Menade inte direkt Ossi specifikt utan han eller någon av hans kaliberJoas skrev:Jag tror inte att det är pengarna som avgör om Ossi stannar. Han vill spela i NHL och bör spela i NHL med hans kvaliteer.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Det jag menade är att Ragnarsson var super-klass för 3 år sen. Nu är det mer tveksamt. Och med bara en backplats kvar och Silja Frylén kvar i laget känns det jävligt svagt bakåt.ludde- skrev:Andersson och Ragnarsson lär definitivt vara billigare än Jiri och Tompa, med 10% ökning borde vi väl ha råd med Ossi eller en motsvarande och samtidigt ha en hel del mer cash att lägga på forwardssidan än förra säsongen?Örebroarn skrev:Oroväckande?
"– Nu återstår bara en backplats att fylla, sedan är vi klara med vår backbesättning inför nästa säsong, summerar Janne Järlefelt."
Om vi säger att i teorin Ossi stannar så tycker jag inte backbesättningen verkar mycket sämre än förra säsongen. Jag är dock ingen expertÖrebroarn skrev:Det jag menade är att Ragnarsson var super-klass för 3 år sen. Nu är det mer tveksamt. Och med bara en backplats kvar och Silja Frylén kvar i laget känns det jävligt svagt bakåt.ludde- skrev:Andersson och Ragnarsson lär definitivt vara billigare än Jiri och Tompa, med 10% ökning borde vi väl ha råd med Ossi eller en motsvarande och samtidigt ha en hel del mer cash att lägga på forwardssidan än förra säsongen?Örebroarn skrev:Oroväckande?
"– Nu återstår bara en backplats att fylla, sedan är vi klara med vår backbesättning inför nästa säsong, summerar Janne Järlefelt."

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Nej självklart inte. Men skulle helst vilja ha bort Fryllet och in med två spelande backar.ludde- skrev:Om vi säger att i teorin Ossi stannar så tycker jag inte backbesättningen verkar mycket sämre än förra säsongen. Jag är dock ingen expertÖrebroarn skrev:Det jag menade är att Ragnarsson var super-klass för 3 år sen. Nu är det mer tveksamt. Och med bara en backplats kvar och Silja Frylén kvar i laget känns det jävligt svagt bakåt.ludde- skrev:Andersson och Ragnarsson lär definitivt vara billigare än Jiri och Tompa, med 10% ökning borde vi väl ha råd med Ossi eller en motsvarande och samtidigt ha en hel del mer cash att lägga på forwardssidan än förra säsongen?Örebroarn skrev:Oroväckande?
Då har vi tre spelande och 3 defensiva. Bra upplägg tycker jag
-
Självklart vet Ragnarsson vad som krävs i elitserien och han kommer att leverera det plus mkt till. Han har varit en nhl-lirare hela livet och håller utan tvekan absoluta eliten i elitserien.
Den plats som sedan är kvar måste ju självvklart vara vikt för Tjärna, kommer sedan inte han av ngn anledning så kommer nog ersättaren vara av klass spelare han med.
Silja Frylen kan vi ju sedan låna ut så att han inte sabbar för alla andra.
Den plats som sedan är kvar måste ju självvklart vara vikt för Tjärna, kommer sedan inte han av ngn anledning så kommer nog ersättaren vara av klass spelare han med.
Silja Frylen kan vi ju sedan låna ut så att han inte sabbar för alla andra.
-
Andy skrev:Det jobbas på Ossi och Tjärna...
Är säker på att en av dem (eller båda) tar plats i truppen
Det skulle vara strålande om vi kunde få båda två, men det är kanske bara är en våt dröm?
Visst, härligt med Ragge men det känns 3-år försent, det är klart han är bättre än Tompa, Marusak, Frylén & Ronnie, men det är inte den klassbacken som jag efterlyser.