Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Johan Ryno var väl ändå bara utlånad, så inte så konstigt att han inte är med nästa säsong ... :)
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Tycker de är ganska skönt att slippa hans drällande med pucken till nästa säsong.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Östgöten skrev:
Äppelmos skrev:Vissa har skrivit att dom vill ha in Heino-Lindberg om Larsson skulle sticka, jag fattar inte riktigt tänket när man vill ha in nån halvduglig FBK målvakt? Då ser jag häldre Bjurling som kan bytas av med Riddarn eller att vi tar in nån helt annan utifrån (inte Lassila dock...)
Björn Bjurling vill säkert komma till DIF om han får agera andramålvakt bakom Ridderwall. Eller kanske inte...
Bjurling är ju Djurgårdare, och jag tänkte mig som dom hade i SSK att man varvar Riddarn och Bjurling, typ den som e hetast till match får stå :)
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kall-El skrev:Själv hoppas jag att Larsson väljer att stanna en säsong till- Är inte säker på att Riddarn orkar en hel lång elitserie som 1a målis redan till nästa säsong. Dock finns det ingen anledning att lägga dyra pengar på en målvakt till om Larsson drar över havet. Riddarn måste bara få chansen i det läget...

Håller med
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Almtuna vill ha Riddarn. Dom medger även att Ragnarsson är mycket nära DIF! (Inte DIF men att han är förlorad, och man räknar väl med oss då?)

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_I ... tionlinks4

8)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

stolpskott skrev:Almtuna vill ha Riddarn. Dom medger även att Ragnarsson är mycket nära DIF! (Inte DIF men att han är förlorad, och man räknar väl med oss då?)

8)
Ingen risk att han går till LHC iaf. Jag tror att han kritar på för oss. Bara hoppas att han inte e lika trög som Frylécrémen
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

stolpskott skrev:Almtuna vill ha Riddarn. Dom medger även att Ragnarsson är mycket nära DIF! (Inte DIF men att han är förlorad, och man räknar väl med oss då?)

8)
Jasså, hur ser det ut för oss då... har vi klart med ny målvakt eller?
Jag menar, eftersom Riddarn skrivit på för 2 år till med oss så handlar
det ju om utlåning i så fall och då behöver vi ju någon...
Kanske om Larsson stannar och rapparn vaktar båsdörren?
DIF 4 Ever
al bundy

Inlägg av al bundy »

Om nu lillRiddarn skall spela i Almtuna på lån, så är detta en strategi från klubben att låta honom få speltid och varm i kostymen. På detta sätt kommer han sen väl förberedd till elitseriespel när det så behövs.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

bastis7 skrev:
Kall-El skrev:Själv hoppas jag att Larsson väljer att stanna en säsong till- Är inte säker på att Riddarn orkar en hel lång elitserie som 1a målis redan till nästa säsong. Dock finns det ingen anledning att lägga dyra pengar på en målvakt till om Larsson drar över havet. Riddarn måste bara få chansen i det läget...

Håller med
Det ni nu säger om Riddarn låter som ekon av vad vi hörde sägas om Larsson för 12 månader sedan...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Andreas Johansson och Mika Hannula får inga nya kontrakt i Ryssland

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... enskproffs

Tror ni de finns någon chans att någon av dessa hamnar i Djurgården?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Hannula får gärna komma men inte Johansson han är och förblir Äckelstadare. Hannula var ju på väg till oss innan han drog till Ryssland och det känns därmed inte helt omöjligt att vi kan få he honom till nästa säsong. Så hoppas vi gör ett försök!!!

Hoppas även vi försöker få hem Nils Ekman och Daniel Tjärnqvist dom här tre spelarna vore oerhört starka värvningar och tror dom är möjliga också och inga drömspelae som vi omöjligt kommer få. Plus Marcus Nilson som fungerar sjukt bra med Ekman.

Hoppas vi försöker få hem Micke Tellqvist som har fått stått tillbaka för Bryzgalow denna säsong och han är nog trött på att vara andra målis. Så han hem vore inga fel!! För det ser ju ut som Larsson drar iaf. Och att få in Micke som första målis och Riddarn som andra vore guld. Men blir Larsson kvar så kan vi inte ta hem honom för då har vi ju en första målis.

Mariusz Czerkawski jag säger då det. Kom hem till Djurgårds familjen och producera!! Han skulle vara en bra värvning han med då han gjorde 53 poäng säsongen som gick på 48 matcher. Så hoppas vi kan försöka få honom.
Senast redigerad av Järnkaminen90 den 2008-04-04 10:36:13, redigerad totalt 1 gånger.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

ludde- skrev:Andreas Johansson och Mika Hannula får inga nya kontrakt i Ryssland

http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... enskproffs

Tror ni de finns någon chans att någon av dessa hamnar i Djurgården?
Båda spelar i DIF nästa säsong :D
J-Kaminen67

Inlägg av J-Kaminen67 »

15/11 2001, Globen.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

När man läser den där artikeln får man bilden av att Djurgården kommer satsa ganska hårt inför nästa säsong? :P

Sen är ju aftonbladet aftonbladet.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Bodda

Inlägg av Bodda »

Klart man inte ska lita på Aftonbladet. men jag tycker att när dom brukar spekulera sådär mycket har dom oftast något som dom vet men inte riktigt säger känns det som. jag tror vi kommer få se några nya tunga namn tills nästa säsong, dröm är ju helt klart, Tjärna, Ekman och Hannula i mina ögon. frågan är om man ska ge Johansson chansen?
han är ju trots allt inte stockholmare om jag minns rätt.

Ser fram emot Silly season, gäller att spela korten rätt! ;)
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Låst