Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Du är lite senjensa öhling skrev:http://sport.stockholm.city.se/art/4691 ... t_med_dju/

Själv hoppas jag att Larsson väljer att stanna en säsong till- Är inte säker på att Riddarn orkar en hel lång elitserie som 1a målis redan till nästa säsong. Dock finns det ingen anledning att lägga dyra pengar på en målvakt till om Larsson drar över havet. Riddarn måste bara få chansen i det läget...
Bobson det tror jag highwind vet, highwind menar våran målis Mark in tha park OwuyaBobson skrev:Håller med i det sista här, visst ska man satsa för att bygga långsiktigt men samtidigt behövs spelare som kan hålla en hög nivå i 2+ år till för att kunna ha denna möjlighet.Highwind skrev:Inte bygger för framtiden?...Örebroarn skrev:synd bara att DIF inte bygger för framtiden utan endast för kommande säsong. Skulle gärna se ett ganska ungt men talangrikt lag som placerar sig precis på 8:e platsen för att sucessivt avancera säsong för säsong i tabellen. Då kan man komma till Final år efter år som FBK gjort på senare tid och som DIF gjorde på 80-talet
Deilert, Andersson, Eklund?
Axelsson, Enqvist, Eriksson & Gustavsson?
OWuya, Ridderwall?
Visst har vi ett ungt lag. Men detta måste balanseras med rutin. Fattar du hur mycket unga backar som Deilert, Andersson och Eklund har att lära av Ragnarsson?
Ps. Oduya stack för flera år sen
Djurgårn tills jag dör
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag älskar Ossi och tycker att han är en frän och frejdig spelare. Ragge är dock något helt annat. Under de många år han spenderade på andra sidan Atlanten låg han i det över segmentet av backarna. Han respekterades och var ansedd som en verklig topp-back.Jockmaniac skrev:Jag tycker inte att han håller högre klass än Ossi, men han skulle fortfarande tillföra laget framförallt rutin. Men jag tycker inte att vi ska ha jättehöga krav på honom om han kritar på. Han är ändå 36 år och har sett sina bästa tider.John älskar DIF! skrev:http://sport.stockholm.city.se/art/4691 ... t_med_dju/
Ragge på väg till oss, verkar som han är riktigt sugen på att spela för oss nästa säsong. Det skulle kännas sjukt jävla bra om han skrev på, en back som är i klass med eller klassen över Ossi. Om det dessutom stämmer att Ossi inte har fått något kontraktförslag och kanske *drömmer nu* stannar hos oss, kommer våran backuppsättning nästa säsong var ruggigt bra.
Det känns som vi är lite mer på tårna den här silly season säsongen än förra året. Kan ju även bero på att vi har mer pengar än vad vi haft förut, men känns i vilket fall som helst riktigt bra.
Härliga Djurgårn!
Ragnarsson är en betydligt mer komplett back än Ossi. Jag kan inte annat än att stämma in i Micke Johansson och Robban Nordmarks kör och konstatera att Ragge håller "Kenny-klass". Ragnarsson går om han vill och är motiverad rakt in i landslaget.
Den absolut bästa värvning vi kan göra (givet att han är motiverad och vill kriga i DIF).
Ossi får självklart gärna stanna han också....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Niklas Andersson om flytten till DIF
– Jag har alltid velat spela i Djurgården, de flesta av mina vänner och släkt är djurgårdare.
Sen när Djurgården tog kontakt med mig var det väldigt hedrande. Jag hade inte mycket att fundera på.
Det är när man läser sånt man nästan ryser av välbehag...
Det är sånt man ska känna när man kommer till DIF, hedrad.
DIF... Lite finare... Lite bättre...
Sen när Djurgården tog kontakt med mig var det väldigt hedrande. Jag hade inte mycket att fundera på.
Det är när man läser sånt man nästan ryser av välbehag...
Det är sånt man ska känna när man kommer till DIF, hedrad.
DIF... Lite finare... Lite bättre...
DIF 4 Ever
- Remy Lebeau
Re: Niklas Andersson om flytten till DIF
Såg att Daniel Henriksson var en möjlig ersättare till Daniel Larsson om han åker över till NHL redan nästa säsong. Det gick att läsa i expressen för någon vecka sedan.
Mer ojämn målvakt får man nog leta efter dessvärre..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Kontakt:
Just därför jag ändrade namnet till Owuya i citatet från att han hade skrivit Oduyadjjjj skrev:Bobson det tror jag highwind vet, highwind menar våran målis Mark in tha park OwuyaBobson skrev:Håller med i det sista här, visst ska man satsa för att bygga långsiktigt men samtidigt behövs spelare som kan hålla en hög nivå i 2+ år till för att kunna ha denna möjlighet.Highwind skrev:Inte bygger för framtiden?...Örebroarn skrev:synd bara att DIF inte bygger för framtiden utan endast för kommande säsong. Skulle gärna se ett ganska ungt men talangrikt lag som placerar sig precis på 8:e platsen för att sucessivt avancera säsong för säsong i tabellen. Då kan man komma till Final år efter år som FBK gjort på senare tid och som DIF gjorde på 80-talet
Deilert, Andersson, Eklund?
Axelsson, Enqvist, Eriksson & Gustavsson?
OWuya, Ridderwall?
Visst har vi ett ungt lag. Men detta måste balanseras med rutin. Fattar du hur mycket unga backar som Deilert, Andersson och Eklund har att lära av Ragnarsson?
Ps. Oduya stack för flera år sen

Henriksson är en keeper jag gärna slipper se i DIF tröjan om jag får välja själv, ser hellre att man satsar helhjärtat på Ridderwall om nu Larsson skulle åka över havet!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Niklas Andersson om flytten till DIF
Ryktet gör gällande att Hento ersätter Heino-Lindberg hos hajkfjollorna.Remy Lebeau skrev:Såg att Daniel Henriksson var en möjlig ersättare till Daniel Larsson om han åker över till NHL redan nästa säsong. Det gick att läsa i expressen för någon vecka sedan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem