Ribben har inte imponerat alls på mig i Almtuna. För tidigt att ta tillbaka honom. Han behöver utvecklas ännu mer innan han kan bidra. Det är bidragande backar vi söker, inte utfyllnadsspelare, har folk inte fattat det än?vikt0r_DIF skrev:har vart inne på exakt samma angell är riktigt vass , men jag håller kvar på ribbenstrand o sen har vi väl någon ung back till som kanske vill komam tillbaka som inte lyckades förra gångenDolton skrev:En spelare jag verkligen vill att vi värvar är Angell i Brynäs. Tuff spelstil, bra PP-back, högerfattad och irrationell. Precis va vi behöver.
Va tycker ni om att ta hem Löfberg till nästa säsong? håller han?
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
Snälla Viktor, kan inte du förklara varför du vill ha tillbaka Ribbenstrand? Hade varit intressant med en motivering.vikt0r_DIF skrev:har vart inne på exakt samma angell är riktigt vass , men jag håller kvar på ribbenstrand o sen har vi väl någon ung back till som kanske vill komam tillbaka som inte lyckades förra gångenDolton skrev:En spelare jag verkligen vill att vi värvar är Angell i Brynäs. Tuff spelstil, bra PP-back, högerfattad och irrationell. Precis va vi behöver.
-
- Kontakt:
Tyckte att han levererade , förstår inte riktigt varför han bara försvann sådär , Han gjord eändå poäng o jag gillade honom över lag ,jensa85 skrev:Snälla Viktor, kan inte du förklara varför du vill ha tillbaka Ribbenstrand? Hade varit intressant med en motivering.vikt0r_DIF skrev:har vart inne på exakt samma angell är riktigt vass , men jag håller kvar på ribbenstrand o sen har vi väl någon ung back till som kanske vill komam tillbaka som inte lyckades förra gångenDolton skrev:En spelare jag verkligen vill att vi värvar är Angell i Brynäs. Tuff spelstil, bra PP-back, högerfattad och irrationell. Precis va vi behöver.
Med tanke på hur krossade FBK blir just nu så ska vi nog inte såga Djurgårdens insatser i kvartarna.. Det var jämna matcher allihop.Kall-El skrev:Och LHC och TIK visade precis hur jäkla lätt det är att smula sönder den tanken. Sätt bara hög press så klarar klumiga och tröga backar inte av att få upp ett enda vettigt uppspel...
Spelskickliga och snabba backar är ett måste annars kommer vi aldrig att bli bättre än vad vi var denna säsong...
INte konstigt alls att FBK åker dit mot LHC. FBKs försvarsspel har varit under all kritik uselt udner hela slutspelet. Virrigare än en hönsgård och dessutom med osäkra målvaktsinsatser. Jag skulle nästan vilja påstå att vi hade slagit ut FBK i en kvartsfinal om vi fått möta dem. Deras virrighet i försvaret hade vi utnyttjat dödligt.
Nu är snart forwardsuppställningen klar. Det ända vi egentligen väntar på är Dick Axelssons besked samt DIF:s beslut att Pär Bäcker inte blir kvar i klubben säsongen 08/09. Om Dick Axelsson stannar får vi följande uppställning:
Ny forward - Andreas Engqvist - Fredrik Bremberg (PP1)
Dick Axelsson - Kristofer Ottosson - Nicklas Danielsson (PP2/BP2)
Niklas Anger - Nichlas Falk - Jimmie Ölvestad (checking line/BP1)
Christian Eklund - Henrik Eriksson - Carl Gustafsson
Den nya forwarden är sannolikt någon av Andreas Johansson/Mika Hannula (Frasse brukar ha koll), Patrik Blomdahl och Tim Eriksson. Personligen tycker jag att Patrik Blomdahl är ett relativt billigt och bra alternativ. Det skapar utrymme för att lägga pengarna på bättre backar, som just nu inte skrämmer LHC, Frölunda, FBK och Timrå/Modo.
Timmy Pettersson - KLASSBACK
David Printz - KLASSBACK
Ronnie Pettersson - Oscar Eklund
Edvin Frylén - Alexander Deilert
Personligen tycker jag att Petri Kokko och Nicholas Angell skulle vara två klassbackar, som är helt möjliga att få till DIF. De är inga alternativ att bygga på inför framtiden och det är väl därför som DIF kommer att plocka in Niklas Andersson från Växjö och en back som verkligen förtjänar epitetet KLASSBACK, men honom får vi i så fall vänta på till augusti när NHL har fastställt sina trupper för säsongen 08/09.
Ny forward - Andreas Engqvist - Fredrik Bremberg (PP1)
Dick Axelsson - Kristofer Ottosson - Nicklas Danielsson (PP2/BP2)
Niklas Anger - Nichlas Falk - Jimmie Ölvestad (checking line/BP1)
Christian Eklund - Henrik Eriksson - Carl Gustafsson
Den nya forwarden är sannolikt någon av Andreas Johansson/Mika Hannula (Frasse brukar ha koll), Patrik Blomdahl och Tim Eriksson. Personligen tycker jag att Patrik Blomdahl är ett relativt billigt och bra alternativ. Det skapar utrymme för att lägga pengarna på bättre backar, som just nu inte skrämmer LHC, Frölunda, FBK och Timrå/Modo.
Timmy Pettersson - KLASSBACK
David Printz - KLASSBACK
Ronnie Pettersson - Oscar Eklund
Edvin Frylén - Alexander Deilert
Personligen tycker jag att Petri Kokko och Nicholas Angell skulle vara två klassbackar, som är helt möjliga att få till DIF. De är inga alternativ att bygga på inför framtiden och det är väl därför som DIF kommer att plocka in Niklas Andersson från Växjö och en back som verkligen förtjänar epitetet KLASSBACK, men honom får vi i så fall vänta på till augusti när NHL har fastställt sina trupper för säsongen 08/09.
Själv förutsätter jag att Frylén skall bort. Killen håller inte i elitserien. Sedan hade det varit intressant att sätta samman Printz - och Timmy i ett backpar. Timmy kan förhoppningsvis täcka upp alla Davids brister och därmed minska ner antalet totala tokmissar rejält.
Dock måste det in två backar av hög kvalité det råder det ingen tvekan om.
Däremot köper jag inte alls de forwardsspelare du nämner ovan. Skall vi plocka in någon anfallare skall det vara spets. Blomdahl är det inte och inte heller Tim. Det måste till något bättre och dessutom skulle nog jag helst se en klasscenter med sinne för att plocka lite poäng. Tim och Blomdahl är typsika breddspelare och till detta anser jag att man skall nyttja egna produkter istället. Kan man inte hitta bättre spelare än Blomdahl och Erikson är det fasen i mig bättre att spara pengarna för framtiden.
Drömmen vore givetvis om följande spelare valde att flytta hem:
Daniel Tjärnqvist
Staffan Kronwall
Patrik Thoressen
Thorsen får vi som jag ser det en komplett offensiv spelare som utan problem leder en kedja. Staffan Kronwall och Daniel Tjränqvist borde kunna styra upp försvaret samtidigt som i alla fall den sistnämnde även med fördel kan nyttjas i PP.
Dock måste det in två backar av hög kvalité det råder det ingen tvekan om.
Däremot köper jag inte alls de forwardsspelare du nämner ovan. Skall vi plocka in någon anfallare skall det vara spets. Blomdahl är det inte och inte heller Tim. Det måste till något bättre och dessutom skulle nog jag helst se en klasscenter med sinne för att plocka lite poäng. Tim och Blomdahl är typsika breddspelare och till detta anser jag att man skall nyttja egna produkter istället. Kan man inte hitta bättre spelare än Blomdahl och Erikson är det fasen i mig bättre att spara pengarna för framtiden.
Drömmen vore givetvis om följande spelare valde att flytta hem:
Daniel Tjärnqvist
Staffan Kronwall
Patrik Thoressen
Thorsen får vi som jag ser det en komplett offensiv spelare som utan problem leder en kedja. Staffan Kronwall och Daniel Tjränqvist borde kunna styra upp försvaret samtidigt som i alla fall den sistnämnde även med fördel kan nyttjas i PP.
Jag tror inte att DIF kommer att göra sig av med Edvin Frylén. Han är inte bra och han är dyr, men är ha det tillräckligt mycket för att DIF ska vilja sparka honom? Jag skulle gärna se Edvin Frylén i en annan klubb än DIF, men...Kall-El skrev:Själv förutsätter jag att Frylén skall bort.
Jag prioriterar helt klart backarna framför forwards i nuvarande läge.Kall-El skrev:Dock måste det in två backar av hög kvalité det råder det ingen tvekan om. Däremot köper jag inte alls de forwardsspelare du nämner ovan.
Min realistiska favorit skulle vara att värva Tommi Santala. Tyvärr ryktas det om Patrik Blomdahl, Tim Eriksson, Andreas Johansson och Mika Hannula. Här tror jag att DIF snöat fast i Stockholmsidéen. Bland de fyra som jag nämnt föredrar jag Patrik Blomdahl, eftersom han är billigare och bättre än många tror. Med det sagt så kan DIF ha en så pass stark tilltro till Calle G och kommande juniorer, som alla är ganska små, att de vill stadga upp forwardsbesättningen med exempelvis Patrik Blomdahl.
Min favorit skulle vara Tommi Santala. Han är en realistisk värvning. Patrik Thoresen får vi tyvärr vänta på ytterligare ett till två år. Patrik tror fortfarande att han kommer att kunna etablera sig i NHL. Tyvärr håller inte tillräckligt hög klass att spela i första eller andrakedjan. Patrik är för liten för att spela i tredje eller fjärdeformationen. Han har ytterligare ett till två år på sig att ta sig till NHL. efter det tror jag att han kommer hem.
Värvningar av Staffan Kronwall och Daniel Tjärnqvist tror jag inte heller är realistiska. Jag bjuder dig (Kall-El) på EN öl eller motsvarande om nämnda spelare ansluter för de skulle verkligen vara välkomna.
Varför värva spelare som Santala som sticker direkt när säsongen är slut. Jag vill ha spelare som stannar minst 2-3 år. Antingen spelare som varit ute i proffslivet och som vill vända hem igen eller bra spelare som inte har vad NHL söker.
Vi måste bygga upp en stabil stomme, ett starkt lagbygge. Det känns som att vi alltid får börja om efter säsongerna.
I år gäller detta framförallt på backsidan. Är rädd för att vi kommer att få in några backar från allsvenskan som saknar klass, eller fler äldre backar på nedgång.
Vi kan inte bygga upp vårt försvar på långsamma gamla rävar, orutinerade juniorer som aldrig håller och artistkontrakt. Använd Ossi och Jiri pengarna till långsiktiga stabila värvningar. In med fler backar av Timmy Pettersson typ. Det borde finnas ett antal av den varan. Värva smart nu...
Vi måste bygga upp en stabil stomme, ett starkt lagbygge. Det känns som att vi alltid får börja om efter säsongerna.
I år gäller detta framförallt på backsidan. Är rädd för att vi kommer att få in några backar från allsvenskan som saknar klass, eller fler äldre backar på nedgång.
Vi kan inte bygga upp vårt försvar på långsamma gamla rävar, orutinerade juniorer som aldrig håller och artistkontrakt. Använd Ossi och Jiri pengarna till långsiktiga stabila värvningar. In med fler backar av Timmy Pettersson typ. Det borde finnas ett antal av den varan. Värva smart nu...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- grandstoff
-
- Säsongskort: Ja
Haha det där var riktigt kul ;) Men om vi ändå talar om Spets, inte spets, så har han inte alls levererat som man kunde tro att han skulle göra. Var en hel del besvikelse när Brynäs lyckades sno honom, men tiden har ju visat att vi inte missade något i Spets. Så vi får leta vidare efter annan spets. :)grandstoff skrev:Kanske inte var riktigt så Kall-El menade... :lol:Steef skrev:Ja Spets såldes ju av brynäs innan transferfönstret stängdes, varför inte försöka värva honom?Kall-El skrev:Skall vi plocka in någon anfallare skall det vara spets.
Han menade nog spetskompetens framför bredd.