Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-05-29 08:33:55
Jim Morrison skrev: 2024-05-29 07:26:07 Axel är en grym spelare men i vår nuvarande sits ser jag nog detta som rätt positivt. Vi frigör en väldigt hög lön och får dessutom en klumpsumma att göra något vettigt med.

Träffar vi rätt kan vi få två bra spelare.
Beror ju på. Kan ju vara så att vi räknade med Axel out redan när Sissons kom in. I det fallet har vi egentligen bara bytt ut Axel mot Sissons och behöver i förlängningen inte betyda att vi får ett bättre lag.
Sissons-Andersson hade annars varit extremt bra.

Hoppas jag får svar på tal här under dagen. För det oroar mig lite att det är så det gått till.
För som jag ser det så behöver vi ha in 2 spetsbackar nu, och båda helst rightare.

Sissons-NY
Ragnarsson-NY
Ja, detta är ju under förutsättningen att vi ersätter Axel med en liknande typ vilket jag ändå tror och hoppas är fallet.

Sedan kanske vi nu även har råd med en riktigt grym defensiv back till exempel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-05-29 09:14:20
Nattuggla_ skrev: 2024-05-29 08:33:55
Jim Morrison skrev: 2024-05-29 07:26:07 Axel är en grym spelare men i vår nuvarande sits ser jag nog detta som rätt positivt. Vi frigör en väldigt hög lön och får dessutom en klumpsumma att göra något vettigt med.

Träffar vi rätt kan vi få två bra spelare.
Beror ju på. Kan ju vara så att vi räknade med Axel out redan när Sissons kom in. I det fallet har vi egentligen bara bytt ut Axel mot Sissons och behöver i förlängningen inte betyda att vi får ett bättre lag.
Sissons-Andersson hade annars varit extremt bra.

Hoppas jag får svar på tal här under dagen. För det oroar mig lite att det är så det gått till.
För som jag ser det så behöver vi ha in 2 spetsbackar nu, och båda helst rightare.

Sissons-NY
Ragnarsson-NY
Ja, detta är ju under förutsättningen att vi ersätter Axel med en liknande typ vilket jag ändå tror och hoppas är fallet.

Sedan kanske vi nu även har råd med en riktigt grym defensiv back till exempel.
Absolut, om det är syftet så är jag faktiskt också positiv till att han lämnade.

Simon Johansson får gärna vara en av de två nya backarna, om vi värvar 2 stycken. Det hade varit riktigt spännande.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Många skriver att Axel out är bra, frigör kapital osv osv.

Den typen av backar växer knappast på träd. Vi förlorar en back som visat att han håller högsta allsvenska klass och är väl etablerad i laget.
Att ersätta det blir fan inte lätt, oavsett prisklass. De flesta SHL-lag kan nog mycket väl tänka sig att bredda med den typen av back vi är ute efter, samma med alla våra allsvenska konkurrenter.

Så… Frigöra kapital absolut, men det är ju bara värt något om man investerar det. Och det är ju knappast det lättaste.

Jag tycker det suger att Axel drar.
Dyr säkerhet vs totalt osäkerhet.
Jag vet vad jag hade valt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

DIFLuWi skrev: 2024-05-29 10:24:17 Många skriver att Axel out är bra, frigör kapital osv osv.

Den typen av backar växer knappast på träd. Vi förlorar en back som visat att han håller högsta allsvenska klass och är väl etablerad i laget.
Att ersätta det blir fan inte lätt, oavsett prisklass. De flesta SHL-lag kan nog mycket väl tänka sig att bredda med den typen av back vi är ute efter, samma med alla våra allsvenska konkurrenter.

Så… Frigöra kapital absolut, men det är ju bara värt något om man investerar det. Och det är ju knappast det lättaste.

Håller med. Jag tror inte vi kommer kunna ersätta hans spektrum av egenskaper om vi inte har riktig tur på någon chansning. Att vi sitter med 0 rightare på backen i början av juni påminner lite om förrförra sommaren när vi till slut fick ösa på med pengar i september för att försöka lösa den biten.

Simon Johansson hamnar väl med farsan och brorsan i SHL om det är aktuellt med hemkomst. Holm känns inte heller aktuell, ska det vara sådana pengar måste det bara vara en rightare.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

Tellqvist32 skrev: 2024-05-29 09:04:14
Buford skrev: 2024-05-29 07:59:22 Synd med Axel, men det var väl lite väntat. Vi får köra med flygande målvakt snart :lol:
Hävelid testade ju det ett par gånger förra säsongen. Gick sådär.

:wink:
Hahahaaa... Visst ja, det hade jag förträngt :shock:
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DIFLuWi skrev: 2024-05-29 10:24:17 Många skriver att Axel out är bra, frigör kapital osv osv.

Håller med, tror det är mest en "skyddsmekanism ".

Finns ingen positivt i det när våra bästa spelare lämnar.

Så mycket pengar som "har kastats i sjön, av denna klubb". Vara glada av att vi spar in pengar på Axel!?

Med det sagt..... nu gäller det att göra rätt saker!!!
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Helvete!

Sjukt jobb att få in två bra backar. Gärna högerfattade.
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2024/25

Inlägg av Chabo »

Vad gör Stefan Elliott numera? Comeback kanske? :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Ju mer jag tänker på det desto mer känns Marcus Karlström som en no-brainer? Grym tvåvägsback, rightare, kontraktslös, stockholmare och lagkapten under Kimby.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-05-29 12:04:12 Ju mer jag tänker på det desto mer känns Marcus Karlström som en no-brainer? Grym tvåvägsback, rightare, kontraktslös, stockholmare och lagkapten under Kimby.
Typ aktuell för ett andrapar med lill-ragge oavsett Axel-situationen. Måste nog toppa ett backpar ovanpå almtunas tidigare backsida om vi ska vara ett topplag.
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Jim Morrison skrev: 2024-05-29 12:04:12 Ju mer jag tänker på det desto mer känns Marcus Karlström som en no-brainer? Grym tvåvägsback, rightare, kontraktslös, stockholmare och lagkapten under Kimby.
Men gnagare enligt uppgifter. Kanske inte spelar roll för oss men möjligtvis för honom.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2024-05-29 12:11:59
Typ aktuell för ett andrapar med lill-ragge oavsett Axel-situationen. Måste nog toppa ett backpar ovanpå almtunas tidigare backsida om vi ska vara ett topplag.
Jag tror inte vi kommer hitta en till förstaback utöver Colby Sissons och inte heller någon som är exakt lika bra som Axel så då får man försöka hitta liknande egenskaper istället på två olika backar och hoppas att 1+1 blir 3.

Förhoppningsvis blir strukturen mycket bättre under Kimby att det är viktigare med många bra backar än några enskilda riktigt bra, om du förstår hur jag menar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tabarnak skrev: 2024-05-29 09:10:22 Så vidrigt detta känns efter finalserien nyligen.
Usch, påminn inte om finalserieförluster.
Nästa jävla finalserie MÅSTE vi vinna.
Tål inte en finaltorsk till.
Nu SKA vi bli en vinnarklubb igen....

Men då behöver vi som sagt börja få in några toppspelare snart.

Marcus Karlström Almtuna är intressant, men där litar jag på Kimby.
Han får avgöra, vill han ha honom så kör, är han emot en värvning av honom så låt bli.
Tråkig plus, minus. Är han en back som passar in i nya Djurgården? Kanske.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-05-29 12:21:49
dr111DIF skrev: 2024-05-29 12:11:59
Jag tror inte vi kommer hitta en till förstaback utöver Colby Sissons och inte heller någon som är exakt lika bra som Axel så då får man försöka hitta liknande egenskaper istället på två olika backar och hoppas att 1+1 blir 3.

Förhoppningsvis blir strukturen mycket bättre under Kimby att det är viktigare med många bra backar än några enskilda riktigt bra, om du förstår hur jag menar.
Tror inte heller vi kommer hitta en lika bra back som Axel, annat än med tur på en chansning. Därför är jag inte så positiv till det här alls. Jag är inne på att vi nog hade behövt en till back (typ Karlström) för rimlig bredd och inte lägga för mycket på våra tre juniorer även med Axel kvar. Blir det Karlström + ytterligare en stabil men inte toppklassig HA-back säger jag verkligen inte värt det.
LG08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

2 topp 3 backar och tre fw ska in. Utgår 100% att backarna och minst 2 fw är så pass skickliga att dom kan bära väldigt mycket istid och vara bra nog att spela i en 1a kedja.
Den tredje forwarden behöver åtminstone kunna spela 15 min och dessutom vara bra.

Upp till bevis nu Wikegård! Verkligen upp till bevis..
Tror stenhårt på honom men nu är det VÄLDIGT MYCKET spets som han behöver och SKA lösa.
Låst