Jag kommer inte att gå på mer hockey nästa år.... tvärt om . jag kommer att bojkotta allt vad hockey heter,,, och jag vet att jag tar med mig många i fallet. Jag kommer dra in min företagssponsring till Djurgården och jag skiter fullständigt i om detta inte är djurgårdens fel... jag vill absolut inte ha fler matcher.. hockeyn tar tillräckligt med tid och pengar som det är redan idag. 44 omg bör vara max..
TACK alla som röstade igenom detta vidriga förslag... HOCKEYN äR DÖD !
Fräs på bara Gripen.
Men att lämna vårt kära DIF i denna skandal hjälper ingen... Gå på de matcher du anser vara någonting och ignorera resten i så fall. Eller ännu bättre - gör vad du kan för att påverka att beslutet hävs. Det går! Vi djurgårdare är långt ifrån de enda supportrar som avskyr detta vansinne och med gemensam kraft kan vi här och nu, just idag, faktiskt skriva på den protestlista som Don T länkar till. Sprid ordet för ju fler som skriver på desto större inverkan kan denna lista få.
Kika på de som skrivit på. Protesterna har inte bara Stockholm som adress. Längre fram kommer det säkert också fler sätt att försöka påverka det här. Mailbomba, protestera och skrik rakt ut... Gör allt du känner för att göra men ett litet tips är att skriva på omedelbums och dra med dig dina polare på samma gång.
Don_T skrev:På torsdag vrider klubbdirektörerna och Hockeyligan om kniven de satte in i hockeysverige när de förhatliga derbygrupperna infördes! Nu ska antalet omgångar ökas från 50 till 55! Djurgården och Södertälje är de enda föreningarna som enligt uppgift är emot förslaget.
Djurgården vill ha 44 omgångar och tolv lag, Södertälje vill ha 52 omgångar och 14 lag.
Tycker faktiskt att Tomas Ros (hockeybloggare på Bajenbladet) har en poäng:
"Roliga djurgårdare
Förstår mig inte riktigt på Djurgårdens fans.
Stödjer de hockeylaget eller har de som yttersta livsuppgift i att hitta fel hos Djurgården och Hockeyligan?
Nu är det 55 omgångar som är synonymt med världens undergång.
Ok att det blir fler omgångar. Det är kanske jättetråkigt, vad vet jag. Men det är ett bättre alternativ en 17 matcher mot samma lag. Djurgården-Mora inför 3500 var väl inte sådär jättehäftigt - eller hur?
Tidigare har problemet varit att det inte finns någon ståplats i Globen. Då byggde Globen och Djurgården en ståplats. Kom fansen då? Nej.
Tidigare har problemet även varit dyra biljetter. Då erbjöd Djurgården 25 hemmamatcher för 995 kronor, 40 kronor per match. Kom fansen då? Nej.
Tidigare var problemet att laget inte hade några stjärnor. Då värvade Djurgården José Theodore, Marty Turco, Nils Ekman, Daniel Tjärnqvist, Marcus Nilson, Mariusz Czerkawski och Dan Boyle under lockouten. Kom fansen då? Nej.
Kom igen nu alla Djurgårdare. Stöd laget. Strunta i felsökningar."
Kan fotbollen hålla intresset upp med 26 omg så borde väl hockeyn kunna göra det med t.ex. en serie som består av, varför inte(?), 16 st lag som möts hemma-borta??!!...
Sen att inte förglömma så tillkommer det slutspelsmatcher och kvalseriematcher för många lag.
Om man vill ha några fler omg så kan man väl då låta lag som man ser som en lokal konkurrent mötas ytterligare 1-2 gång(er) då, ex: Mora-Leksand, Frölunda-Färjestad, Linköping-HV, DIF-SSK osv.
Som sagt, det är för MÅNGA omg. För mig har det tagit död på intresset.
Jag är gammal i gården och var med på den "gamla goda tiden" då matcherna spelades på TORSDAGAR 19:00 och SÖNDAGAR 17:00 (ibland var det matcher på tisdagar).
Nu så är det matcher på snart sagt varenda dag i veckan. Lördagar kl: 15:00 t.ex. Det har faktiskt varit några gånger då jag satt på text-tv för att kolla in resultaten på fotbollen och då har det ploppat upp hockeymatcher, och då har det tamejtusan gått för långt när man inte har koll på när matcherna går.
Om det endast beror på mig och mitt intresse för hockeyn låter jag vara osagt, men nog tusan har hockey blivit lite slätstruket med åren med alla dessa matcher m.m.