Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Joas skrev:Jag tror inte att det är pengarna som avgör om Ossi stannar. Han vill spela i NHL och bör spela i NHL med hans kvaliteer.
Menade inte direkt Ossi specifikt utan han eller någon av hans kaliber
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ludde- skrev:
Örebroarn skrev:Oroväckande?

"– Nu återstår bara en backplats att fylla, sedan är vi klara med vår backbesättning inför nästa säsong, summerar Janne Järlefelt."
Andersson och Ragnarsson lär definitivt vara billigare än Jiri och Tompa, med 10% ökning borde vi väl ha råd med Ossi eller en motsvarande och samtidigt ha en hel del mer cash att lägga på forwardssidan än förra säsongen?
Det jag menade är att Ragnarsson var super-klass för 3 år sen. Nu är det mer tveksamt. Och med bara en backplats kvar och Silja Frylén kvar i laget känns det jävligt svagt bakåt.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Örebroarn skrev:
ludde- skrev:

"– Nu återstår bara en backplats att fylla, sedan är vi klara med vår backbesättning inför nästa säsong, summerar Janne Järlefelt."
Andersson och Ragnarsson lär definitivt vara billigare än Jiri och Tompa, med 10% ökning borde vi väl ha råd med Ossi eller en motsvarande och samtidigt ha en hel del mer cash att lägga på forwardssidan än förra säsongen?
Det jag menade är att Ragnarsson var super-klass för 3 år sen. Nu är det mer tveksamt. Och med bara en backplats kvar och Silja Frylén kvar i laget känns det jävligt svagt bakåt.
Om vi säger att i teorin Ossi stannar så tycker jag inte backbesättningen verkar mycket sämre än förra säsongen. Jag är dock ingen expert :(
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ludde- skrev:
Örebroarn skrev:
ludde- skrev:

Om vi säger att i teorin Ossi stannar så tycker jag inte backbesättningen verkar mycket sämre än förra säsongen. Jag är dock ingen expert :(
Nej självklart inte. Men skulle helst vilja ha bort Fryllet och in med två spelande backar.

Då har vi tre spelande och 3 defensiva. Bra upplägg tycker jag
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Sen om Oscar Eklund tar ett ordentligt kliv och även Andersson överraskar så ser det plötsligt väldigt bra ut!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Både Ragge och den här Andersson (med reservation för att jag inte sett honom) är väl spelande backar? Sedan är väl Timmy något liknande och inte minst Tjärna om han nu skulle ersätta Ossi.

EDIT: Oscar Eklund och Deilert har också potentialen att bli framstående spelande backar i DIF.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Såg en repris av Almtuna - Leksand hemma hos min polare, då självklart jag hade tänkt och se Ragge på isen!
Och jag kan säga att han var fullständigt dominant! Ragge vet vad som krävs, Välkommen!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Ser fram emot att se Ragge igen det var ett tag sen han hade vår fina tröja på sig - varmt välkommen!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
unis83

Inlägg av unis83 »

Självklart vet Ragnarsson vad som krävs i elitserien och han kommer att leverera det plus mkt till. Han har varit en nhl-lirare hela livet och håller utan tvekan absoluta eliten i elitserien.

Den plats som sedan är kvar måste ju självvklart vara vikt för Tjärna, kommer sedan inte han av ngn anledning så kommer nog ersättaren vara av klass spelare han med.

Silja Frylen kan vi ju sedan låna ut så att han inte sabbar för alla andra.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tjärnqvist eller Ossi tar sista backplatsen. Om inte så blir fallet måste det bli en högerskytt som är vass i PP. Det behövs egentligen oavsett.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det jobbas på Ossi och Tjärna...

Är säker på att en av dem (eller båda) tar plats i truppen
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

förresten, välkommen tillbaka Ragnar!
thoves

Inlägg av thoves »

jungbeck som ryktades till dif,har skrivit på for aik..
espen21

Inlägg av espen21 »

Tim är forward i hc med.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Andy skrev:Det jobbas på Ossi och Tjärna...

Är säker på att en av dem (eller båda) tar plats i truppen

Det skulle vara strålande om vi kunde få båda två, men det är kanske bara är en våt dröm?

Visst, härligt med Ragge men det känns 3-år försent, det är klart han är bättre än Tompa, Marusak, Frylén & Ronnie, men det är inte den klassbacken som jag efterlyser.
Låst