Manijock skrev: ↑2024-04-06 18:45:06
Måste prata om Rensfeldts mål också.. Vill att den enheten är nr 1 nu. Den stora skillnaden är att Rensfeldts närvaro runt mål kontra Brodins. Han vet vart han ska stå för att alla spelare ska bli ett hot. Det är så enkelt. Ett höstlöv kan helt plötsligt bli farligt.
Ja, grym sceeen. Och det är hans kontrakt dom vill riva Hedda-gate
Jo det är slarvigt, man ska ha lite jävla förstånd att inte ge domaren en ända chans att plocka oss när vi leder med 3
Speciellt i offensiv zon. Finns ingen anledning att slasha där borta. Det målet får faktiskt junioren Eriksson ta på sig.
Nåja, upp igen i andra och fortsätt köra.
En bra juniorverksamhet bygger på att få spela ut, och tillåta misstag. Skapar vinnare!
Tillåta misstag, absolut. Men det är skillnad på misstag och onödiga utvisningar. Sånt ska man släta bort vare sig man är senior eller junior.
I övrigt är jag med på tåget.
Håller med.
Jag var nöjd med det mesta i första bortsett från de onödiga utvisningarna man tog, även hur billigt det må se ut att vara och det missas åt andra hållet.
Jo det är slarvigt, man ska ha lite jävla förstånd att inte ge domaren en ända chans att plocka oss när vi leder med 3
Speciellt i offensiv zon. Finns ingen anledning att slasha där borta. Det målet får faktiskt junioren Eriksson ta på sig.
Nåja, upp igen i andra och fortsätt köra.
En bra juniorverksamhet bygger på att få spela ut, och tillåta misstag. Skapar vinnare!
Tillåta misstag, absolut. Men det är skillnad på misstag och onödiga utvisningar. Sånt ska man släta bort vare sig man är senior eller junior.
I övrigt är jag med på tåget.
Svårt att anpassa sig också med denna bedömning. Den är aldrig konsekvent.
Att slå klubban ur händerna på en motståndare är utvisning 9 ggr utav 10. Även om motståndaren håller löst i klubban allt som oftast. Skulle nog kalla det konsekvent.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-04-06 18:41:20
Gör Mora 2-3 snabbt i andra blir det nog nerv.
Hoppas vi kan komma ut på exakt samma sätt som i första.
Schlyter fortsätter att se fin ut, även fast han suttit på läktaren i ett flertal matcher. Inte den bästa vi har, men kanske säsongens mest jämna spelare tillsammans med Blomgren?
Och bra start av Odelius.