Målvakterna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Bodda

Inlägg av Bodda »

TRÖTT jag blir.

varför ska vi köpa någon FBK looser, som för övrigt är ganska dålig, när vi har en given förste keeper i riddarn och andre keeper i Mark.

tänk lite, man gör inte affärer med ens fiende!
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Bodda skrev:TRÖTT jag blir.

varför ska vi köpa någon FBK looser, som för övrigt är ganska dålig, när vi har en given förste keeper i riddarn och andre keeper i Mark.

Hur bra koll har du egentligen?

För det första så är inte Heino-Lindberg dålig alls, han tillhör toppskiktet i elitserien, och för det andra så håller inte Owuya/Riddarn som målvaktspar. Vi behöver 2 jämnbra målvakter enligt mig. Owuya är inte så bra än.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Sidney Crosby skrev:

För det första så är inte Heino-Lindberg dålig alls, han tillhör toppskiktet i elitserien, och för det andra så håller inte Owuya/Riddarn som målvaktspar. Vi behöver 2 jämnbra målvakter enligt mig. Owuya är inte så bra än.
palla står vi inte för att vi är sveriges bästa lag på att födda upp talanger varför då köpa in spelare från andra klubbar , palla
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

vikt0r_DIF skrev:
Sidney Crosby skrev:

palla står vi inte för att vi är sveriges bästa lag på att födda upp talanger varför då köpa in spelare från andra klubbar , palla

Just nu så har vi två andra målvakter i laget
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Mark in the Park håller inte för spel i A-laget. Han är lovande, men han har tyvärr inte utvecklats så mycket i år (han är petad i landslaget). Mark måste höja sig nästa år, annars får han sannolikt lämna DIF.

Kombinationen Riddarn och Larsson kan inte jämföras med Riddarn och Mark. Om Larsson sticker behöver DIF en andramålvakt som håller för att spela drygt 20 matcher nästa säsong. Dif kan välja en etablerad målvakt, men det är en dyr lösning som inte gynnar Riddarns utveckling.

Christopher Heino-Lindberg är från Stockholm och han har spelat i Hammarby precis som Larsson. Att han därför skulle vara en oseriös värvning är ett märkligt resonemang.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag tycker att Sperrle är en mycket duktig målvakt, men frågan är, vill han lämna LHC?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

lilleman skrev:Jag tycker att Sperrle är en mycket duktig målvakt, men frågan är, vill han lämna LHC?
Jag sätter en miljon på att han vill/har velat lämna LHC!
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Enligt Frasse är Hento i princip klar för FBK. Så stryk han!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

lilleman skrev:Jag tycker att Sperrle är en mycket duktig målvakt, men frågan är, vill han lämna LHC?
Sperrle lirar i Bryäns
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Snälla, sluta skriva på det här forumet. Dina inlägg förstör för oss vanliga människor som bara vill diskutera Djurgården och hockey på ett vettigt sätt.

Brynäs, inte LHC, satsade i år på målvaktsparet Korhonen och Sperrle. Detta helt värdelösa målvaktsspel bär ensam ansvaret för att Brynäs håller på att åka ur Elitserien. Korhonen kom sist och Sperrle näst sist i Elitseriens målvaktsliga.

Till slut blev situationen så ohållbar att Sperrle skickades ned till juniorlaget, den minst värdelösa A-lagsmålvakten (Korhonen) blev båsdörrsöppnare och en B-junior fick vakta målet.

Den sämsta av dessa tre målvakter vill du alltså se i Djurgården nästa säsong. Lägg ner!
Bodda

Inlägg av Bodda »

Tack, jag har mer koll än du anar, och ja visst är Heino från stockholm, so what? han är från Färjestad och det säger väldigt mycket tycker jag. och om du tycker han har imponerat så kan väl du tycka det, låt inte mig störa. men JAG tycker han är ganska dålig,

Och Larsson tyckte jag var ett MYCKET osäkert kort när vi hade lassila/larsson, jag tyckte ledningen var korkade som släppte fram Danne som förste keeper iår, och visst hade jag fel!

men varför inte då fortsätta på den vägen och låta Riddarn bli årets målvakt i Elitserien nästa säsong? tycker Riddarn visat iår redan att han är redo för elitserien kanske inte 55 matcher, men en stor del av matcherna.

och javisst är Mark lite osäker, ska vi då köpa in en schleten kille från Brynäs (sperrle som någon kommenterade ovan) eller halv bra keeper som spelar flaxigt från Fiende nr 1 Färjestad?!

VAKNA
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Undra om man inte som målvakt utvecklas bäst när man är 2 lika bra målvakter och krigar vecka efter vecka för att visa att man är målvakten som ska stå! Då måste man ju verkligen va på tå VARJE träningen.
Det tror jag på är en bra metod för att få Riddarn så bra som möjligt..
Men visst klart Riddarn skulle utvecklas bra om han blir utalad första målvakt och står match efter match..
Sidney Crosby

Stambert skrev:
Snälla, sluta skriva på det här forumet. Dina inlägg förstör för oss vanliga människor som bara vill diskutera Djurgården och hockey på ett vettigt sätt.

Brynäs, inte LHC, satsade i år på målvaktsparet Korhonen och Sperrle. Detta helt värdelösa målvaktsspel bär ensam ansvaret för att Brynäs håller på att åka ur Elitserien. Korhonen kom sist och Sperrle näst sist i Elitseriens målvaktsliga.

Till slut blev situationen så ohållbar att Sperrle skickades ned till juniorlaget, den minst värdelösa A-lagsmålvakten (Korhonen) blev båsdörrsöppnare och en B-junior fick vakta målet.

Den sämsta av dessa tre målvakter vill du alltså se i Djurgården nästa säsong. Lägg ner!

Han har lika stor rätt att skriva här som dig, så lägg ner för fan!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Men allt gäller om kompetens, Crosby... Jag vet att du förstår Stamberg också...
Sidney Crosby

stolpskott skrev:Men allt gäller om kompetens, Crosby... Jag vet att du förstår Stamberg också...

Mjo, men kan inte tänka mig att det är speciellt kul att höra att ens inlägg pajjar hela forumet..
Skriv svar