Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Östgöten skrev:
Fricke skrev:Nu var väl inte Ericsson någon större katastrof den här säsongen. Inte defensivt i varje fall. Hade han haft lika stort lönekuvert som Marusak, Jangler eller Edvin så hade han säkert också spelat mer. Och oj vad jag saknade Ask i slutspelet där hans spel nog hade passat bättre.
Ericsson var ingen katastrof han platsade helt enkelt inte. Varför DIF värvade en spelare i 24 till 25:årsåldern som inte platsar det förstår jag inte. När spelare är 24 till 25 år borde de vara relativt färdigutvecklade.

Niklas Andersson är iallafall 22 år och fortfarande utvecklingsbar. Jag hade föredragit att DIF bara använt 8 istället för 9 backar så att Alexander Deilert får en ärlig chans att spela in sig i A-laget. Om DIF tror på Alexander Deiler ska klubben ge honom chansen, annars kan han lika gärna spela sitt sista år i J20 för att sedan söka lyckan någon annanstans.

Principiellt anser jag att spelare som värvas utifrån ska platsa i första eller andrafemman. Morten Ask platsade med välvilja i tredjekedjan. Det var efter att Morten Ask lämnat klubben som Niklas Danielsson och Fimpen blommade ut. Att Morten ersattes av Johan "tappa pucken precis innanför egen blå" Ryno gör inte Morten till en bra spelare. Att DIF ersatte Morten Ask med Johan Ryno istället för med Calle G är ett av årets märkligaste beslut.
Smart teori om spelares utvecklingsmöjligheter. Förklara gärna den för Johan Åkerman eller kanske för Ottosson som slog sig in i truppen vid just 24-25 års ålder. Olika spelare utvecklas olika snabbt, alla går inte hela vägen och på två Thörn eller Löfberg går det en Hörnqvist. Därmed inte sagt att Löfberg eller Thörn inte kommer etablera sig i ES längre fram.

"Principiellt anser jag" att Morten Ask var en fantastisk checkande center som inte var rädd för något - precis den spelartyp som saknades mot Weinhandl/Mårtensson.

Vad gäller Deilert, så har han vad jag förstår, skrivit ett slags lärlingskontrakt och han lära dela säsongen mellan J20 och A-laget.
Senast redigerad av Fricke den 2008-03-29 12:10:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Östgöten skrev:Om DIF tror på Alexander Deiler ska klubben ge honom chansen, annars kan han lika gärna spela sitt sista år i J20 för att sedan söka lyckan någon annanstans.
Förhoppningsvis så lånar väl DIF ut Deilert, Gustafsson och Eriksson till Allsvenskan hela nästa säsong. Både Gustafsson och Deilert kommer att behöva det för att ha någon chans alls att komma med till JVM (4-7 minuter per match i elitserien kommer inte räcka, många slåss om platserna).
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ersättare till hörnqvist!!!

Inlägg av Diffe89 »

bastis7 skrev:Ersättare till hörnqvist:
1. frigren
2.hannula
3.johannes salmonson
4.stefan.pettersson
5.videll
Hannula är ljusår bättre än Figren. Salmonsson är för dålig för att ersätta Bengan, Videll i stort sett omöjlig att värva. Och för i helvete, Stefan PETTERSSON?! Aldrig i livet.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:Ossi/Ny - Ny
Timmy - Printz
Ronnie - Andersson
Edvin - Eklund

Ser ju bra ut om vi får in två klassbackar eller behåller Ossi och får in en klassback.
Jag är dessvärre rädd för att de backar vi kommer värva inte håller för en förstafemma i elitserien.
espen21

Inlägg av espen21 »

karl-jarl skrev:Det här med ekonomin. Enligt tv4 så ligger Djurgårdens budget på 33 miljoner och det är vi 6:a i elitserien med. Så vi borde kunna fixa spets.
Ange alltid källa är du snäll.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev:
Timmy - Printz
Ronnie - Andersson
Edvin - Eklund

Ser ju bra ut om vi får in två klassbackar eller behåller Ossi och får in en klassback.
Jag är dessvärre rädd för att de backar vi kommer värva inte håller för en förstafemma i elitserien.
Vad fan ska vi då lägga den 10% större lönebudgeten på? Patric Blomdahl?
Vipul

Inlägg av Vipul »

Jag vill ha tillbaka Matthias Trattnig!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

espen21 skrev:
karl-jarl skrev:Det här med ekonomin. Enligt tv4 så ligger Djurgårdens budget på 33 miljoner och det är vi 6:a i elitserien med. Så vi borde kunna fixa spets.
Ange alltid källa är du snäll.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Möjligt att jag har missat någon info men var är kontraktet med Ridderwall? Han borde ju vara gjuten i truppen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev:
Timmy - Printz
Ronnie - Andersson
Edvin - Eklund

Vad fan ska vi då lägga den 10% större lönebudgeten på? Patric Blomdahl?
Klassbackar. Men vi har ju inte direkt varit bortskämda med spetsvärvningar hittils...
zpy64

Andreas salomonsson

Inlägg av zpy64 »

Hej igen.
Varför inte ta hit Andreas Salomonsson igen.
å varför inte köpa loss Bastiansen från Mora.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Kagen

Re: Andreas salomonsson

Inlägg av Kagen »

zpy64 skrev:Hej igen.
Varför inte ta hit Andreas Salomonsson igen.
å varför inte köpa loss Bastiansen från Mora.
Bastianssen har kontrakt med Mora för nästa säsong. Möjligen med klausul om Mora åker ned i Allsvenskan, men då lär det bli dragkamp om honom.

Tycker DIF bör ha råd att göra ett par riktiga klassvärvningar. De spelare som lämnat och de spelare som tillkommit i beaktande och med tanke på att det varit hyggligt med publik i Hovet så ska det finnas ganska gott om pengar över att värva för.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Niclas Andersson, expertkommentator på kanal 9, skriver på sin blogg att Hagos kommer spela i HV nästa år, ditlockad av spyflugan Jämtin. Förhoppningsvis stämmer detta, så slipper vi Hagos.
Användarvisningsbild
Kire

Inlägg av Kire »

Vet att det varit lite snack om Blomdahl här inne men i Sportbladet idag står det att han är 'klar för Frölunda'.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2153715.ab
Sebastian

Inlägg av Sebastian »

Sen är ju dessa ryktesartiklar oftast inte baserade på mycket (om ens någon) evidens alls. Vi får helt enkelt vänta och se. Han säger ju dessutom själv att fler klubbar är intresserade och att han tar beslut efter säsongen.
Låst