Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Stanowski skrev:
Therocket1 skrev:
djjjj skrev: Vad skulle din åsikt vara om du sett en gnaget spelare och en djurgårdsspelare tagit en bit mat dagen innan ett derby?
Quirino och Paulinho är ganska bra vänner, och brukar träffas innan derbyna...
Är det så konstigt då?
Båda är brassar å kan inte det svenska språket till 100 procent så det e la klart att dom har kontakt
Jag har inte sagt att det är något problem. Påpekade bara för vår vän djjj att "fiender" umgås utan större problem.
Bild
Jockmaniac

Re: !

Inlägg av Jockmaniac »

djurgårdarn3 skrev:tycker helt klart dom ska satsa på någon hårt arbetande forward till nästa säsong en som vill ta skitgörat och och runt och psyka motståndarna, ta en smäll och bara skaka på huvudet och åka iväg eller rent av banka ner motståndaren om han rör målvakten
ett praktexemplar är nummer 32 i Frölunda, Johan Andersson han har blommat ut och gått från klarhet till klarhet, jag anser att det finns ingen bättre forward än honom på att vara viktigt och ta skitgörat.
han och övriga i 4 femman i Frö fick allt beröm från senaste matchen med sina mål och hårda arbete som knäckte FBK totalt.

sen har vi Per Edblom som lirar i DIV laget Mariestad som håller på att kvala upp till Allsvenskan om dom går upp tror jag Edblom stannar om dom går tillbaka till 1:an så tror jag han går till Elitserien, han har lirat i MODO och jagvet att Elitserieklubabr rycker i honom.
han är en riktig poängmaskin när det gäller både mål som assist men får väll säga att han är en typisk målskytt och med rätt sällskap så tror jag han kan bli målkung i ES nästa säs till exempels om han får spela bredvid Bremberg eller Mårtensson.

Så jag säger Per Edblom och Johan Andersson till Djurgården 08/09
Det känns inte direkt troligt att Frölunda skulle släppa Johan Andersson. Frölunda lär ju inte heller direkt några problem att hosta upp några fler tusenlappar i månaden än DIF. Så det känns inte särskilt realistiskt. Den där Edblom har jag dock aldrig ens hört talas om, så där kan jag inte uttala mig.

Men jag håller inte alls med dig angående det här med att vi behöver en grovjobbare. Prio ett på forwardssidan är för mig att hitta en riktig klass-målgörare. En Weinhandl-typ som vi kan para ihop med Linkan nu när Bengan försvinner. Gärna en rightare. Och en skicklig center som ska ersätta Bäcker. Där tycker jag vi har en utmärkt spelare i Hagos. Vi har redan Ölvestad och Fimpen som grovjobbare. Även om jag tycker att Blomdahl är en härlig hjärt-spelare som alltid sätter laget före jaget. Så tvivlar jag på att det är en så bra värvning. Medans vi för närvarande inte har en enda målskytt, möjligtvis Danielsson, men han är lite för ojämn.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-03-22 14:39:21, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Ostkurve

Inlägg av Ostkurve »

robin_dif skrev:Enligt svenskafans.com så är DIF intresserade av Tim Eriksson.
På eliteprospects.com så står det att han är center.. men jag har för mig att han är ytterforward? har jag rätt ? eller är Eriksson center? och är han i så fall den offensiva centern vi behöver?
När han spelade i Hammarby var han center, fick också inleda som det i LHC men fick kliva åt sidan för några år sen. Måste varit redan innan lockoutsäsongen.
Erikssons svaghet är att han alltid snurrar en gåg för mycket, och tyvärr (ingen myt den här gången) blir bortplockad alldeles för lätt
Kan någon lära honom att snurra mindre och vara smidig trots sin size kan han bli nyttig

Ingen skräll att Dick Axelsson lämnar DIF, med tanke på sveket från föreningen men även att det känns igen bland fansen
Kul att han stannar i Sverige ett år till minst, men inte i DIF
Där får ju DIF skylla sig själva, man kissar inte en spelare i ansiktet så som man gjort
Särkijärvis coachning är alldeles för lik Bobo Simensen i MIF
Prestera direkt, eller kliv åt sidan.. det är för mycket begärt av en 20-årig Dick Axelsson att bära ett helt lag på sina axlar när det finns killar som Ölvestad, Ottosson, Falk och Bremberg i laget
Låt killarna misslyckas! Dick har ju gjort en kanonsäsong trots nedflyttning fram å tillbaka i diverse kedjor

Crashmash, det är sådana som dig som får en att skämmas! Må ha olika arbetsplatser och konkurrenter, men tror du man säger upp bekantskapen med vänner för att göra vissa s.k fans nöjda eller?
Lägg av...
Ostkurve

Inlägg av Ostkurve »

rikkard skrev:Det skulle inte förvåna mig ifall Axelsson går till LHC. LHC saknar egna idéer och värvar allt som har spelat i DIF. Det är patetiskt.

Vad gäller Axelsson, så kommer inte jag att sakna honom speciellt mycket. Han måste vara en av elitseriens sämsta defensiva spelare. Han tänker enbart framåt och kan inte inordna sig i det defensiva spelet. Låt fantasilösa LHC ta honom. Antagligen får han spela ihop med Brendl och så kommer Bjurling stå i mål. De värvar allt som varit i toppen av en lista.
Avundsjukan frodas, men du måste ju medge att det är ganska effektivt
SM-tvåa förra året, semifinal nu
Allt som spelat i DIF? Mig veterligen spelar bara 2 "ur-Djurgårdare" i LHC
J.Eriksson räknas knappast
Kan inte vara lätt att hålla på ett lag som lade halva lönebudgeten på 1!! spelare, å då bli resultaten därefter också
Hur mycket var Ossi värd egentligen av det han fick utbetalt? Tåls o tänka på
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Ostkurve skrev:
rikkard skrev:Det skulle inte förvåna mig ifall Axelsson går till LHC. LHC saknar egna idéer och värvar allt som har spelat i DIF. Det är patetiskt.

Vad gäller Axelsson, så kommer inte jag att sakna honom speciellt mycket. Han måste vara en av elitseriens sämsta defensiva spelare. Han tänker enbart framåt och kan inte inordna sig i det defensiva spelet. Låt fantasilösa LHC ta honom. Antagligen får han spela ihop med Brendl och så kommer Bjurling stå i mål. De värvar allt som varit i toppen av en lista.
Avundsjukan frodas, men du måste ju medge att det är ganska effektivt
SM-tvåa förra året, semifinal nu
Allt som spelat i DIF? Mig veterligen spelar bara 2 "ur-Djurgårdare" i LHC
J.Eriksson räknas knappast
Kan inte vara lätt att hålla på ett lag som lade halva lönebudgeten på 1!! spelare, å då bli resultaten därefter också
Hur mycket var Ossi värd egentligen av det han fick utbetalt? Tåls o tänka på
Ossi var skillnaden mellan kvalserien & slutspelet så han var värd varje krona vi lade på honom.

Angående Dick så säger han själv att efter landslagsdebuten hamnade han i en djup formsvacka, han varken presterade på träningar eller i matcherna, ser inget fel i Säckens agerande gällande Dick.
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-22 19:24:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

DIForever skrev:
_Skogis skrev:...Prestberg...
Hoppas du skämtar? Jag vill aldrig se det där äcklet i vår vackra Djurgårdströja.
Ingen större fan av Prestberg jag heller... Men han har varit väldigt när DIF tidigare...
Och en mer perfekt ersättare till "Bengan" är väldgit svårt att hitta... En stark center (läs Hagos/Nillsson) och så "Linkan" så har vi en första kedja som håller väldigt hög klass...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Säga vad man vill om den där jäveln, men en bättre målskytt hittar vi inte! Med Linkan brevid sig kan han komma förbi 30 målsträcket.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Ostkurve skrev:Mig veterligen spelar bara 2 "ur-Djurgårdare" i LHC
Och det lustiga är att de två du räknar ändå är fler än "ur-LHC:are" i truppen (Engstrand räknas lika mycket som de sekunder han spelat i årets Elitserie). Stackars ensamme Junland lär ju pikas i omklädningsrummet för sin konstiga dialekt av lagkamraterna.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

dicken får vara kompis med vem han vill, men skulle bli grymt besviken om han gick till LHC. både på honom och DIF.

tror oscat steen kommer hit, han tycks inte få nytt med Modo. han var ju på ingång redan för två år sen. ingen superspelare, men bättre än bäcker är han väl i alla fall.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Hagos är tydligen på väg till HV. Bra, för han är inte spelaren vi söker.
Att han dessutom deklarerat att han, som AIK-are, har svårt att dra på sig DIF dressen gör ju inte saken bättre.

Tar hellre Oscar Steen. Han kan producera. Problemet med både Hagos och Steen är att de alltid byter lag. Jag vill ha lojala spelare som vi kan bygga vår framtid kring.

Att Prestberg skriver på för Djurgården känns långsökt. Kommer han hit är han dock välkommen.

Det viktiga är at vi fortsättar att bygga ett lag för framtiden...
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Och så ramlade någon tomte från Rimforsa in här med genomtänkta och kunniga inlägg...

*jag tar mig för pannan*

OM nu Axelsson nu mot förmodan skulle få för sig att skriva på för Brokinds IK, så ser jag gärna att han går och kommer icke att vara saknad av mig. Jag pratar då enbart om hans karaktär, som knappast kan vara på en högre nivå om han skulle fly för att han som alla andra måste förtjäna sin speltid. Hockeymässigt så är det dock en annan sak, då han har potential att bli en stor spelare när han byggt på sig ett par kilo och fått lite mer rutin.

Först när jag ser nyheten här på hemsidan så tror jag på en övergång, för
det kan väl knappast vara något vettig människa här inne som tror att Fernholm har skrivit det där på sin facebook!? Herregud...det är ju skrattretande att någon skulle gå på det...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Oscar Steen om någon är underskattad, vi bör höra av oss till honom. Ingen kanon center, men nog faktiskt den bästa vi kan få... Om inte vi lyckas få hit Andreas Karlsson. (Och jag räknar då inte med någon tjeck, slovak eller något dylikt.)

Sen tycker jag absolut att vi borde ta hit Daniel Rudslätt! Likaså han, underskattad!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Från DIFs sida har man hört att de inte känner någon press/brådska att presentera hur Djurgårdens coaching staff ska se ut kommande säsong. Jag skulle helst vilja se att DIF presenterar detta så fort som möjligt, eftersom det kan påverka vilka spelare vi kan värva/tappa, det vore bäst för alla inblandade parter, det är en klar fördel om man vet vem eller vilka coacher som står i DIFs bås och vilken hockey de står för.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Caveman skrev:Från DIFs sida har man hört att de inte känner någon press/brådska att presentera hur Djurgårdens coaching staff ska se ut kommande säsong. Jag skulle helst vilja se att DIF presenterar detta så fort som möjligt, eftersom det kan påverka vilka spelare vi kan värva/tappa, det vore bäst för alla inblandade parter, det är en klar fördel om man vet vem eller vilka coacher som står i DIFs bås och vilken hockey de står för.
Då det är slutspel/kvalserie tider går ingen klubb ut med vad som händer till nästa år, såvida inte båda parterna är ute ur spelet...

Har DIF en ny tränare klar, så är det helt klart att eventuella nyförvärv får reda på det....

Med tanke på att det är så tyst runt DIF, tycker jag det luktar Melin lång väg....
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tror inte på någon ny tränare Johansson/Monten är dom som kör nästa säsong, dom har även sagt att dom inte letar efter någon ny tränare aktivt om inte en jävligt bra kommer upp. Satsa pengarna på en bra spelare istället!
Låst