fryppe skrev: ↑2024-06-05 13:38:22
Rojk skrev: ↑2024-06-05 13:34:53
Offensive minded defenceman who is not afraid to rush the puck - quarterback on the PP
Frågan är bara vem han ska mata puckar till?
Kelleher ?
Instämmer. Vi skulle behöva en LW till toppkedjorna som både tar mycket skott, och som har ett bra skott. Bla att utnyttja i PP.. Alternativt om vi tar in en Leftfattad center med bla samma egenskaper.
Klasen tar väl den ena platsen i topp 6, sen blir det Wigel eller om vi värvar in en ny LW och Wigel går center.
Blomgren lär hamna i tredje .Vill inte ha honom högre förutsatt vi inte har skador. Då är han en okej ersättare.
Wersäll är för mig given i laget som LW på 4. Baserat på förra säsongen.. Frondell är den som närmast utmanar rent skicklighetsmässigt..
Men om man ska tänka som Honken så är Frondell kanske inte riktigt klar än. Med att göra klart J 20 ordentligt först, vara löjligt bra där, Sen !
Har gärna fel men jag tror vi får se Frondell en bit in i säsongen om vi inte har skador..
NY Wigel Kelleher
Klasen Kruger Costmar
Blomgren L Eriksson Eklund
Wersäll (arma stackaren,hamnar med trötta)Rensfeldt Brodin
Backsidan borde vara klar.
Vi har 8 st om Yterell drar. Ge 2 av dom riktigt unga chansen några månader. Bergström kan eventuellt också ges matcher i J20.
Kan vi på något sätt byta bort Hävelid, mot i stort sett vad som helst, eller om någon vill ta hans kontrakt, så ta den chansen ! Ser verkligen ingenting som tyder på att han kommer börja kompensera sin litenhet med att bli jäkligt bra på mycket annat.
Jag vill.se Munther i båset och även på isen lite då.och då, som klar 2a. Därför han är bättre.