robin_dif skrev:Då va första nyförvärvat klart då!
Niklas Andersson från Växjö..
läste även detta "Linköping har även gjort klart med Skellefteås intensive forward Pontus Petterström. Han ska användas som en hårt arbetande forward och som en ersättare till Patric Blomdahl, som avböjt att förhandla med Linköping." Känns som Blomdahl närmare sig DIF.[/quot
Killer Kennholt skrev:Någon mer än mig som tycker det här luktar Jonas Liwing varning? Bara en känsla jag har. Hoppas den är fel dock! Trevlig helg på er!
Jag tycker att Niklas Andersson varken kan jämföras med Jonas Liwing och Fredrik Ericson. Han är mer meriterad vad gäller spel i ungdomslandslagen än nämnda spelare. Niklas är starkare än Liwing och förhoppningsvis bättre í positionsspelet än Fredrik Ericson.
Mannen bakom Jonas Liwing, Morten Ask och Fredrik Ericsson var om jag inte missminner mig Challe Berglund, så förhoppningvis Niklas Andersson av en annan kaliber.
Nu var väl inte Ericsson någon större katastrof den här säsongen. Inte defensivt i varje fall. Hade han haft lika stort lönekuvert som Marusak, Jangler eller Edvin så hade han säkert också spelat mer. Och oj vad jag saknade Ask i slutspelet där hans spel nog hade passat bättre.
Precis samma tanke slog mig under matcherna mot lhc.
Angåenda backar; Oscar Eklund, Timmy, Ronnie, Printz & Edvin är väl klara? Jag hoppas att DIF jobbar på Ossi & någon/några quartebacks, jag räknar också med att Marusak har spelat klart i DIF.
Trött på alla 50/50-värvningar. Visst - killen kan bli asbra, men han kan även bli en Ryman.
Gnäll inte på ekonomin. Vi ska, med smart scouting kunna få hit åtminståne 2 etablerade, pålitliga backar. Jag vill inte döma den här killen på nåt sätt, men vi får helt enkelt se om han håller måttet.
Nu skulle faktiskt Angell och Tjärnqvist vara perfekta som sista backar in.
Caveman skrev:Angåenda backar; Oscar Eklund, Timmy, Ronnie, Printz & Edvin är väl klara? Jag hoppas att DIF jobbar på Ossi & någon/några quartebacks, jag räknar också med att Marusak har spelat klart i DIF.
Jag förusätter at Frylén försvinner på ett eller anna sätt. Helt klart är att han inte håller för spel i elitserien i alla fall.
Om det bara återstår två backar kvar att kontraktera måste dessa vara extremt kompetenta för att det ska se bra ut. Det som vi har idag kommer aldrig att hålla. Jag tycker att man kan sätta en stor parentes kring spelare som Alexander Deilert och Oscar Eklund. Har svårt att se att de riktigt kan fylla ut elitseriekostymen till kommande säsong.
Ronnie är en chansning vad gäller skador och Frylén håller inte klassen. Niklas Andersson kan bli riktigt bra, men inte redan första säsongen.
Kvar har vi bara Printz och Timmy. Vi måste ha in två riktigt stabila backar för att det ska se bra ut.
Fricke skrev:Nu var väl inte Ericsson någon större katastrof den här säsongen. Inte defensivt i varje fall. Hade han haft lika stort lönekuvert som Marusak, Jangler eller Edvin så hade han säkert också spelat mer. Och oj vad jag saknade Ask i slutspelet där hans spel nog hade passat bättre.
Ericsson var ingen katastrof han platsade helt enkelt inte. Varför DIF värvade en spelare i 24 till 25:årsåldern som inte platsar det förstår jag inte. När spelare är 24 till 25 år borde de vara relativt färdigutvecklade.
Niklas Andersson är iallafall 22 år och fortfarande utvecklingsbar. Jag hade föredragit att DIF bara använt 8 istället för 9 backar så att Alexander Deilert får en ärlig chans att spela in sig i A-laget. Om DIF tror på Alexander Deiler ska klubben ge honom chansen, annars kan han lika gärna spela sitt sista år i J20 för att sedan söka lyckan någon annanstans.
Principiellt anser jag att spelare som värvas utifrån ska platsa i första eller andrafemman. Morten Ask platsade med välvilja i tredjekedjan. Det var efter att Morten Ask lämnat klubben som Niklas Danielsson och Fimpen blommade ut. Att Morten ersattes av Johan "tappa pucken precis innanför egen blå" Ryno gör inte Morten till en bra spelare. Att DIF ersatte Morten Ask med Johan Ryno istället för med Calle G är ett av årets märkligaste beslut.
rikkard skrev:Jag tycker att man kan sätta en stor parentes kring spelare som Alexander Deilert och Oscar Eklund. Har svårt att se att de riktigt kan fylla ut elitseriekostymen till kommande säsong.
Alexande Deilert kan vi sätta en parantes kring om han inte blir fysiskt starkare och lär sig att spela enklare, men kritiken mot Oscar Eklund förstår jag inte. Han gjorde föregående säsong en bra insats. Visst gör Oscar en del misstag i egen zon, men defensivt var han likvärdig med Fredrik Ericson. Offensivt bidrog han med en del fina uppåkningar, något som Fredrik Ericson inte gjorde. Han är den enda junior från DIF som spelade till sig en fast plats i starelvan i junior VM under pågående turnering. En turnering där juniorna var nära att vinna VM Guld. Oscar Eklund har potential att bli lika bra som Timmy Petersson om ett till två år. För övrigt är Oscar Eklund inte en betongsugga, ett epitet som definitivt kan användas för att beskriva några andra backar i DIF.
karl-jarl skrev:Det här med ekonomin. Enligt tv4 så ligger Djurgårdens budget på 33 miljoner och det är vi 6:a i elitserien med. Så vi borde kunna fixa spets.
har du eller någon annan en link till neste års budget for elitserielagen..?