Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
För andra gången nu, snälla lägg ner, börjar bli oerhört tjatigt.corrado_boy skrev:Ni som tycker att jag ger puckade förslag
vaffan e då presstberg??
vaffan skulle han vällja dif för??
hällre någn kass utlänning änn en kaffekaka
Förresten vet du om Sidney Crosby kan bli aktuell för Djurgården nästa år smurf? Han är min favoritspelare o jag tror att han skulle passa in i vårat lag.
-
För att inte en massa kontraktsbundna namn ska dyka upp om och om igen så kan ju dessa länkar hjälpa:
Kontraktslösa spelare i Elitserien
Kontraktslösa spelare i Allsvenskan
Kontraktslösa spelare i SM-Liiga
Kontraktslösa spelare i SuperElit
Kontraktslösa spelare i Elitserien
Kontraktslösa spelare i Allsvenskan
Kontraktslösa spelare i SM-Liiga
Kontraktslösa spelare i SuperElit
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jösses, varför skulle en 4e kedjespelare i FBK ersätta Hörnqvist? Och Surovy kommer att förlänga med LHC.
BTW, dyslexi är läs- och skrivsvårigheter. Det har inget med att sätta flera frågetecken efter varje fråga. Har man dyslexi så kan man ändå använda versaler där det behövs versaler.
Corrado, du verkar stava hyfsat bra, jag är tveksam till att du har dyslexi då syndromen inte alls överenstämmer med dyslexi. Visst, jag kan ha fel.
Men det är inte på grund av dina skrivfärdigheter som gör att du tas oseriös, det är dina spelarförslag.
Du har 0-koll hur hockeyvärlden ser ut, du går endast efter statistik. Du väger inte in olika faktorer såsom ekonomi, socialt liv osv. när det gäller spelare som kan vara aktuella eller inte.
Silly season handlar om att spekulera kring REALISTISKA nyförvärv, olika rykten m.m. Det handlar INTE om att spekulera kring Crosby och Ovechkin som våran nya "Bremberg-Bengan" duo.
BTW, dyslexi är läs- och skrivsvårigheter. Det har inget med att sätta flera frågetecken efter varje fråga. Har man dyslexi så kan man ändå använda versaler där det behövs versaler.
Corrado, du verkar stava hyfsat bra, jag är tveksam till att du har dyslexi då syndromen inte alls överenstämmer med dyslexi. Visst, jag kan ha fel.
Men det är inte på grund av dina skrivfärdigheter som gör att du tas oseriös, det är dina spelarförslag.
Du har 0-koll hur hockeyvärlden ser ut, du går endast efter statistik. Du väger inte in olika faktorer såsom ekonomi, socialt liv osv. när det gäller spelare som kan vara aktuella eller inte.
Silly season handlar om att spekulera kring REALISTISKA nyförvärv, olika rykten m.m. Det handlar INTE om att spekulera kring Crosby och Ovechkin som våran nya "Bremberg-Bengan" duo.

-
Jo fan, jag är interesseradjensa85 skrev:Förresten vet du om Sidney Crosby kan bli aktuell för Djurgården nästa år smurf? Han är min favoritspelare o jag tror att han skulle passa in i vårat lag.corrado_boy skrev:Ni som tycker att jag ger puckade förslag
vaffan e då presstberg??
vaffan skulle han vällja dif för??
hällre någn kass utlänning änn en kaffekaka

-
-
Där har vi ett tydligt exempel på ett REALISTISKT nyförvärv, tack Jockmaniac.Jockmaniac skrev:Man kanske borde ge Johannes Salmonsson en ny chans i DIF? Vad tror ni? Jag personligen tror att han skulle kunna lycka dugligt faktiskt.

Salmonsson har utvecklats, men vi behöver spets, och inte bredd. Bredd kan vi plocka upp från juniorlaget. Tycker personligen att vi har bättre juniorer än Salmonsson.

Du skriver nu på en sajt för djurgårdsfans. Det jag önskar från dig är att du försöker lägga ner lite tid på vad du skriver. Jag uppskattar The Rocket, Kall-El, DIF Soldier, Diffe och andra som anstränger sig och försöker bidra med något genomtänkt till andra läsare. För att du ska få samma respekt efterlyser jag mer eftertänksamhet och respekt för läsarna från ditt tangentbord.corrado_boy skrev:Jag trodde detta var ett forum för alla djurgårdsfans.
- Emil Svelander
Nej, vi har få platser öppna i laget. På backsidan har vi fyra öppna platser och jag misstänker att någon av Alexander Deilert och Linus Kjell kommer att ges chansen att ta en tröja i A-laget 08/09 (kanske båda).Jockmaniac skrev:Man kanske borde ge Johannes Salmonsson en ny chans i DIF? Vad tror ni? Jag personligen tror att han skulle kunna lycka dugligt faktiskt.
I praktiken finns det därför bara två till tre öppna platser på backsidan.
I anfallet finns det tre öppna platser (jag antar här att Dick Axelsson inte stannar i DIF nästa år) och jag tror att Henrik Eriksson kommer att knipa en av de nämnda platserna.
I praktiken finns det därför bara två öppna platser i anfallet. På Elite Prospects finns det angivet att DIF önskar skriva ett treårskontrakt med Jacob Josefsson, så det kan i praktiekn vara än färre platser öppna.
Östgöten skrev:Nej, vi har få platser öppna i laget. På backsidan har vi fyra öppna platser och jag misstänker att någon av Alexander Deilert och Linus Kjell kommer att ges chansen att ta en tröja i A-laget 08/09 (kanske båda).Jockmaniac skrev:Man kanske borde ge Johannes Salmonsson en ny chans i DIF? Vad tror ni? Jag personligen tror att han skulle kunna lycka dugligt faktiskt.
I praktiken finns det därför bara två till tre öppna platser på backsidan.
I anfallet finns det tre öppna platser (jag antar här att Dick Axelsson inte stannar i DIF nästa år) och jag tror att Henrik Eriksson kommer att knipa en av de nämnda platserna.
I praktiken finns det därför bara två öppna platser i anfallet. På Elite Prospects finns det angivet att DIF önskar skriva ett treårskontrakt med Jacob Josefsson, så det kan i praktiekn vara än färre platser öppna.
Jacob Josefsson
BORN: 1991-03-02
NATION: Sweden
POSITION: C
SHOOTS: L
HEIGHT: 182 cm / 6'0"
WEIGHT: 82 kg / 181 lbs
Enormt talangfull center. Josefsson är en duktig tvåvägsspelare som är väldigt allround i sitt spel. Utrustad med förstklassigt spelsinne, bra skridskoåkning, puckkontroll och kreativitet. Även en skicklig playmaker med viss målkänsla. Smart i sitt agerande och inte rädd för att ge sig in i närkamperna.
-
Therocket1 skrev:Där har vi ett tydligt exempel på ett REALISTISKT nyförvärv, tack Jockmaniac.Jockmaniac skrev:Man kanske borde ge Johannes Salmonsson en ny chans i DIF? Vad tror ni? Jag personligen tror att han skulle kunna lycka dugligt faktiskt.
Salmonsson har utvecklats, men vi behöver spets, och inte bredd. Bredd kan vi plocka upp från juniorlaget. Tycker personligen att vi har bättre juniorer än Salmonsson.
Det e jju inte så lätt att veta när vi ena stunden ska ha förstklasiga
centrar och sedan spelare som knappt producerar något.
Hällre behåller jag axelsson än salmonsson
och senn så har jag dyslexi den som inte tror kan jju komma och fråga mina pääron.
-
Östgöten skrev:Du skriver nu på en sajt för djurgårdsfans. Det jag önskar från dig är att du försöker lägga ner lite tid på vad du skriver. Jag uppskattar The Rocket, Kall-El, DIF Soldier, Diffe och andra som anstränger sig och försöker bidra med något genomtänkt till andra läsare. För att du ska få samma respekt efterlyser jag mer eftertänksamhet och respekt för läsarna från ditt tangentbord.corrado_boy skrev:Jag trodde detta var ett forum för alla djurgårdsfans.
Petr sykora ddå??
detta e en center och då menar jag inte han i Nhl utan den anndra??
kan detta vara någonting??
kan någon av dom mer hög klassiga som therocker svara??