Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Nu var ju inte så många med på årsmötet igår (rätt sömnigt, bäst kritiken mot vår egna obefintliga media).
Efter mötet så kom frågan till Wiken om Thore å Dicken, inte nu heller avfärdades Thore (min tolkning) utan ett
fortsatt mumlande...
Jag tar det inte för omöjligt att han faktiskt seriöst funderar på Stockholm och DIF.
Om Dicken sa Wiken "att han som lagt av tre ggr eller så nu mognat å kommit till insikt om saker samt nu är
motiverad och vältränad OCH kommer spela hockey i höst, osäkert var men inte omöjligt att det blir hos oss".
Dick är klar.
Efter mötet så kom frågan till Wiken om Thore å Dicken, inte nu heller avfärdades Thore (min tolkning) utan ett
fortsatt mumlande...
Jag tar det inte för omöjligt att han faktiskt seriöst funderar på Stockholm och DIF.
Om Dicken sa Wiken "att han som lagt av tre ggr eller så nu mognat å kommit till insikt om saker samt nu är
motiverad och vältränad OCH kommer spela hockey i höst, osäkert var men inte omöjligt att det blir hos oss".
Dick är klar.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Silly Season 2024/25
Dicken är en nobrainer , bara han själv kommer bidra med mer intresse personligen. När detta kom på tal så vaknade många hockeyfans upp och ringde/ smsa just om Dick , flesta utan DIF sympatier så att det blir mer drag med honom runt laget medialt/ intresse finns det väl inget tvivel om. Tror absolut inte han gör en sista? comeback för att glida omkring hela säsongen och bråka med domare utan kommer bidra på och utanför isen.
Kryddar vi med Thoresen är man bra mycket mer förhoppningsfull än förra säsongen.
Kryddar vi med Thoresen är man bra mycket mer förhoppningsfull än förra säsongen.
Silly Season 2024/25
Först och främst så vill jag ha båda, men samtidigt..mårten skrev: ↑2024-06-19 15:58:01 Dicken är en nobrainer , bara han själv kommer bidra med mer intresse personligen. När detta kom på tal så vaknade många hockeyfans upp och ringde/ smsa just om Dick , flesta utan DIF sympatier så att det blir mer drag med honom runt laget medialt/ intresse finns det väl inget tvivel om. Tror absolut inte han gör en sista? comeback för att glida omkring hela säsongen och bråka med domare utan kommer bidra på och utanför isen.
Thore var inte den snabbaste spelaren sist. Visst så kunde han strategiskt spela ut mångas fart, men hur passar han i HA nu ett par år senare. Snabbare lär han inte blivit och i HA är det full fart mer än i tex shl som är lite mer hjärna.
Hoppas ändå på båda. Så jäkla bra som han var sist. Och särskilt att ha hans egenskaper i ett slutspel.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2024/25
Dick ja, thore nej. Det är min åsikt.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Borde vi inte gå för en riktig målskytt på forwardssidan?
Silly Season 2024/25
Hur mycket jag än gillar Dick och Thore
Det är inte speed vi snackar om…
Känns som ”trögaspelarepågrillorna” kvoten är fylld med klasen, Rensfeldt och Brodin … eller?
Det är inte speed vi snackar om…
Känns som ”trögaspelarepågrillorna” kvoten är fylld med klasen, Rensfeldt och Brodin … eller?
-
Silly Season 2024/25
Ifall man ska dra lite slutsatser gällande Dicken. Utifrån Klasen uttalande och rykten. Så har han förmodligen fått ett träningschema. Så blir det nog typ en try out i augusti. Se hur fysiken/kroppen svarar!
Norrmannen borde väll komma ett svar inom kort, ifall det blir flytt till Stockholm. Kommer Thore, så köper man nog ut Rensfeldt!?
Klasen- Thore- Dick borde kunna skapa lite i off. zon!
Silly Season 2024/25
Kanske… vetifan… men jag är den första att lägga mig platt om dom motbevisar migOsten östlund skrev: ↑2024-06-19 22:39:13Ifall man ska dra lite slutsatser gällande Dicken. Utifrån Klasen uttalande och rykten. Så har han förmodligen fått ett träningschema. Så blir det nog typ en try out i augusti. Se hur fysiken/kroppen svarar!
Norrmannen borde väll komma ett svar inom kort, ifall det blir flytt till Stockholm. Kommer Thore, så köper man nog ut Rensfeldt!?
Klasen- Thore- Dick borde kunna skapa lite i off. zon!
Silly Season 2024/25
Får inte ihop det.
Ekonomin är i botten. Vi köper ut flera dyra kontrakt.
Vi värvar Kelleher och Scissons(kontrakt i övre skalan på ha löner). Sen tror folk att vi har pengar till två spelare till utöver den fulla trupp vi har.
Logiskt sett så kan Dick vara ett alternativ då han säkert inte kräver de summor han spelat för tidigare.
Men Thore skulle väl inte lämna sin hemstad för kaffepengar och en gratis popcorn? Rent hockeymässigt hade Thore större uppsida än Dick utifrån vad han visade på Vm men får vi någon av dem aå är nog en uttråkad Dick som kan få chansen att lira med Klasen igen möjligt.
Silly season….
Ekonomin är i botten. Vi köper ut flera dyra kontrakt.
Vi värvar Kelleher och Scissons(kontrakt i övre skalan på ha löner). Sen tror folk att vi har pengar till två spelare till utöver den fulla trupp vi har.
Logiskt sett så kan Dick vara ett alternativ då han säkert inte kräver de summor han spelat för tidigare.
Men Thore skulle väl inte lämna sin hemstad för kaffepengar och en gratis popcorn? Rent hockeymässigt hade Thore större uppsida än Dick utifrån vad han visade på Vm men får vi någon av dem aå är nog en uttråkad Dick som kan få chansen att lira med Klasen igen möjligt.
Silly season….
Silly Season 2024/25
Hellst ingen av dem men helst Thoresen om man måste välja. Thoresen har alltid varit på en nivå högre än Dick och det är han fortfarande. Thoresen kämpar och sliter mer för sitt lag som han spelar för. Och har högre kvaliter och större verktygslåda. Dick har inte spelat på den här nivån på flera år medans Thoresen har hållit igång hela tiden. Hellre hade jag sett en spelare som Mayer men han är för dyr för DIF men ssk med sämre ekonomi kan värva honom. Ja ja det blir som det blir och hoppas allt löser sig för det bästa.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Har ändå svårt att begripa att det finns en del som aktivt inte vill ha Thoresen om den är möjlig? Med Dick kan man ju ändå snacka om lång frånvaro från hockeyn osv. Men Thoresen spelar ju fortfarande kontinuerligt, gjorde nyss ett starkt VM, erkänt bra ledare. Det vore ju en superbomb om vi skulle landa honom. Men är väl förmodligen ett långskott.
Expert.
Silly Season 2024/25
Är inne på samma som en del här, sköna killar, bra uppsida offensivt om de är sugna, men livrädd för hemjobbet om vi har D&T, speciellt i samma kedja... behöver ha EK65 och Hedman som backar för att täcka upp för dessa... har sjukt svårt att se Dick ta många skär in i egen zon.
Grymt kluven, de är ju gamla favoriter men är också snart pushing 40år och ingen av dem är Jagr. Äsch.. fan.. svårt..... säljer ju plåtar iallafall och kanske nån sponsor som blir glad i ögat?
Grymt kluven, de är ju gamla favoriter men är också snart pushing 40år och ingen av dem är Jagr. Äsch.. fan.. svårt..... säljer ju plåtar iallafall och kanske nån sponsor som blir glad i ögat?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Dick tror jag kommer och för Thoresen tror jag valet står mellan att antingen lägga av eller ta en sista utmaning med att ta upp DIF. Tror inte motivationen finns kvar att vinna ännu ett mästerskap i norska ligan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Skulle båda två mot alla odds komma så har vi ett bättre lag än Björklöven, och förmodligen bäst i ligan, nu iallafall.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:19:18 Dick tror jag kommer och för Thoresen tror jag valet står mellan att antingen lägga av eller ta en sista utmaning med att ta upp DIF. Tror inte motivationen finns kvar att vinna ännu ett mästerskap i norska ligan.
Sen är kanske spetsen bättre i Nilsson och Forsberg. Men som helhet att kunna ha typ Grewe-Costmar-Blomgren i en fjärdeline, det är djup om något.
Jag är nöjd om Dick kommer dock, vågar inte hoppas på mer.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Det krävs nog hel del för att en 40-årig Thoresen ska flytta till Stockholm utan(?) familjen. Det skulle väl vara för ett sista ordentligt äventyr samt utmaning innan han lägger av för gott.Nattuggla_ skrev: ↑2024-06-20 07:42:24Skulle båda två mot alla odds komma så har vi ett bättre lag än Björklöven, och förmodligen bäst i ligan, nu iallafall.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:19:18 Dick tror jag kommer och för Thoresen tror jag valet står mellan att antingen lägga av eller ta en sista utmaning med att ta upp DIF. Tror inte motivationen finns kvar att vinna ännu ett mästerskap i norska ligan.
Sen är kanske spetsen bättre i Nilsson och Forsberg. Men som helhet att kunna ha typ Grewe-Costmar-Blomgren i en fjärdeline, det är djup om något.
Jag är nöjd om Dick kommer dock, vågar inte hoppas på mer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.