Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

rikkard skrev:Ni kan glömma att Enqvist är redo att axla rollen som förstecenter.
Han är inte redo som center, men definitivt som högerforward. Engqvist arbetsroll bör förenklas nästa år så att han kan fokusera på färre saker i syfte att han mer ska komma till sin rätt.
rikkard skrev:Andrekedjan med Ottosson och Anger behöver kompletteras med en målfarlig spelare med viss tyngd. Det blir lätt uddlöst annars. Ev kan kanske Danielsson fylla den rollen.
Skulle gärna se Engqvist med Otto och Anger. Engqvist får uppgiften att jobba mer i djupet så att Otto kommer längre upp i banan. Otto har definitivt potential att vara DIF:s bästa målskytt. Jag tycker att tränarna har gett Otto en alltför defensiv roll de senaste åren. Danielsson bör sättas ihop med Linkan och en stark tvåvägscenter, på ett sätt att Danielssons fina skott kan utnyttjas bättre än det gjorde i år.
rikkard skrev:Så vad vi behöver är två toppspelare till förstakedjan. Ev. en målfarlig spelare till andrakedjan. En stabil center i tredjekedjan och en stark kille i fjärdekedjan.
Vi behöver framförallt en duktig toppcenter som ersätter Bäcker, som tyvärr är lite för vek för att hålla ihop arbetet i defensiv zon. Engqvist kommer nästa år att kunna fylla rollen som toppforward. En spelare till behövs i tredje alternativt fjärdekedjan förutsatt att Dick Axelsson går till HV eller JHC.
rikkard skrev:Det som saknades i år var offensiva kvalitéer och tyngd. Bygger vi på de bitarna samtidigt som vi behåller vårt grundspel kan det gå långt...
Det DIF behöver är framförallt en till två spelskickliga klassbackar för att laget ska klara av att gå till semifinal. Tyvärr var DIF:s PP för svagt i kvartfinalen för att kunna slå LHC, något som uteslutande berodde på frånvaron av spelskickliga klassbackar. Thomas Johansson och Jiri Marusak som skulle leda sina respektive backpar offensivt räckte helt enkelt inte till.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Tidninge city skrev en bra fråga här för någon dag sedan.
det var om vi skulle fixa till backsidan före anfallet eller tvärttom??

själv tycker jag
anfallet då i form av någn 1 center och ersättare för bengan.
Hellst skulle jag villjja få in någn klasscenter från finland 1 center asså.
Om vi ska försöka få hem någon ersättare för bengan så tycker jag Macke Nilson eller Kung Thoresen 8)

På backsidan skulle jag villja behålla Väänänen
samt förlänger med Ronnie ... jag känner en stabillitet i honnom :wink:

men men förrst och främmst forwards enligt mig.
Kapanen vore jju en dröm för mig som många vet
men santala vore inte så fel han heller.
djjjj

Inlägg av djjjj »

Crashmash skrev:Var det inte en viss Dick Axelsson som smekte horan inför avgörande matchen? Horan snackade visst skit om Johan Ryno, och Axelsson sa inte ett ljud emot.

Eller är det bara något jag hört?
Det stämmer bra, om du inte har facebook skaffa det om du nu har sök på Daniel Fernholm/ Dick Axelsson o läs på hans wall to wall där pratar han med Dicken. Dicken har även pratat med Jämtin. Jämtin sa följande - skönt att dom kommer sjunga lika dant om dig nästa sesse som dom sjunger om fern bullen=)
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Falk klar för en säsong till :D :D

Källa: http://sport.stockholm.city.se/art/3910 ... djurgrden/

Såg att artikeln redan lagts upp. Då får jag be om ursäkt :oops:.

Jag är lite kluven gällande Blomdahl. Det känns som om vi redan har liknande spelare i Fimpen och Ölvestad. Men o andra sidan så fruktade jag nästan Blomdahl mer i slutspelet än Weinhandl och Mårtensson :P
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Hoppas verkligen att Falken sänker sin lön, så vi har råd att köpa in en riktig klasscenter.
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

djjjj skrev:
Crashmash skrev:Var det inte en viss Dick Axelsson som smekte horan inför avgörande matchen? Horan snackade visst skit om Johan Ryno, och Axelsson sa inte ett ljud emot.

Det stämmer bra, om du inte har facebook skaffa det om du nu har sök på Daniel Fernholm/ Dick Axelsson o läs på hans wall to wall där pratar han med Dicken. Dicken har även pratat med Jämtin. Jämtin sa följande - skönt att dom kommer sjunga lika dant om dig nästa sesse som dom sjunger om fern bullen=)

Men snälla...säg att du skojar!?

Vilket jävla dravel!

Alltså allvarligt...det här forumet håller ju sanslöst låg nivå, och då menar jag på alla plan!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Volker T. skrev:
djjjj skrev:

Vilket jävla dravel!

Alltså allvarligt...det här forumet håller ju sanslöst låg nivå, och då menar jag på alla plan!
Ööööh OK? Vad menar du med det där? :?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Skulle Dick sticka till Linköping så väntar jag mig inte att någon kommer behandla honom som Fernholm. Fernholms svek är bra mycket värre. Dick kommer förvinna till NHL ganska snart ändå så det är ändå inget som påverkar vårt (eller Linköpings) långsiktiga lagbygge.

Dessutom måste man ju undra om det är så smart om Dick skulle skriva på för Linköping. Han lär knappast få mer speltid där än vad han skulle få här eller i AHL.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jockmaniac skrev:Falk klar för en säsong till :D :D

Källa: http://sport.stockholm.city.se/art/3910 ... djurgrden/

Såg att artikeln redan lagts upp. Då får jag be om ursäkt :oops:.

Jag är lite kluven gällande Blomdahl. Det känns som om vi redan har liknande spelare i Fimpen och Ölvestad. Men o andra sidan så fruktade jag nästan Blomdahl mer i slutspelet än Weinhandl och Mårtensson :P
Ja, han plockade bort Ossi ett par gånger så att till och med han såg småskraj ut. Ingen klockren värvning men jag skulle inte bli överdrivet besviken.
djjjj

Inlägg av djjjj »

[/quote]

Vilket jävla dravel!

Alltså allvarligt...det här forumet håller ju sanslöst låg nivå, och då menar jag på alla plan![/quote]

Låg nivå? Jag sa bara vart man kunde hitta infon + jag personligen tycker inte om att man gulla med andra lags spelare. Vad skulle din åsikt vara om du sett en gnaget spelare och en djurgårdsspelare tagit en bit mat dagen innan ett derby?
Ferna o Dicken får vara vänner om dom vill men gulla så under slutspel.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

djjjj skrev: Vad skulle din åsikt vara om du sett en gnaget spelare och en djurgårdsspelare tagit en bit mat dagen innan ett derby?
Quirino och Paulinho är ganska bra vänner, och brukar träffas innan derbyna...
Bild
djjjj

Inlägg av djjjj »

Jaja jag vet iaf vart jag står, jag umgås inte med fiender.

Hur pass bra har Tim Eriksson varit iår?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

herregud de är två hockeyspelare. På isen ska man visa vem man kör för men privat får man väl ha vilken kompis man vill. Bedömer du folk utifrån deras klubbtillhörighet. Kan du inte tänka dig vara kompis med den schysstaste för att han e gnagare?
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Therocket1 skrev:
djjjj skrev: Vad skulle din åsikt vara om du sett en gnaget spelare och en djurgårdsspelare tagit en bit mat dagen innan ett derby?
Quirino och Paulinho är ganska bra vänner, och brukar träffas innan derbyna...
Är det så konstigt då?
Båda är brassar å kan inte det svenska språket till 100 procent så det e la klart att dom har kontakt
Alltid, Oavsett
djurgårdarn3

!

Inlägg av djurgårdarn3 »

tycker helt klart dom ska satsa på någon hårt arbetande forward till nästa säsong en som vill ta skitgörat och och runt och psyka motståndarna, ta en smäll och bara skaka på huvudet och åka iväg eller rent av banka ner motståndaren om han rör målvakten
ett praktexemplar är nummer 32 i Frölunda, Johan Andersson han har blommat ut och gått från klarhet till klarhet, jag anser att det finns ingen bättre forward än honom på att vara viktigt och ta skitgörat.
han och övriga i 4 femman i Frö fick allt beröm från senaste matchen med sina mål och hårda arbete som knäckte FBK totalt.

sen har vi Per Edblom som lirar i DIV laget Mariestad som håller på att kvala upp till Allsvenskan om dom går upp tror jag Edblom stannar om dom går tillbaka till 1:an så tror jag han går till Elitserien, han har lirat i MODO och jagvet att Elitserieklubabr rycker i honom.
han är en riktig poängmaskin när det gäller både mål som assist men får väll säga att han är en typisk målskytt och med rätt sällskap så tror jag han kan bli målkung i ES nästa säs till exempels om han får spela bredvid Bremberg eller Mårtensson.

Så jag säger Per Edblom och Johan Andersson till Djurgården 08/09
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Låst