Diffe89 skrev:Har ingen koll på Krüger eller Söder, men varför ska vi bara låta J20:s två poängkungar försvinna från DIF? Linus Persson måste vi fan behålla, han är den junior som imponerat mest på mig i Elitseriespelet efter Calle. En ny Jimmie Ölvestad.
Jag gillar Mattias Guter, Tobias Lindström och Linus Persson. Alla tre har potential. Linus Persson kan mycket väl bli en ny Ölvestad, men jag rankar Krüger och Josefsson högre. Krüger och Josefsson ska beredas plats i A-laget 09/10, de kan mycket väl vara en ny Otto och Linkan (om man nu får göra en sådan jämförelse).
Som sagt, har ingen koll på Krüger men Josefsson ska definitivt in i A-laget 09/10. Jag tycker dock att framför allt Lindström och Persson ska få chansen kommande säsong. Om det är någon som ska släppas är det väl Guter.
Visst, Wallén är en grym talang, men någon jätteskillnad på 38p/35 matcher och 40p/40 matcher är det inte direkt.
Har Lindström, Guter och Persson något år kvar som juniorer eller blir de seniorer nu efter säsongen?
helt enig therocket1!! hvis marek och podhradsky kommer blir det verkligen ruggigt på hovet!
marek regerar ju i ryssland,så tror han blir for dyr.. egentligen konstigt at han fortfarande er i europa. marek och irgl hade varit något ja *drømma*
podhradsky derimot er vel økonomiskt overkommelig..
regehr kan ju komma till och gå tillbaka till nhl,med den statsen han har i DEL. (sista nytt er at han er på veg till eisberen berlin),men man kan ju hoppas..
Diffe89 skrev:Har Lindström, Guter och Persson något år kvar som juniorer eller blir de seniorer nu efter säsongen?
De bli seniorer och det är här skon klämmer. Henrik Eriksson och Marcus Krüger (han ligger topp tre i poängligan i J20) har två kvar som junior. Calle G har ett år kvar som junior. Jacob Josefsson har tre år kvar som juniorer. Fördelen med juniorer är att de lättare kan skickas ned till J20 om det inte stämmer i A-laget.
Linus Kjell bli senior nästa år. Alexande Deilert har ett år kvar som junior och han bör flyttas upp 08/09 såsom Oscar Eklund i år. Calle Ackered har två år kvar som junior och han bör flyttas upp 09/10. i sammanhanget får vi inte glömma Alexander Urbom.
Det vimlar av talang i J16, J18 och J20. Det är kul att se hur Krüger, Söder och Josefsson dominerar i PP till skillnad från vad A-laget förmådde i kvartsfinalerna.
Förstår problemet med att behålla alla tre då i alla fall. Dock tycker jag det borde vara aktuellt att ge dem chansen och sedan bestämma sig för att behålla en som man sedan kan låna ut eller ge chansen i Elitserien.
thoves skrev:helt enig therocket1!! hvis marek och podhradsky kommer blir det verkligen ruggigt på hovet!
marek regerar ju i ryssland,så tror han blir for dyr.. egentligen konstigt at han fortfarande er i europa. marek och irgl hade varit något ja *drømma*
podhradsky derimot er vel økonomiskt overkommelig..
regehr kan ju komma till och gå tillbaka till nhl,med den statsen han har i DEL. (sista nytt er at han er på veg till eisberen berlin),men man kan ju hoppas..
mycket bra tips!!
Podhradský är inte speciellt dyr. Runt 180.000-220.000kr i månaden för honom. Han tjänar de pengarna nu i Novokuznetsk (han betalar ingen skatt dock ) så han är inte helt omöjligt att få hit.
Marek är ju som sagt snuskigt dyr, krävs en månadslön på 350.000kr och uppåt, men prislappen lär väl landa runt 500.000kr i månaden för den som signar honom, med tanke på den budgivning som stundar.
Ett annat tips som center är ju Marek Uram som har snitt runt 1,5p de senaste två säsongerna i Slovakien för Slovan Bratislava. Lär snabbt bli en publikfavorit med sin hockeyfrilla, synd dock att han är såpass gammal (Fyller 34 i år).
Diffe89 skrev:Förstår problemet med att behålla alla tre då i alla fall. Dock tycker jag det borde vara aktuellt att ge dem chansen och sedan bestämma sig för att behålla en som man sedan kan låna ut eller ge chansen i Elitserien.
Jag skulle gärna se Tobias Lindström i truppen. Stark, kämpe som även är en mycket duktig tekare. Är ingen stor talang, men det är få som gnuggar hårdare än honom.
Man måste ju alltid se på vad man får för slantarna och jag vet inte hur dyr Tim Eriksson skulle bli. Han är ju inte värd att satsa en förmögenhet på. Men faktum är - tittade lite på semin ikväll - han har en egenskap som vi saknar väldigt mycket i dagens trupp.
Och det är kylan att hålla i pucken lite extra. I dagens trupp är det i stort sett bara Linkan som klarar det (och med råge=).
Han torde inte ha så jättebra självförtroende i och med att han lirar i 4:e kedjan och får sparsamt med speltid men det märks knappt när han är på isen. Väldigt intelligent och mkt fina handleder. Får han dessutom mer utrymme hos oss kan han säkerligen höja sig ordentligt. Han skulle säkert komplettera många av de spelare vi har idag som främst lever på sin fysik och inställning.
Jag har redan besvarat fallet Petr Sykora, backa tillbaka en sida istället för att posta samma sak igen. Eller sök, finns tonvis med svar som gäller Petr Sykora.
gillar tsjekkiska spelare.. en annan drømvarvning hade varit vyborny från columbus.. han ryktas att vilja avsluta sin karrier med ett par år i europa,kontraktet går ut efter den her sesongen så han er free to go..
økonomiskt kommer det att gå åt skogen med honom,men ruggigt spel hade vi nog fått!!
Nja, Vyborny känns avdankad. Hans spel i Columbus denna säsong har varit under all kritik och ser inte hur han skulle passa in i våran defensiva spelstil.
Therocket1 skrev:Nja, Vyborny känns avdankad. Hans spel i Columbus denna säsong har varit under all kritik och ser inte hur han skulle passa in i våran defensiva spelstil.
Var det inte du som skulle lägga fram några spelarförslag inför nästa år? Tyckte att du skrev det i något tidigare inlägg...
En forward som fortfarande inte har kontrakt inför nästa säsong och som jag tror att ingen har nämnt tidigare är Cory Larose från Luleå. Han bar väl som ensam forward lagets offensiv på sina axlar i flertalet matcher under säsongen. Men han kanske är nära en förlängning med Luleå.