Nisse Ekman har väl mer eller mindre sagt att det blir DIF om det blir Sverige också. Även om han fått kontraktserbjudande vill han bo i Stockholm med sin familj. Då ser jag ingen annan klubb än DIF?
Vad hände med Linkan efter att Wikegård lämnade DIF egentligen? Han blev lite äldre, lite långsammare och vann poängligan två år senare. Vet inte vad det säger men alla tränare har sina favorit spelare, samt det går upp och ner för spelare från år till år. En del spelare har kvalite i form av känsla och teknik. En del har talang iform av inställning och attityd. För att få ihop ett bra lag så behövs det både teknik och attityd.
Sen ska man givetvis inte glömma att det behövs klokhet för att gå hela vägen. Man måste ha spelare som kan hålla huvudet kallt när det hettar till. Ottosson är ett exempel på spelare som e klok. Fan va bra han är när det verkligen gäller.
Känns som att DIF kan få ihop ett lag med rätt bra individer nästa år om man kan värva två klassforwards, plus stärka upp med Ragge och Tjärnqvist! Då har man ett lag med alla kvaliteer som behövs för att kunna i alla fall hota om en finalplats!
Väl skrivet Brutus!! Den där listan innehåller ju onekligen jäkligt bra spelare och det vore kanske lite väl att få dem alla men det känns bra att vi söker kvalitet tills nästa säsong.
Okej, detta låter ju härligt med några toppnamn offensivt, men defensivt då? Vad är det senaste om OSSI, känns inte direkt som våran backuppsättning sätter skräck i motståndarna, men visst skulle ragge o tjärna vara stora plus, men hoppas på Ossi stannar.
Enligt någon lirare på hockeysverige.se så ska bara signaturen på kontraktet med Johansson saknas. Dessutom förhandlar man tydligen med Hannula samt tvillingarna Ahlström från Huddinge.
Det återstår att se vad som händer.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kontrakt ska skrivas också och vi kommer ju alla ihåg hur många gånger vi fick nobben ifjol. Men Silly 08 känns helt klart mer lovande än Silly 07 just nu.
Var lite trött efter jobbet när jag skrev förra inlägget. Glömde fråga om någon sett tvillingarna Ahlström spela, och om någon kanske kunde berätta lite om dom.
Vore lite intressant, speciellt eftersom att de är aktuella.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore