Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Dicken är nya Vanten ser jag :lol: Imponerande slimmad måste jag säga. Förmodligen en betydligt mera påfrestande försäsong än det laget kör.

Ge dem kuken bara
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Löven gör brakförlust i relation till sin omsättning så förra årets kapprustning verkar sätta sina spår. Gör en Kraft-sparkning.

Får se vad vår egen nota landar på men nog tänkte vi ändå på ekonomin förra året. Känns som läget kommer i år. Om vi ska ha in en back till vill man ju att det är riktigt håll käften-toppklass. Dags att slänga upp en insamling för det nu på rotmos!
Svanken

Silly Season 2024/25

Inlägg av Svanken »

EspenK skrev: 2024-06-13 22:01:03 Dick!!!! In med Dick nu!

Dick Weigel Klasen
Kelleher Kruger Costmar
Grewe Rensfeldt Blomgren
Wersäll Eriksson Eklund
Frondell/Brodin
Vilken himla Lineup! Utsålt hemma hela säsongen.

Scissons. Ny
Ragge Jonny T
Blixt Degnell
Bergström/ Carnebo/Hammarn
Skarp värvning i första backpar så är även denna lagdel troligtvis toppklass i ligan.

Visst… risk att gå efter Dick men high reward.

Två gnagare i första kedjan. Ja då måste det ju bli utsålt hela säsongen!

Thore vore klass! Dick tror jag inte på alls…

Prio måste dock vara en riktigt bra rightare på backsidan. Vi har otroligt bra juniorer som mycket väl kan ta plats i laget på fw sidan.
DIFLuWi

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Håller med om att lyfta en insamling för Thoresen! Norrmännen är DIF. Lös det bara!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

DIFLuWi skrev: 2024-06-14 22:36:14 Håller med om att lyfta en insamling för Thoresen! Norrmännen är DIF. Lös det bara!
Thoresen sänkte sin lön med 24 miljoner om året när han gick till DIF förra gången. Han har rimligtvis dragit in en bra bit över 100 miljoner i sin karriär. Troligtvis närmare 200 om han förvaltat sina pengar någorlunda väl.

Jag kan inte tänka mig att hans val att avsluta karriären i Djurgården eller ej står och faller med om vi kan erbjuda honom 50k i månaden eller 70k.

Jag skänker gärna pengar till Djurgården, men jag skulle inte skänka en spänn i syfte att krydda ett bud till en spelare som har 200 millar på banken.
Expert.
Användarvisningsbild
jool08

Silly Season 2024/25

Inlägg av jool08 »

SirDIFalot skrev: 2024-06-14 23:00:54
DIFLuWi skrev: 2024-06-14 22:36:14 Håller med om att lyfta en insamling för Thoresen! Norrmännen är DIF. Lös det bara!
Thoresen sänkte sin lön med 24 miljoner om året när han gick till DIF förra gången. Han har rimligtvis dragit in en bra bit över 100 miljoner i sin karriär. Troligtvis närmare 200 om han förvaltat sina pengar någorlunda väl.

Jag kan inte tänka mig att hans val att avsluta karriären i Djurgården eller ej står och faller med om vi kan erbjuda honom 50k i månaden eller 70k.

Jag skänker gärna pengar till Djurgården, men jag skulle inte skänka en spänn i syfte att krydda ett bud till en spelare som har 200 millar på banken.
Jag delar på många sätt denna åsikt, det känns bakvänt att supportrar som på olika sätt sliter med sin privatekonomi ska skänka en eller några hundringar för att krydda budet till en hockeymiljonär. I Thoresens fall måste drivkraften för att komma hit vara chansen att spela upp oss i SHL. Jag kan dock se att en supporterinsamling har en annan typ av värde utöver det ekonomiska. Att supportrar kraftsamlar ger ju en tydlig signal om att vi vill ha just dig hit, vilket lär vara både smickrande och triggande. Jag tror därför att en insamling kan ha betydelse oavsett hur stort bankkonto spelaren redan har. Men vilket värde en insamling skulle ha i det aktuella fallet är omöjligt att säga utan insyn i diskussionerna, det beror helt på vilka faktorer som talar för och emot en flytt hit.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

jool08 skrev: 2024-06-15 00:00:09

Jag delar på många sätt denna åsikt, det känns bakvänt att supportrar som på olika sätt sliter med sin privatekonomi ska skänka en eller några hundringar för att krydda budet till en hockeymiljonär. I Thoresens fall måste drivkraften för att komma hit vara chansen att spela upp oss i SHL. Jag kan dock se att en supporterinsamling har en annan typ av värde utöver det ekonomiska. Att supportrar kraftsamlar ger ju en tydlig signal om att vi vill ha just dig hit, vilket lär vara både smickrande och triggande. Jag tror därför att en insamling kan ha betydelse oavsett hur stort bankkonto spelaren redan har. Men vilket värde en insamling skulle ha i det aktuella fallet är omöjligt att säga utan insyn i diskussionerna, det beror helt på vilka faktorer som talar för och emot en flytt hit.
Inte för att vara den som är den. Men en insamling syftar väl till att ta hit en bra spelare som kanske redan är värd sina miljoner? Enda skillnaden är väl att Thoresen haft fler år på sig att tjäna ihop dem. Ser ju hellre en insamling till en poängmaskin än 2-3 breddspelar.
DIFLuWi

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Jo, jag håller väl med i sak.
Det jag tänker en insamling syftar till är väl snarast till DIF än den enskilda spelaren. Och som Jool08 är inne på, signalvärdet till spelaren. Vi vill ha hit dig, vi supportrar står bakom dig. Vad nu det kan vara värt för en spelare.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DjuDD87

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjuDD87 »

Maione och Ottosson klara för Björklöven.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... jorkloven/
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DjuDD87 skrev: 2024-06-15 10:11:39 Maione och Ottosson klara för Björklöven.

Kentääs sista chans nu. Är väll därför VDn försvinner. Blir det inte SHL, så är det mycket röda siffror......

Oskarshamn går helt "under radarn"!?
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2024-06-15 10:21:15

Kentääs sista chans nu. Är väll därför VDn försvinner. Blir det inte SHL, så är det mycket röda siffror......

Oskarshamn går helt "under radarn"!?
Verkar som att Löven haft svårt att få fram pengarna så det börjar väl tryta där. De lägger allt på en förstakedja helt enkelt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som sagt, finns tunga finansiärer som tänker ta Löven till SHL.
De ser självklart kommande vinter som en jättechans.
Båda klubbarna är i ett rätt liknande läge. Usel ekonomi, men full satsning ändå pga rika människor i kulisserna.

Ganska jämt skägg mellan oss och Löven nu.
Kan vi fortsätta matcha deras satsning?
Vi måste bara in med en spetsback till om detta ska gå vägen.
Vem vill se ännu en hedersam finalplats med ännu en förlust?

Satsa ordentligt, löp linan ut, eller så kan vi lika gärna låta Löven ta kommande plats. Spara pengar och så väntar vi till stjärnor, planeter och all annan materia står rätt och vi går upp…….typ 2049.

Vi skulle såklart också må gott av Thore samt en riktigt bra målvakt för att sätta oss i förarsätet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-06-15 11:43:14

Som sagt, finns tunga finansiärer som tänker ta Löven till SHL.
De ser självklart kommande vinter som en jättechans.
Båda klubbarna är i ett rätt liknande läge. Usel ekonomi, men full satsning ändå pga rika människor i kulisserna.

Ganska jämt skägg mellan oss och Löven nu.
Kan vi fortsätta matcha deras satsning?
Vi måste bara in med en spetsback till om detta ska gå vägen.
Vem vill se ännu en hedersam finalplats med ännu en förlust?

Satsa ordentligt, löp linan ut, eller så kan vi lika gärna låta Löven ta kommande plats. Spara pengar och så väntar vi till stjärnor, planeter och all annan materia står rätt och vi går upp…….typ 2049.

Vi skulle såklart också må gott av Thore samt en riktigt bra målvakt för att sätta oss i förarsätet.
Jo det är lite jalla jalla nu. Kommer inte bli enklare
Simpan
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Simpan »

Löven kommer ju göra hur mycket mål som helst men de kommer också läcka som ett såll bakåt! Har de lagt en några pengar på defensiva backar eller tänker de vinna med Thecharidis och Maiones försvarsspel?
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Simpan skrev: 2024-06-15 12:42:32 Löven kommer ju göra hur mycket mål som helst men de kommer också läcka som ett såll bakåt! Har de lagt en några pengar på defensiva backar eller tänker de vinna med Thecharidis och Maiones försvarsspel?
"Anfall är bästa försvar"..... med en bra försäsong, så kanske det håller i 50 omgångar+ slutspel!?
Låst