Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil svelander skrev:
DIF_Soldier skrev:En smäll på käften till ledningen om Tim inte lirar i nåt annat än fjärdekedjan. Om vi däremot sätter in Andreas Johansson i första, ja då är Tim ett bra köp.
Eftersom vi redan har Falk, Otto och Ante så ska det nog mycket till om vi värvar både Andreas Johansson och Tim Eriksson. Värvar vi Tim kommer vi aldrig värva Johansson, vilket betyder att Tim blir förstecenter då de andra centrarna redan har en kedja att ta hand om.
Ja just det, glömde bort Falken...
Men då är det dags för ledningen att avgå ögona jävla böj! Hur länge vill de misshandla Linkan med skräpcentrar? Han lär ju inte vilja förlänga kontraktet den saken är ju säker.
Säg den glädje som varar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Tim Eriksson kan användas som ytterforward också..
espen21

Inlägg av espen21 »

Han är forward från början. Det är det han ska spela som. Jag bor i lkpg och har sett han spela massvis med gånger. Det finns enormt mycket kapacitet i han. Bara för några säsonger sedan så spelade han i en kanonfemma med Fredrik Emvall och Uffe Söderström. I den femman var han forw. Dock är Eriksson ingen kille man ska satsa stora pengar på. Men hur dyr kan han vara?
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Tydligen så är DIF och Tim överens muntligt, men inget kommer att skrivas på innan Tim har spelat klart för säsongen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Caveman skrev:Tydligen så är DIF och Tim överens muntligt, men inget kommer att skrivas på innan Tim har spelat klart för säsongen.
Har du någon källa till det? Ange den i så fall.
100% DJURGÅRDSJ***L
espen21

Inlägg av espen21 »

Ange alltid källa!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Frasse skrev det på ett annat forum...
Bild
Joas

Inlägg av Joas »

Tim känns som en bra förstärkning för oss.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Värvningen av Tim är märklig av många orsaker:

1. Om han är tänkt till en fjärdekedja sänder detta märkliga signaler till våra juniorer som borde få chansen där.

2. Är han tänkt som spelare i någon av 3e eller 4e kedjorna känns detta som en dyr utfyllnadsvärvning vilket jag hade hoppats att vi skulle lägga av med.

3. Är han tänkt att spela i någon av de två första kedjorna är det ett hån mot oss fans. I dessa båda kedjor skall det finnas spets och Tim är i mina ögon inte spets, inte är han tillräckligt bra för att spela center med Linkan heller.

Värvningen känns märklig, om den nu inte kommit till för att ledningen känner till att Axelsson kommer lämna oss. Lämnar han kan Tim var ett intressant komplement till Anger - Otto. Dock anser nog jag att Axelsson har högre potential och hade hellre behållt honom i laget.

Förlänger Axelsson känns värvning av Tim väldigt märklig i mina ögon. Är livrädd för att tanken är att han skall lira med Bremberg - Danielsson i förstakedjan och detta skulle inte vara annat än ett misslyckande. Man byter en svag Bäcker mot en offensivt något bättre Tim, som å andra nite ligger någon nivå i närheten av en förstacenter.

Slutsats: Om Tim inte är tänkt som ersättare för Axelsson känns denna värvning mycket märklig. Fine om han skall spetsa till kedja 3-4, katastrof om han är tänkt som center bredvid Bremberg...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Värvningen av Tim Eriksson ska sannolikt ses utifrån att ytterligare en toppspelare ska plockas in i laget. Om ryktet gällande Andreas Johansson är sant får DIF följande kedjor:

Fredrik Bremberg - Andreas Johansson - Tim Eriksson

Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Dick Axelsson

Jimmie Ölvestad - Niklas Falk - Nicklas Danielsson

Fimpen Eklund - Andreas Engqvist - Calle G/Henrik Eriksson
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Värvningen av Tim är märklig av många orsaker:

1. Om han är tänkt till en fjärdekedja sänder detta märkliga signaler till våra juniorer som borde få chansen där.

2. Är han tänkt som spelare i någon av 3e eller 4e kedjorna känns detta som en dyr utfyllnadsvärvning vilket jag hade hoppats att vi skulle lägga av med.

3. Är han tänkt att spela i någon av de två första kedjorna är det ett hån mot oss fans. I dessa båda kedjor skall det finnas spets och Tim är i mina ögon inte spets, inte är han tillräckligt bra för att spela center med Linkan heller.

Värvningen känns märklig, om den nu inte kommit till för att ledningen känner till att Axelsson kommer lämna oss. Lämnar han kan Tim var ett intressant komplement till Anger - Otto. Dock anser nog jag att Axelsson har högre potential och hade hellre behållt honom i laget.

Förlänger Axelsson känns värvning av Tim väldigt märklig i mina ögon. Är livrädd för att tanken är att han skall lira med Bremberg - Danielsson i förstakedjan och detta skulle inte vara annat än ett misslyckande. Man byter en svag Bäcker mot en offensivt något bättre Tim, som å andra nite ligger någon nivå i närheten av en förstacenter.

Slutsats: Om Tim inte är tänkt som ersättare för Axelsson känns denna värvning mycket märklig. Fine om han skall spetsa till kedja 3-4, katastrof om han är tänkt som center bredvid Bremberg...
Mycket bra summering. Är han tänkt som förstecenter är det inget annat än skandal, efter allt pladder om ökad spelarbudget och satsningar hit och dit.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Östgöten skrev:Värvningen av Tim Eriksson ska sannolikt ses utifrån att ytterligare en toppspelare ska plockas in i laget. Om ryktet gällande Andreas Johansson är sant får DIF följande kedjor:

Fredrik Bremberg - Andreas Johansson - Tim Eriksson

Jimmie Ölvestad - Niklas Falk - Nicklas Danielsson

Fimpen Eklund - Andreas Engqvist - Calle G/Henrik Eriksson
Danielsson är en målskytt och förtjänar bättre omgivning i mitt tycke.

Tim är ju en lite trixig spelare av det jag sett och därför borde han kunna bryta mönster i en kedja tillsammans med Ölvestad och Falk.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Danielsson är en målskytt och förtjänar bättre omgivning i mitt tycke. Tim är ju en lite trixig spelare av det jag sett och därför borde han kunna bryta mönster i en kedja tillsammans med Ölvestad och Falk.
Delar helt din uppfattning. Uppställningen med Tim var bara pedagogiskt relaterad till resonemanget om förstakedjan. Följande är naturligtvis att föredra:

Fredrik Bremberg - Andreas Johansson - Nicklas Danielsson
Jimmie Ölvestad - Niklas Falk - Tim Eriksson
Fimpen Eklund - Andreas Engqvist - Calle G

Extraspelare: Henrik Eriksson

Tredjekedjan är en hyfsat bra checkingline och präglas av att Falken säkrar och spelar fram Tim och Ölvestad, där den senare skapar utrymme och den förra går på mål. Falken passade bra ihop med Daniel Rudslätt som inte är helt olik Tim i spelstilen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Östgöten skrev:
Kall-El skrev:Danielsson är en målskytt och förtjänar bättre omgivning i mitt tycke. Tim är ju en lite trixig spelare av det jag sett och därför borde han kunna bryta mönster i en kedja tillsammans med Ölvestad och Falk.
Delar helt din uppfattning. Uppställningen med Tim var bara pedagogiskt relaterad till resonemanget om förstakedjan. Följande är naturligtvis att föredra:

Fredrik Bremberg - Andreas Johansson - Nicklas Danielsson
Jimmie Ölvestad - Niklas Falk - Tim Eriksson
Fimpen Eklund - Andreas Engqvist - Calle G

Extraspelare: Henrik Eriksson

Tredjekedjan är en hyfsat bra checkingline och präglas av att Falken säkrar och spelar fram Tim och Ölvestad, där den senare skapar utrymme och den förra går på mål. Falken passade bra ihop med Daniel Rudslätt som inte är helt olik Tim i spelstilen.
Jag anser inte att Jimmie förtjänar någon plats istället för Fimpen. Eklund är en oerhört mycket bättre spelare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill man ha en riktigt jävla jobbig checking-line borde man pröva att sätta ihop Ölvestad - Engqvist - Gustavsson...

Där kan man snacka om fart, energi och ettrighet.
Låst