Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag förstår poängen, Stambert, men tre likadana inlägg behövdes inte, även om du citerar olika.
Här är i alla fall de spelare av alla kontraktslösa i Elitserien (och andra som jag har lite koll på vilka de är) som jag tycker är intressanta och helst realistiska:
Mathias Månsson
Nicholas Angell
Tim Eriksson
Patric Blomdahl
Pekka Saravo
Oscar Steen
Toni Dahlman
Yared Hagos
Tomas Skogs
Rob Hisey
Lee Goren
Marcus Ragnarsson
Ric Jackman
Markus Seikola
Tommi Santala
Mika Strömberg
Teemu Aalto
Henrik Petré
Det märks kanske att jag inte har jättekoll på den finska ligan.
För övrigt måste vi bara förlänga kontrakten med Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson och Linus Kjell. Låna ut de tre förstnämnda, flytta upp Kjell i A-truppen.
Här är i alla fall de spelare av alla kontraktslösa i Elitserien (och andra som jag har lite koll på vilka de är) som jag tycker är intressanta och helst realistiska:
Mathias Månsson
Nicholas Angell
Tim Eriksson
Patric Blomdahl
Pekka Saravo
Oscar Steen
Toni Dahlman
Yared Hagos
Tomas Skogs
Rob Hisey
Lee Goren
Marcus Ragnarsson
Ric Jackman
Markus Seikola
Tommi Santala
Mika Strömberg
Teemu Aalto
Henrik Petré
För övrigt måste vi bara förlänga kontrakten med Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson och Linus Kjell. Låna ut de tre förstnämnda, flytta upp Kjell i A-truppen.
- Emil Svelander
Mika Strömberg? Han måste ju vara 40 år nu?Diffe89 skrev:Jag förstår poängen, Stambert, men tre likadana inlägg behövdes inte, även om du citerar olika.
Mathias Månsson
Nicholas Angell
Tim Eriksson
Patric Blomdahl
Pekka Saravo
Oscar Steen
Toni Dahlman
Yared Hagos
Tomas Skogs
Rob Hisey
Lee Goren
Marcus Ragnarsson
Ric Jackman
Markus Seikola
Tommi Santala
Mika Strömberg
Teemu Aalto
Henrik Petré
hej,therocket1.. det verkar som om du har bra koll på spelarmarknaden.. hva er dina tips till dif-stallen nesta år?
har du bra koll på den tsjekkiska marknaden? hva tycker du om hrebejk i mountfield och kumstat/skuhravy i karlovy vary?
sedan jag er norsk kan jeg si at vi har några spelare i norge som kan platsa..(inte många,men några)
-mats zuccarello aasen(en supertalang),som kan blomma som klasen har gjort i ssk i år..
-brødrerna abbott i frisk(spelar i samma rekk som aasen)
-christian larrivee(spelar i danmark nu,men var outstanding i norge)
inte så månge fler... larrivee var på samma nivå som yetman och kariya når dom spelade her,så han kan vara en bra varvning(inte så dyr heller skulla jag tippa)
har du bra koll på den tsjekkiska marknaden? hva tycker du om hrebejk i mountfield och kumstat/skuhravy i karlovy vary?
sedan jag er norsk kan jeg si at vi har några spelare i norge som kan platsa..(inte många,men några)
-mats zuccarello aasen(en supertalang),som kan blomma som klasen har gjort i ssk i år..
inte så månge fler... larrivee var på samma nivå som yetman och kariya når dom spelade her,så han kan vara en bra varvning(inte så dyr heller skulla jag tippa)
Fyllde 38 för en knapp månad sen.Emil svelander skrev:Mika Strömberg? Han måste ju vara 40 år nu?Diffe89 skrev:Jag förstår poängen, Stambert, men tre likadana inlägg behövdes inte, även om du citerar olika.
Mathias Månsson
Nicholas Angell
Tim Eriksson
Patric Blomdahl
Pekka Saravo
Oscar Steen
Toni Dahlman
Yared Hagos
Tomas Skogs
Rob Hisey
Lee Goren
Marcus Ragnarsson
Ric Jackman
Markus Seikola
Tommi Santala
Mika Strömberg
Teemu Aalto
Henrik Petré
Men håller med om din poäng; Bäst-föredatumet är passerat.
- Diffe89
- Kontakt:
Håller med er båda, men tänkte att han nog i alla fall håller högre klass än TJ om vi måste ha någon gubbe i försvaret.blocco skrev:Fyllde 38 för en knapp månad sen.Emil svelander skrev:Mika Strömberg? Han måste ju vara 40 år nu?Diffe89 skrev:Jag förstår poängen, Stambert, men tre likadana inlägg behövdes inte, även om du citerar olika.
Mathias Månsson
Nicholas Angell
Tim Eriksson
Patric Blomdahl
Pekka Saravo
Oscar Steen
Toni Dahlman
Yared Hagos
Tomas Skogs
Rob Hisey
Lee Goren
Marcus Ragnarsson
Ric Jackman
Markus Seikola
Tommi Santala
Mika Strömberg
Teemu Aalto
Henrik Petré
Men håller med om din poäng; Bäst-föredatumet är passerat.
-
Jag får väl säga att jag har bra koll på Öst- och Centraleuropeisk ishockey, bl.a. Tjeckien.thoves skrev:hej,therocket1.. det verkar som om du har bra koll på spelarmarknaden.. hva er dina tips till dif-stallen nesta år?
Ingen av de tre spelare du nämner anser jag att de håller för spel i ES. Ska vi ta in utlänningar i truppen så ska det vara spets, inte bredd.
Mina förslag på vilka man bör ha ett extra öga på är Petr Sykora, Peter Podhradský (slovak) och Richie Regehr. Vidare bör man ha koll på vad som händer Jan Márek (som är snuskigt dyr, men jävligt bra) och Milán Kraft.

-
Meningen med att föreslå Johannes Salmonsson var bara för att röra om lite i tråden. Och som therocket sa så tror jag att det är realistiskt att DIF kontaktar honom. Började bli lite trött på det här snacket om Corrado Boy.
Och Stambert, det där är jävligt onödigt. Tre inlägg med samma betydelse, är du nära 100 inlägg eller vad fan är det frågan om? Det är vad jag kallar spamma. Skärpning!
Och Stambert, det där är jävligt onödigt. Tre inlägg med samma betydelse, är du nära 100 inlägg eller vad fan är det frågan om? Det är vad jag kallar spamma. Skärpning!
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag gillar Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson, men de är sämre än Marcus Krüger, Jacob Josefsson, Stefan Söder. Jag tror därför att vi får lyfta på hatten och tacka Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson imorgon tisdag för vad de har gjort i DIF.s tröjja hittils (om J20 inte går till final).Diffe89 skrev:För övrigt måste vi bara förlänga kontrakten med Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson och Linus Kjell. Låna ut de tre förstnämnda, flytta upp Kjell i A-truppen.
- Diffe89
- Kontakt:
Har ingen koll på Krüger eller Söder, men varför ska vi bara låta J20:s två poängkungar försvinna från DIF? Linus Persson måste vi fan behålla, han är den junior som imponerat mest på mig i Elitseriespelet efter Calle. En ny Jimmie Ölvestad.Östgöten skrev:Jag gillar Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson, men de är sämre än Marcus Krüger, Jacob Josefsson, Stefan Söder. Jag tror därför att vi får lyfta på hatten och tacka Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson imorgon tisdag för vad de har gjort i DIF.s tröjja hittils (om J20 inte går till final).Diffe89 skrev:För övrigt måste vi bara förlänga kontrakten med Tobias Lindström, Matias Guter, Linus Persson och Linus Kjell. Låna ut de tre förstnämnda, flytta upp Kjell i A-truppen.
-
Skrota? Frylén har gällande kontrakt så han är med 97% sannolikhet inte på väg att skrotas.DIF_Soldier skrev:Dyslexi är läs- och skrivsvårigheter. Ej att förknippas med NHL 08-syndromet.corrado_boy skrev:okok så det är en annvändare då förstår jag.
gärna kolla upp det så kan du säga om det är samma person eller ejj.
Jag trodde detta var ett forum för alla djurgårdsfans.
MEn det kanske bara e för sånna nedtryckare som dif soldier och the rocket.
Man får inte ens ha dyslexi utan att någn trycker ner en!!!!!!!!!!!!!!!!
Anyway, att skrota Marusak, TJ, Ronnie, Hörnqvist, Frylén och Bäcker
i förmån för Skogs, Tjärnqvist, Angell, Hannula/Santala låter i mina öron inte alls som en alltför stor spelarbudgetökning.
-
Snyggt uppställt!Stambert skrev:Så här tror jag att de spelare vi har under kontrakt är tänkta att användas:
Forward 1 - Andreas Engqvist - Fredrik Bremberg
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Forward 2
Nicklas Danielsson - Nichlas Falk (klar enligt City) - Christian Eklund
Jimmie Ölvestad - Center - Carl Gustafsson
Center: Henrik Eriksson
Forward 1: Andreas Johansson/Mika Hannula (Frasse brukar ha koll)
Forward 2: Patrik Blomdahl/Tim Eriksson
Efter lite omstuvningar får vi följande uppställning
Mika Hannula - Andreas Engqvist - Fredrik Bremberg (PP1)
Patrik Blomdahl - Kristofer Ottosson - Nicklas Danielsson (PP2/BP2)
Christian Eklund - Nichlas Falk - Jimmie Ölvestad (checking line/BP1)
Niklas Anger - Henrik Eriksson - Carl Gustafsson
Många kanske tycker synd om Anger, men han får spela med två extremt lovande spelare och kommer att få göra en hel del poäng i sin nya omgivning.
Jag gillar Mattias Guter, Tobias Lindström och Linus Persson. Alla tre har potential. Linus Persson kan mycket väl bli en ny Ölvestad, men jag rankar Krüger och Josefsson högre. Krüger och Josefsson ska beredas plats i A-laget 09/10, de kan mycket väl vara en ny Otto och Linkan (om man nu får göra en sådan jämförelse).Diffe89 skrev:Har ingen koll på Krüger eller Söder, men varför ska vi bara låta J20:s två poängkungar försvinna från DIF? Linus Persson måste vi fan behålla, han är den junior som imponerat mest på mig i Elitseriespelet efter Calle. En ny Jimmie Ölvestad.