Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Det saknas fortfarande 2 backar och 4 forwards förutom målvakter i truppen.
Anssi Salmela och Daniel Tjärnqvist skulle smaka på backen. Och Ossi får komma tillbaka om han inte får kontrakt i NHL.
Sen måste målskyttet stärkas. Jag hoppas att ryket om Mats Zuccarelli-Aasen är felaktigt och att han kommer till oss.
Skulle ryktet om klassförstärkning vara Nisse Ekman?
Mika Hannula, ville inte han till familjen i Stockholm? Nu har HV-kontraktet om att inte spela i en konkurerande ES-klubb gått ut.
Oscar Steen är Stockholmare och en powerforward som skulle passa in.
Robin Figren en liten trollgubbe snäppet bättre än Linus Klasen.
Mikael Backlund skulle man också kunna få nytta av.....

DET ÄR DAGS FÖR SM-GULD IGEN. :twisted:
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

6000 Djurgårdare i Peking när det vankades fotbollspremiär, (sug på den ni som BARA går på hockey).

Jag diskuterade lite hockey med en väldigt insatt person (NEJ, det blir inte någon källa, men det här är iaf sant)

Jag frågade om Ossi, svaret blev att just nu så finns det INGA förfrågningar ifrån NHL. Marusak har spelat färdigt i DIF. Sedan var det några andra spelare vi pratade om men det håller jag för mig själv tillsvidare. Det är också så att Islanders visar intresse för Riddarn, men jag har svårt att tro han hamnar där nästa säsong..
rickard

Inlägg av rickard »

Tänkte inviga mitt konto här med att tipsa om en spelare...

Jari Tolsa får inte nytt kontrakt av Modo... kanske kan vara något för DIF. Har för mig att han var på gång till oss för några år sen men valde bort oss i sista stund. Hans produktion denna säsong imponerar dock inte... men som sagt, med Linkan som lekkamrat. Då var ju t.o.m. Dragan i poängligaledning ett tag...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2162156.ab
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Jari Tolsa är inte någon som jag vill se i DIF. Inför nästa säsong behöver vi fylla på med spetskompetens, och då är inet Jari Tolsa rätt man för oss.

Det bör finnas ganska mycket pengar kvar att spendera på nyförvärv med tanke på att det försvinner eller troligtvis försvinner en del spelare som:

Thomas Johansson, Pär Bäcker, Jiri Marusak, Ossi Väänänen, Patric Hörnqvist

Detta samtidigt som det ryktas om att spelarbudgeten skall ökas med 10%
al bundy

Inlägg av al bundy »

Nog behöver spelarbudgeten ökas om man skall få hem någon från Ryssland, t.ex. Ekman.
Tur att vi nu får lite Hammarbyfans efter samgåendet!
8)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Caveman skrev:6000 Djurgårdare i Peking när det vankades fotbollspremiär, (sug på den ni som BARA går på hockey).

Om det så sitter 12 000 flugor och käkar koskit tänker jag ändå inte smaka. :wink:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag var en av dem! :D

Skönt att Allsvenskan dragit igång igen!

Alla till Stadion på lördag!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Riddarn stannar alltså. (Om detta inte också är nått aprilskämt).

Oerhört skönt. Tror absolut att Riddarn klarar förstaspaden om Danne sticker över.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Bautabröl skrev:Jag var en av dem! :D

Skönt att Allsvenskan dragit igång igen!

Alla till Stadion på lördag!

underbart ! jag var också där :)

ses på lördag !
Djuuuuuuuuuuuuu
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

blocco skrev:Riddarn stannar alltså. (Om detta inte också är nått aprilskämt).

Oerhört skönt. Tror absolut att Riddarn klarar förstaspaden om Danne sticker över.
Han får gärna flankeras av skadebenägne Christopher Heino-Lindberg, vars kontrakt med Färjestad går ut i år.
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

http://sport.stockholm.city.se/art/4691 ... t_med_dju/

Ragge på väg till oss, verkar som han är riktigt sugen på att spela för oss nästa säsong. Det skulle kännas sjukt jävla bra om han skrev på, en back som är i klass med eller klassen över Ossi. Om det dessutom stämmer att Ossi inte har fått något kontraktförslag och kanske *drömmer nu* stannar hos oss, kommer våran backuppsättning nästa säsong var ruggigt bra.

Det känns som vi är lite mer på tårna den här silly season säsongen än förra året. Kan ju även bero på att vi har mer pengar än vad vi haft förut, men känns i vilket fall som helst riktigt bra.

Härliga Djurgårn!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

John älskar DIF! skrev:http://sport.stockholm.city.se/art/4691 ... t_med_dju/

Ragge på väg till oss, verkar som han är riktigt sugen på att spela för oss nästa säsong. Det skulle kännas sjukt jävla bra om han skrev på, en back som är i klass med eller klassen över Ossi. Om det dessutom stämmer att Ossi inte har fått något kontraktförslag och kanske *drömmer nu* stannar hos oss, kommer våran backuppsättning nästa säsong var ruggigt bra.

Det känns som vi är lite mer på tårna den här silly season säsongen än förra året. Kan ju även bero på att vi har mer pengar än vad vi haft förut, men känns i vilket fall som helst riktigt bra.

Härliga Djurgårn!
Jag tycker inte att han håller högre klass än Ossi, men han skulle fortfarande tillföra laget framförallt rutin. Men jag tycker inte att vi ska ha jättehöga krav på honom om han kritar på. Han är ändå 36 år och har sett sina bästa tider.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jockmaniac skrev:

Härliga Djurgårn!
Jag tycker inte att han håller högre klass än Ossi, men han skulle fortfarande tillföra laget framförallt rutin. Men jag tycker inte att vi ska ha jättehöga krav på honom om han kritar på. Han är ändå 36 år och har sett sina bästa tider.
Håller med. Risk för att vara ett rundningsmärke är han definitivt. När han spelade i NHL senast var reglerna inte heller lika hårda. Då var det uppskattat med stora och tunga backar som kunde hålla fast och drar ner farten på forwardsen
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jockmaniac skrev:

Härliga Djurgårn!
Håller med. Han har definitivt haft sina bästa säsonger. Å andra sidan var det riktig bra klass på hans högsta nivå så har han inte gått ner sig alltför mycket kan det vara en godkänd värvning, men inget mer.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Härliga Djurgårn!
Skulle vara en kanonvärvning för oss tror jag... han är mer än välkommen!
DIF 4 Ever
Låst