Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

Difsky skrev: 2024-06-05 14:15:04
SirDIFalot skrev: 2024-06-05 14:12:51 En ganska liten puckskicklig leftare? Det såg man inte riktigt komma.
Men är det möjligt att man tar in en till rightare kanske? Svårt att se en backsida med absolut noll högerfattning.
Då får man börja hitta alternativa lösningar för någon/några spelare
  • Lån till annan HA-klubb/Div1 för Carnebo och Degnell?
  • Ytterligare utköp på Hammarlund eller Ragge?
  • Bergström får ju spela J20 också
It's easier to be an asshole to words than to people
Wishes
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Wishes »

Tips från Uggla - Jonny The Rocker 8)
Stolt, men aldrig nöjd
LG08

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

fryppe skrev: 2024-06-05 13:38:22
Rojk skrev: 2024-06-05 13:34:53
Offensive minded defenceman who is not afraid to rush the puck - quarterback on the PP
Frågan är bara vem han ska mata puckar till?
Kelleher ?
Instämmer. Vi skulle behöva en LW till toppkedjorna som både tar mycket skott, och som har ett bra skott. Bla att utnyttja i PP.. Alternativt om vi tar in en Leftfattad center med bla samma egenskaper.
Klasen tar väl den ena platsen i topp 6, sen blir det Wigel eller om vi värvar in en ny LW och Wigel går center.

Blomgren lär hamna i tredje .Vill inte ha honom högre förutsatt vi inte har skador. Då är han en okej ersättare.
Wersäll är för mig given i laget som LW på 4. Baserat på förra säsongen.. Frondell är den som närmast utmanar rent skicklighetsmässigt..

Men om man ska tänka som Honken så är Frondell kanske inte riktigt klar än. Med att göra klart J 20 ordentligt först, vara löjligt bra där, Sen !
Har gärna fel men jag tror vi får se Frondell en bit in i säsongen om vi inte har skador..

NY Wigel Kelleher
Klasen Kruger Costmar
Blomgren L Eriksson Eklund
Wersäll (arma stackaren,hamnar med trötta)Rensfeldt Brodin

Backsidan borde vara klar.
Vi har 8 st om Yterell drar. Ge 2 av dom riktigt unga chansen några månader. Bergström kan eventuellt också ges matcher i J20.

Kan vi på något sätt byta bort Hävelid, mot i stort sett vad som helst, eller om någon vill ta hans kontrakt, så ta den chansen ! Ser verkligen ingenting som tyder på att han kommer börja kompensera sin litenhet med att bli jäkligt bra på mycket annat.
Jag vill.se Munther i båset och även på isen lite då.och då, som klar 2a. Därför han är bättre.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2024/25

Inlägg av supreme »

Rojk skrev: 2024-06-05 14:37:36
SirDIFalot skrev: 2024-06-05 14:12:51 En ganska liten puckskicklig leftare? Det såg man inte riktigt komma.
Men är det möjligt att man tar in en till rightare kanske? Svårt att se en backsida med absolut noll högerfattning.
Hammarlund kommer inte att köpas ut. Han förlängde ju sitt kontrakt med två år i slutet av mars (med NW's godkännande), så han lär bli kvar.
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

supreme skrev: 2024-06-05 15:54:11
Rojk skrev: 2024-06-05 14:37:36
Hammarlund kommer inte att köpas ut. Han förlängde ju sitt kontrakt med två år i slutet av mars (med NW's godkännande), så han lär bli kvar.
Att Ragge köps ut är också osannolikt. Då återstår ungtupparna.
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

En ny Bobby Nardella? Funkar det inte så nog lätt att bli av med. Säkert inte dyr heller. Tar nog ett "hund år" ifall han är en hit!?

Jonny och Hugo är väll inte 2 nyckelspelare, på pappret iallafall!?
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Har egentligen noll koll på han. Är ju inte minimal i storlek. Profilmässigt känns han som en ersättare till Axel bortsett från att han inte är högerfattad. Ser ut som att vi chansar på en backsida med bara leftare.
PETTAX

Silly Season 2024/25

Inlägg av PETTAX »

Simon Johansson påväg in? eller är det bara clickbait?

https://hockeynews.se/nyheter/dif-letar ... ADSQip2gTc
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev: 2024-06-05 17:53:54 Simon Johansson påväg in? eller är det bara clickbait?

https://hockeynews.se/nyheter/dif-letar ... ADSQip2gTc
"– Man vet aldrig vad som händer. Allt kan ju hända och då får man väl ta ett omtag hemma i Europa, i Sverige eller i Finland, eller var som helst. Just nu går alla mina tankar till att jag ska åka tillbaka till USA nästa säsong."

Låter inte som HockeyAllsvenskan är så aktuellt kanske.
Expert.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Väsbys sportchef uppger till HockeyNews att man för diskussioner med Ytterell som drömnamn. Inte avtackad än men kan väl räknas bort då även om det inte kanske blir väsby.
Alberget1891

Silly Season 2024/25

Inlägg av Alberget1891 »

Vad är det som drar ut på tiden med Ytterell? Är det en pengarfråga måntro i med utköpt....
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Alberget1891 skrev: 2024-06-05 21:23:27 Vad är det som drar ut på tiden med Ytterell? Är det en pengarfråga måntro i med utköpt....
Han hade väll en stressfraktur i höften. Gissar på att han vill göra rehab här. Bra förutsättningar/försäkringar.

Är väll ingen klubb , som vill ta kostnaden för "skadegods" nu heller. Innan han är "frisk"!?
niz

Silly Season 2024/25

Inlägg av niz »

LG08 skrev: 2024-06-05 15:23:29
Offensive minded defenceman who is not afraid to rush the puck - quarterback on the PP
Kelleher ?
Instämmer. Vi skulle behöva en LW till toppkedjorna som både tar mycket skott, och som har ett bra skott. Bla att utnyttja i PP.. Alternativt om vi tar in en Leftfattad center med bla samma egenskaper.
Klasen tar väl den ena platsen i topp 6, sen blir det Wigel eller om vi värvar in en ny LW och Wigel går center.

Blomgren lär hamna i tredje .Vill inte ha honom högre förutsatt vi inte har skador. Då är han en okej ersättare.
Wersäll är för mig given i laget som LW på 4. Baserat på förra säsongen.. Frondell är den som närmast utmanar rent skicklighetsmässigt..

Men om man ska tänka som Honken så är Frondell kanske inte riktigt klar än. Med att göra klart J 20 ordentligt först, vara löjligt bra där, Sen !
Har gärna fel men jag tror vi får se Frondell en bit in i säsongen om vi inte har skador..

NY Wigel Kelleher
Klasen Kruger Costmar

Vi har 8 st om Yterell drar. Ge 2 av dom riktigt unga chansen några månader. Bergström kan eventuellt också ges matcher i J20.

Kan vi på något sätt byta bort Hävelid, mot i stort sett vad som helst, eller om någon vill ta hans kontrakt, så ta den chansen ! Ser verkligen ingenting som tyder på att han kommer börja kompensera sin litenhet med att bli jäkligt bra på mycket annat.
Jag vill.se Munther i båset och även på isen lite då.och då, som klar 2a. Därför han är bättre.
Du säger mycket klokt men Blomgren, och där håller jag också med, att han idag(!), inte ska räknas högre upp. Men jag tror han blir årets Wiktor Nilsson. Och då tror jag han har bättre skalle, han har åtminstone en jävla skalle att stanna i HA. Inte direkt så att agenten sagt att han har erbjudanden men han tackat nej till dem av annan anledning än att han tycker att S24/25 kommer bli spännande i DIF. Och det är jävligt bra bara det. Sen tycker jag man ser i hans spel att det finns något jävligt bra där.
LG08

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

niz skrev: 2024-06-05 22:55:50
LG08 skrev: 2024-06-05 15:23:29
Kelleher ?

NY Wigel Kelleher
Klasen Kruger Costmar

Du säger mycket klokt men Blomgren, och där håller jag också med, att han idag(!), inte ska räknas högre upp. Men jag tror han blir årets Wiktor Nilsson. Och då tror jag han har bättre skalle, han har åtminstone en jävla skalle att stanna i HA. Inte direkt så att agenten sagt att han har erbjudanden men han tackat nej till dem av annan anledning än att han tycker att S24/25 kommer bli spännande i DIF. Och det är jävligt bra bara det. Sen tycker jag man ser i hans spel att det finns något jävligt bra där.
Absolut. Blomgren har verkligen något bra på gång med sin rivighet och speed. Han gör också bra avvägningar med pucken, när han ska dumpa, när han lägger på kasse och när han åker in och vänder upp. Skicklig i det. Slarvar sällan.
Man fattar varför SHL klubbar vill ha honom i en 4e...

Vore jag Kimby hade jag tvingat på honom ett gäng nya klubbor och beordrat 8h skottträning/dag. Helst på is..

Nästan alla som spelat en hel del med Rensfeldt och Brodin har blivit lidande. Även Blomgren. DB borde passa bra ihop med L Eriksson och Eklund som den mer fysiska och riviga spelaren...
Nackdelen med det beslutet är att Rensfeldt och Brodin får fortsätta harva på för tredje grundserien i rad tillsammans. Dom behöver verkligen komma ifrån varandra för att eventuellt kräma ut dom sista dropparna..

Men samtidigt, Det är kanske värt det? Låta Brodin/Rensf lira ihop men då vill man ju se att dom går in 100% för att vara den där jobbiga kedjan som är extremt noga i sitt defensiva arbete. Då får dom f.n visa att dom tar en annan roll, går in för det och sätter ära i att göra det jävligt bra.
Medveten om att Brodin och Rensfeldt haft varsitt klart godkänt slutspel. Men det räcker inte på långa vägar med den lönen. Dom kan ju omöjligt vara nöja själva...?

Glad Nationaldag på er Alla !!!!!
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Vissa återkommande spelare (rensfeldt, Brodin, grewe, hammarlund) kan ju kännas som nyförvärv i sig IOM att de höjer sig under ny och förhoppningsvis stabilare ledning. Honken var bra förra året men inte bra nog, hans första gång liksom. Kimby är ung för att vara huvudtränare men är meriterad och har erfarenhet som säger att han vet vad han gör.
Låst