Eriksson skrev: ↑2024-04-14 15:08:51
LG08 skrev: ↑2024-04-13 13:35:00
Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Återigen så tycker inte vi ska ha någon av HE eller AG i truppen.
Det stämmer att Hank, i så fall, enbart har 1 max 2 bra år kvar i sig.
Måste jag, och för att svara på frågan, så tar jag ändå hellre hank än Grewe. Smartare, bra i pressen, gör väldigt mycket "rätt saker", spelar med marginal när det krävs, bra i BP, bättre spelförståelse, Bra fysik, slarvar sällan, tappar inte helt omotiverat pucken osv. Så i stort en bättre spelare, tycker jag.
Ett annat argument varför jag inte tycker vi ska avlöna hank och/eller Grewe är, precis som "Vikas" var inne på, att vi har Brodda och högst troligt även Rensfeldt nästa år.
Båda dessa har vuxit i slutspelen (Brodda ifjol och renen nu), men haft usla grundserier 2 år i rad. Svårt att se att dom inte kommer vara mer än en 10 min kedja nästa säs.
Juniorerna går nog som tredje. Sen har vi kvar en del gammal "spets" och tar in 3-4 nya ( förmodligen bara 3 ) till topp sex. Det är vad jag tror kommer hända.
Jag hoppas att vi hamnar i ett läge där Schlyter och Frondell hamnar som 13/14fw i utgångsläget. Tar hellre upp ännu en ny junior som nr 15 och lägger grewes 40-50 k för att få in dom jävligt spetsiga forwards vi verkligen behöver.
Men jag fattar verkligen att en del gillar grewe. Han har fart och fysik. Kan fatta att man går igång på det. Men för mig är det för mycket annat som är för dåligt.
Honken väljer dessutom redan nu att bänka honom då och då till förmån för Schlyter, Wersäll, Gradin