Det är ju Brynäs som slår av på takten och spelar bekvämt. Man leder med 3-1 och går på halvfart.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-04-18 06:07:14 Dålig start, minst sagt.
Sedan rejäl uppförsbacke.
Sedan tycker jag vi spelar bra i andra. Men vi var i läge att behöva nästa mål och när de gör 4-1 pyser energin ur.
Upp på hästen igen nästa match.
Då måste vi starta bättre, alla spelare.
Jag ifrågasatte "Honken" och teamet om de ens hade sett en match med Brynäs den här säsongen. Har du inte gjort det heller? Med all välmening, det är PRECIS såhär det sett ut i majoriteten av deras matcher.
De gör vad som krävs, varken mer eller mindre. Grymma på att slappna av i rätt skede och sen växlar de upp när det behövs.
Det är inga tillfälligheter.
Karlskoga hade 2-0 på dem i första semi. Inte ens en liten procent stress inföll sig. Man spelade bara vidare som ingenting, men man var lite rappare, lite bättre, starkare osv.. sen hade man hämtat upp det där utan problem.
Jag är inte ett dugg förvånad, även om jag också innan match hoppades på ett mirakel.
Andrén sätter laget i skiten på egen hand när han släpper in det där första skottet. Det är rätt spelare som gör det, det ser enkelt ut, och vi orkar inte efter det. Vi har ett för dåligt lag för att hämta upp.
Det må bara vara 1-0 på tavlan men det mentala övertaget är 8-0, minst.