Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Lite skillnad på 14-16 matcher (eller vad han nu lira förra säsongen) och 52+troligt slutspel. Han sa ju själv att knäna inte höll längre. Alltså vad händer, för en månad sen var alla emot detta gamla trötta lag med föredettingar, och nu vill man ta in Dick? Ja, Dick är Dick… Valet borde ju va självklart, satsa på något yngre. Om han nu inte spelar för en påse chips och korvbricka innan varje match.
Användarvisningsbild
Rudi

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rudi »

Vi skulle ha sparat insamlingen som gjordes i våras till den här säsongen i stället.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

När man "har landat" i det här med Dick lite.

Kan man "lära gamla hundar att sitta"!?

Blir nog kaka på kaka med både Klasen och Dick. När dom inte är på humör, faller tillbaka i gamla synder!?

Fan Wikegård, kör en insamling nu istället. Så tar vi Axel Ottoson framför näsan på Umeå/Västerås!
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2024-06-10 21:35:54 När man "har landat" i det här med Dick lite.

Blir nog kaka på kaka med både Klasen och Dick. När dom inte är på humör, faller tillbaka i gamla synder!?

Fan Wikegård, kör en insamling nu istället. Så tar vi Axel Ottoson framför näsan på Umeå/Västerås!
Ja profiler och rutin finns redan. Det som behövs är spelare som inte sittee i utvisningsbåset 8min varje match när domaren gör ett dåligt jobb.

Ge oss en insamling! Inte bara för att håva in pengar, utan också för att känna ”nu jävlar gör vi det här tillsammans”. Va sjukt tillfredställande sist när man såg summan öka i raketfart.
Mankan84

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mankan84 »

Osten östlund skrev: 2024-06-10 21:35:54 När man "har landat" i det här med Dick lite.

Skriv/maila till ledningen! För att få fart på saker måste det nå ut till personen/personerna i fråga. Sen kan man gå med i Djurgårdshjärtat (hockey) bara sprida runt att det finns så når det ut till fler, det hjälper inte ekonomin här och nu men för framtida säsonger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Det hela är nog en form/hälsofråga.

Kan han komma tillbaka till en form för 50 matcher+slutspel? Håller hans knän? För om svaret är ja på båda dessa frågor tvivlar jag inte på att han skulle vara en bra tillgång som exempelvis LW i en tredjekedja. För han behöver ju verkligen inte vara bäst.

Men jag är också en sucker för återvinningsprojekt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2024-06-10 20:11:14 Dicken kan säkert göra det bra fortfarande. Dock har jag aldrig förstått det där snacket om att han ska brinna och vara någon vinnarskalle. Det är väl få spelare som är i uppenbart sämre fysisk form och som fuskar med i försvarsspelet för att vara skön offensivt. Sen kanske han, likt Klasen, kan höja sig när det verkligen gäller. Men det beror ju på vad man lägger i begreppet.
Tycker att han fick orimligt mycket skit för "dåligt hemjobb" sista sejourerna han gjorde här. Var flertalet gånger han lackade ur och var först hem, SLÄNGER sig för att bryta passningen och ändå så pratade vissa om brist på inställning. Samtidigt kan Brodin alibiåka och ändå komma undan med det för att han är "en järnkamin"...

Tycker helt ärligt att han gjorde så gott han kunde sist med att tvätta bort fördomen, men tror inte att folk är så mottagliga där. Man vill tycka så, precis som att folk gillade att tycka att Linkan var långsam, när han beviserligen inte var det. Precis som med Dicken så visade det sig att när tävlingsmomentet var där så var han alltid i topp. Han har ju inte den där moderna åkstilen där man fejkar intensitet som en kraftig majoritet slänger sig med 2024.

Naturligtvis så kommer en eventuell med fysiska krav, och det kommer inte att fuskas med under nuvarande ledning. Isåfall kommer han aldrig vara aktuell. Brinnet i skallen försvinner inte. Han har den där Foppa-genen! Inga jämförelser i övrigt.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-06-11 04:36:15 Det hela är nog en form/hälsofråga.

Kan han komma tillbaka till en form för 50 matcher+slutspel? Håller hans knän? För om svaret är ja på båda dessa frågor tvivlar jag inte på att han skulle vara en bra tillgång som exempelvis LW i en tredjekedja. För han behöver ju verkligen inte vara bäst.

Men jag är också en sucker för återvinningsprojekt.
Precis.
Han värvas inte in för att vara som typ Komarek är för Västerås.
Vi har ett bra spännande lag och han kommer in och kryddar det. Förmodligen till billig månadslön och en högre bonus om vi går upp.

Jag hoppas dock att Kimby är tuff nog att hantera spelare som Klasen och Axelsson. Känslan jag har är att det krävs extrem pondus och hela tiden balansera de gamla gubbarna rätt. Speciellt de äldre som också är/varit stjärnor. Men här tror jag Krüger är en bra brygga mellan ledning och spelare.

Gubbarna Dicken, Klasen, Krüger. Ungtupparna Eklund, Eriksson, Frondell. Nordamerikanska spetsen med Kelleher och Sissons.
Krydda detta i Januari. Det har något.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-06-11 06:29:13Precis.
Vi har ett bra spännande lag och han kommer in och kryddar det. Förmodligen till billig månadslön och en högre bonus om vi går upp.

Jag hoppas dock att Kimby är tuff nog att hantera spelare som Klasen och Axelsson. Känslan jag har är att det krävs extrem pondus och hela tiden balansera de gamla gubbarna rätt. Speciellt de äldre som också är/varit stjärnor. Men här tror jag Krüger är en bra brygga mellan ledning och spelare.

Gubbarna Dicken, Klasen, Krüger. Ungtupparna Eklund, Eriksson, Frondell. Nordamerikanska spetsen med Kelleher och Sissons.
Jupp.

Sen vill jag ändå poängtera att det måste vara till en låg kostnad för att chansningen ska vara värt det. Det är ju ändå trots allt ett projekt och annars blir det helt plötsligt högrisk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Exile

Silly Season 2024/25

Inlägg av Exile »

Rudi skrev: 2024-06-10 21:29:21 Vi skulle ha sparat insamlingen som gjordes i våras till den här säsongen i stället.
Haha ja, men gud vad skit man fick när jag gav föreslog det.. :lol:
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-06-11 06:46:16
Nattuggla_ skrev: 2024-06-11 06:29:13Precis.

Jupp.

Sen vill jag ändå poängtera att det måste vara till en låg kostnad för att chansningen ska vara värt det. Det är ju ändå trots allt ett projekt och annars blir det helt plötsligt högrisk.
Absolut.
Men det tror jag. Skulle gissa på en låg månadslön och en rejäl bonus om vi går upp. Vilket är fine för mig iallafall.

Om vi pratade om hur fokus flyttas från Krüger när Weigel kommer in så hade det varit lite kul med Dicken också :lol:
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-06-11 07:15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rudi

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rudi »

Varför skulle Dick vara intresserad av att spela för smågrus när hans jämnåriga i laget inte gör det?
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Rudi skrev: 2024-06-11 07:15:02 Varför skulle Dick vara intresserad av att spela för smågrus när hans jämnåriga i laget inte gör det?
Han gjorde det året han kom in när vi åkte ur. Då med en bonus om vi höll oss kvar.
Skulle kunna tänka mig något liknande nu, fast om vi går upp då.

Dessutom, om uppgifterna i Hockeynews stämmer, så pratar man om "låg risk, hög potential", och jag förstår inte vad låg risk innebär om det inte skulle vara just lönen:
Enligt uppgifter till Hockeynews har Djurgården inledningsvis varit skeptiska, men samtidigt ser klubben att det skulle kunna vara en värvning med väldigt låg risk och hög potential. Parterna för just nu diskussioner för att komma fram till hur en eventuell lösning skulle kunna se ut i så fall.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-06-11 07:21:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Rudi skrev: 2024-06-11 07:15:02 Varför skulle Dick vara intresserad av att spela för smågrus när hans jämnåriga i laget inte gör det?
Det skulle väl vara för att han ändå är pensionerad och inte spelat högre än ettan på ett bra tag. Men om fallet skulle vara tvärtom säger jag nej tack och då skulle det snarare kännas oseriöst.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Gissar på att antingen :

-Så har Brodin "viftat" med lönespecen framför Dick. Tänker kul att vara med grabbarna, bra betalt och krävs ej särskilt mycket i motprestation!?

Eller

- Så har han inte "accepterat vardagslunken ". Vill ge det en chans till. För att ens få Wikegård "att lyssna". Så måste han ha erbjudit sig att spela, för någon form av prestations kontrakt. Typ poäng, matcher, SHL etc etc...

Annars så har iallafall jag missbedömt Wiken!?
Låst