Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Marcus Ragnarsson vill ha ett kontrakt som sträcker sig över 1+1 år. Med rätt sommarträning och inställning, som han förövrigt visat upp vara bra och positiv, så kommer han bli en uppgradering på förra "pappan" Thomas Johansson.

Jag skulle spela backarna så här i såna fall-

Timmy P - XXX

David P - Marcus R

Niclas Andersson - Ronnie P

Edvin - Junior: Eklund/Deilert

Då slipper vi gå runt på 2 backpar hela matcherna, och har ett utpräglat första backpar samt 2 lite mindre bra som både har negativa samt positiva sidor. Det går att byta plats med Edvin och Niclas beroende på matchbilden...

I PP spelar vi Timmy, David, Marcus och antingen nyförvärvet eller Niclas A eftersom han just nu är våran enda rightback.

I BP ska David, Marcus, Ronnie och Timmy få mest speltid som det ser ut just nu. Men sen får vi ju se om Marcus ens kommer till klubben och vilken den andra backen blir.

En tvåvägsback i stället för en 100% offensivt inriktad back är det som i nuläget behövs om vi lyckas få Marcus. En lika smart spelare som Timmy är, och vi går minst till semifinal om forwardssidan kompleteras med ytterligare spets.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

synd bara att DIF inte bygger för framtiden utan endast för kommande säsong. Skulle gärna se ett ganska ungt men talangrikt lag som placerar sig precis på 8:e platsen för att sucessivt avancera säsong för säsong i tabellen. Då kan man komma till Final år efter år som FBK gjort på senare tid och som DIF gjorde på 80-talet
al bundy

Inlägg av al bundy »

Jockmaniac skrev:
John älskar DIF! skrev:http://sport.stockholm.city.se/art/4691 ... t_med_dju/

Ragge på väg till oss, verkar som han är riktigt sugen på att spela för oss nästa säsong. Det skulle kännas sjukt jävla bra om han skrev på, en back som är i klass med eller klassen över Ossi. Om det dessutom stämmer att Ossi inte har fått något kontraktförslag och kanske *drömmer nu* stannar hos oss, kommer våran backuppsättning nästa säsong var ruggigt bra.

Det känns som vi är lite mer på tårna den här silly season säsongen än förra året. Kan ju även bero på att vi har mer pengar än vad vi haft förut, men känns i vilket fall som helst riktigt bra.

Härliga Djurgårn!
Jag tycker inte att han håller högre klass än Ossi, men han skulle fortfarande tillföra laget framförallt rutin. Men jag tycker inte att vi ska ha jättehöga krav på honom om han kritar på. Han är ändå 36 år och har sett sina bästa tider.
RAGGE håller mycket bättre klass än Tjomme och skulle kunna spela på denna nivån i flera år till.
DETTA VORE EN KLASSVÄRVNING. :D
Bobson

Inlägg av Bobson »

"Vi har visserligen inte pratat ekonomi än. Men den biten tror jag inte är några bekymmer, säger stjärnbacken till City."

"Visst tackade du nej för några år sedan, just på grund av resorna?

– Det stämmer. Men barnen är lite större nu, klarar sig lite bättre. Det underlättar och familjen tycker bara det skulle vara roligt att jag spelade i Djurgården, säger Marcus Ragnarsson. "

So whats the problem?

Välkommen tillbaka! :D
lilleman

Inlägg av lilleman »

En kompis som är väldigt inbiten berättade att Nils Ekman äntligen är klar för oss! Äntligen!

Välkommen, Nils!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

lilleman skrev:En kompis som är väldigt inbiten berättade att Nils Ekman äntligen är klar för oss! Äntligen!

Välkommen, Nils!
Hoppas detta inte är något tråkigt april skämt.

skulle vara grymt skönt att få hem en spelare i sådan kaliber igen.
Blue Brigade A11
Nordmark

Inlägg av Nordmark »

Det där med Ekman är garanterat ett aprilskämt. Däremot får vi verkligen hoppas på ragge, se till att fixa detta nu DIF!
Bobson

Inlägg av Bobson »

lilleman skrev:En kompis som är väldigt inbiten berättade att Nils Ekman äntligen är klar för oss! Äntligen!

Välkommen, Nils!
Om detta är ett skämt så är du hatad av mig för alltid! :evil: Inget man skämtar om
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Bobson skrev:

Välkommen, Nils!
Om detta är ett skämt så är du hatad av mig för alltid! :evil: Inget man skämtar om
om det var ett skämt var det riktigt dåligt isåfall
lilleman

Inlägg av lilleman »

Örebroarn skrev:
Bobson skrev:

Välkommen, Nils!
om det var ett skämt var det riktigt dåligt isåfall
Stolpskott: Var detta bättre :wink:

Ja, detta var ett aprilskämt :wink:

Ber om ursäkt...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Trodde på det för en sekund, denna gången Lilleman. ;)
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Örebroarn skrev:synd bara att DIF inte bygger för framtiden utan endast för kommande säsong. Skulle gärna se ett ganska ungt men talangrikt lag som placerar sig precis på 8:e platsen för att sucessivt avancera säsong för säsong i tabellen. Då kan man komma till Final år efter år som FBK gjort på senare tid och som DIF gjorde på 80-talet
Inte bygger för framtiden?...

Deilert, Andersson, Eklund?
Axelsson, Enqvist, Eriksson & Gustavsson?
Oduya, Ridderwall?

Visst har vi ett ungt lag. Men detta måste balanseras med rutin. Fattar du hur mycket unga backar som Deilert, Andersson och Eklund har att lära av Ragnarsson?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Fredrik Eriksson från Malmö.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=784
Han tillhör väl Fbk? Har för mig att han bara var utlånad därifrån eller nått liknande.
Bobson

Inlägg av Bobson »

Highwind skrev:
Örebroarn skrev:synd bara att DIF inte bygger för framtiden utan endast för kommande säsong. Skulle gärna se ett ganska ungt men talangrikt lag som placerar sig precis på 8:e platsen för att sucessivt avancera säsong för säsong i tabellen. Då kan man komma till Final år efter år som FBK gjort på senare tid och som DIF gjorde på 80-talet
Inte bygger för framtiden?...

Deilert, Andersson, Eklund?
Axelsson, Enqvist, Eriksson & Gustavsson?
OWuya, Ridderwall?

Visst har vi ett ungt lag. Men detta måste balanseras med rutin. Fattar du hur mycket unga backar som Deilert, Andersson och Eklund har att lära av Ragnarsson?
Håller med i det sista här, visst ska man satsa för att bygga långsiktigt men samtidigt behövs spelare som kan hålla en hög nivå i 2+ år till för att kunna ha denna möjlighet.

Ps. Oduya stack för flera år sen :wink:
Låst