Kagen skrev:Det är också rimligt att anta att Säcken inte varit i närheten av lönerna som Melin, Lückner, Bäckman, Bork osv haft. Så något jättekapital lär inte frigöras.
Den tanken slog mig också, men många bäckar små
Kan vi sedan bli av med Pär så, ja... många Bäcker små.
Helt ärligt så tycker jag Roger Melin. (Tror iaf att han inte har ngt kontrakt över nästa säsong)
Vet att många spelare uppskattar honom som fan och har hört från en kompis till Tony Mårtensson att en av anledningarna till LHC fick honom var att de då hade Roger Melin som tränare. Melin hade bra förtroende för honom i Brynäs och lojaliteten stannade.
Frölunda kommer som sagt inte förlänga med Melin med Dahlen i tränarsitsen.
JoeG skrev:Helt ärligt så tycker jag Roger Melin. (Tror iaf att han inte har ngt kontrakt över nästa säsong)
Vet att många spelare uppskattar honom som fan och har hört från en kompis till Tony Mårtensson att en av anledningarna till LHC fick honom var att de då hade Roger Melin som tränare. Melin hade bra förtroende för honom i Brynäs och lojaliteten stannade.
Frölunda kommer som sagt inte förlänga med Melin med Dahlen i tränarsitsen.
Melin klar för Råttorna. Ska visst lyckas få upp dem till Elitserien igen.
Efter ett febrilt sökande har Djurgårdens Ishockeyförening så äntligen funnit Hans ”Säcken” Särkijärvis ersättare i tränarbåset till nästa säsong. Domen föll på den forne Idoljurymedlemmen Daniel Breitholtz.
– Vi anser att Breitholtz är mannen för jobbet. Med sin förkärlek för Djurgårdens Ishockeyförening och sitt hockeykunnande kan han mycket väl vara en potentiell guldtränare, sa Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
bastis7 skrev:Djurgården har funnit sin "IDOL-tränare"
Efter ett febrilt sökande har Djurgårdens Ishockeyförening så äntligen funnit Hans ”Säcken” Särkijärvis ersättare i tränarbåset till nästa säsong. Domen föll på den forne Idoljurymedlemmen Daniel Breitholtz.
– Vi anser att Breitholtz är mannen för jobbet. Med sin förkärlek för Djurgårdens Ishockeyförening och sitt hockeykunnande kan han mycket väl vara en potentiell guldtränare, sa Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
Melin klar för SAIK:s motsvarighet i Solna...väldigt synd kan jag tycka, för trots att Melin tränat en massa ES-klubbar tror jag han är respekterad av i stort sett alla. Samtidigt kan man nog inte tala om DIF-hjärta där, med ett spelarförflutet i svartgult dessutom. Kan dock villigt erkänna att jag gärna sett dem tillbaka i ES (undre halvan av botten då givetvis ;) eftersom lite lokalkonkurrens skulle gynna hela stockholmshockeyn.
Vidhåller min skepsis till att låta Micke + Montén ta över huvudansvaret redan nu - jag kan ha fel, men känslan är att de ännu är för gröna. Stor fan av Hardy och Wiken men man får nog titta framåt snarare än bakåt. Kenta J gjorde man sig ju av med, tyvärr. Tror Lillis hade kunnat funka bra dock.