Jag fattar oron, men i mina ögon en helt annan situation än Jocke.
Håller med om det du skriver om JJ och situationen, perfekt timing och bra upplägg.
Fantastisk spelare och kapten.

Den oro jag ändå känner (och tror många andra) är för den (min uppfattning) nepotism vi genomsyrats av under många år.
Vad händer OM JJ inte utvecklas i rollen enligt plan ?
En typ Georgsson lyfter VD/Styrelse bara bort (ska) om det inte utvecklas rätt och funkar optimalt.

Att gå den här vägen tar jag som ett åtagande från Wiken att stanna kvar åtminstone 2-3 säsonger till, bra.
Den omställningsresa vi är på innebär många risker att hantera och det kräver kontinuitet utöver kompetens.
Med det sagt välkommen hem fullt ut JJ, det här ska bli bra.
Skriv svar