Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Alltså är det bara jag som tänker på alla juniorer vi har? Var dem inte skitstabila när dem var med i försäsingen och så, eller måste vi verkligen punga ut massor me cash för att få hit omotiverade old-school spelare?
Det jag har hört är ju att vi har lovande junisar, så varför inte använda dem?
Det jag har hört är ju att vi har lovande junisar, så varför inte använda dem?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF 2008/2009
Bremberg -Engqvist- Ekman/Nilson/ M Tjärnqvist / Thoresen
Anger- Otto- Axelsson
Ölve- Fimpen- Blomdahl
Danielsson- Falk- Tim Eriksson
Tjärna - Ragge
Ossi -Timmy
Lee Sweatt - Printz
Eklund - Ronnie/frylén
Nyförvärv: Någon av Ekman, Nilson, M Tjärnqvist , Thoresen, Skulle vara en bra ersättare för Bengan. Dock kanske man inte skulle använda Tjärnqvist i den kedjan utan kanske byta plats på Danielsson då.
Övriga nyförvärv på forwards sidan Patrik Blomdahl, och Tim Eriksson.
Backsidan: Nyförvärv: Tjärnqvist, Ragge , Lee Sweatt. Lee Sweatt är en duktig offensiv högerskjutande back från TPS som skulle kunna funka bra i PP. Placeras med Printz som är duktig defensivt.
Backsidan är dock väldigt orealistisk då Ossi troligen försvinner och att få in både Tjärnqvist och Ragge vore ju bara önskedrömmande.
Troligen har väl även detta lag en alldeles för hög lönebudget för att DIF skulle kunna klara av det.
Målvaktsidan: Hoppas och tror att vi får ha kvar samma målvakts par som den gångna säsongen.
Bremberg -Engqvist- Ekman/Nilson/ M Tjärnqvist / Thoresen
Anger- Otto- Axelsson
Ölve- Fimpen- Blomdahl
Danielsson- Falk- Tim Eriksson
Tjärna - Ragge
Ossi -Timmy
Lee Sweatt - Printz
Eklund - Ronnie/frylén
Nyförvärv: Någon av Ekman, Nilson, M Tjärnqvist , Thoresen, Skulle vara en bra ersättare för Bengan. Dock kanske man inte skulle använda Tjärnqvist i den kedjan utan kanske byta plats på Danielsson då.
Övriga nyförvärv på forwards sidan Patrik Blomdahl, och Tim Eriksson.
Backsidan: Nyförvärv: Tjärnqvist, Ragge , Lee Sweatt. Lee Sweatt är en duktig offensiv högerskjutande back från TPS som skulle kunna funka bra i PP. Placeras med Printz som är duktig defensivt.
Backsidan är dock väldigt orealistisk då Ossi troligen försvinner och att få in både Tjärnqvist och Ragge vore ju bara önskedrömmande.
Troligen har väl även detta lag en alldeles för hög lönebudget för att DIF skulle kunna klara av det.
Målvaktsidan: Hoppas och tror att vi får ha kvar samma målvakts par som den gångna säsongen.
Om DIF ersätter Bäcker och Hörnqvist med Tim Eriksson, Patrik Blomdahl och Yared Hagos måste jag ifrågasätta sportkommitténs kompetens. DIF behöver för det första backar. För det andra är alla tre breddspelare som vi har tillräckligt av. För det tredje visar klubben fingret till sin egen ungdomsverksamhet. Det är inte konstigt att duktiga juniorer som Patrik Lundh och Oskar Möller har lämnat klubben eftersom de inte får chansen.robin_dif skrev:Enligt svenskafans.com så är DIF intresserade av Tim Eriksson. På eliteprospects.com så står det att han är center.. men jag har för mig att han är ytterforward? har jag rätt ? eller är Eriksson center? och är han i så fall den offensiva centern vi behöver?
För övrigt undrar jag hur motiverad Axelsson är på att krita på ett kontrakt för DIF för att få spela en minut per match i fjärdekedjan för att skapa plats för Tim Eriksson, Patrik Blomdahl eller Yared Hagos i första eller andrakedjan. För att inte tala om hur kul det måste kännas för Linkan att hamna i en kedja med Tim Eriksson/Yared Hagos som center och Patrik Blomdahl som högerforward.
Enligt Expressen så kan både Daniel Larsson och Stefan Ridderwall komma att skriva på avtal med NHL-klubbar och sedan lånas ut till Elitserien.
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ridderwall
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ridderwall
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Åfan, jag som verkligen trodde han skulle komma till oss.Therocket1 skrev:Persson är muntligt överens med LHC, skriver på i dagarna. Case closed.
Vem, vet, kanske vi kan få loss Davidsson eller Jönsson, de är ju två klasscentrar.
Eller Andreas Karlsson som många varit inne på, han lär ju vilja komma och spela för oss. Han väljer knappast HV, LHC eller Frölunda före oss.
Östgöten skrev:Om DIF ersätter Bäcker och Hörnqvist med Tim Eriksson, Patrik Blomdahl och Yared Hagos måste jag ifrågasätta sportkommitténs kompetens. DIF behöver för det första backar. För det andra är alla tre breddspelare som vi har tillräckligt av. För det tredje visar klubben fingret till sin egen ungdomsverksamhet. Det är inte konstigt att duktiga juniorer som Patrik Lundh och Oskar Möller har lämnat klubben eftersom de inte får chansen.robin_dif skrev:Enligt svenskafans.com så är DIF intresserade av Tim Eriksson. På eliteprospects.com så står det att han är center.. men jag har för mig att han är ytterforward? har jag rätt ? eller är Eriksson center? och är han i så fall den offensiva centern vi behöver?
För övrigt undrar jag hur motiverad Axelsson är på att krita på ett kontrakt för DIF för att få spela en minut per match i fjärdekedjan för att skapa plats för Tim Eriksson, Patrik Blomdahl eller Yared Hagos i första eller andrakedjan. För att inte tala om hur kul det måste kännas för Linkan att hamna i en kedja med Tim Eriksson/Yared Hagos som center och Patrik Blomdahl som högerforward.
Nu är det ju så att Axelsson spelade betydligt mer på slutet(precis som i början av serien). Han kom tillbaka starkt efter sin svacka, och fick då helt naturligt mer förtroende. Något han själv också var inne på och hade full förståelse för...
Har hört samma sak från flera håll.Crashmash skrev:Var det inte en viss Dick Axelsson som smekte horan inför avgörande matchen? Horan snackade visst skit om Johan Ryno, och Axelsson sa inte ett ljud emot.
Eller är det bara något jag hört?
Dessutom hade Hv71s Andreas Jämtin sagt till Dick något i stil med "Dom kommer att sjunga samma sånger om dig som dom gör om Fernholm."
Mitt tips är att Dick spelar i Hv eller Lhc nästa säsong

Ni kan glömma att Enqvist är redo att axla rollen som förstecenter. Det var påfallande tydligt att förstakedjan med han som center inte levererade knappt något under slutspelet. Vi behöver en offensivt stark förstakedja.
Andrekedjan med Ottosson och Anger behöver kompletteras med en målfarlig spelare med viss tyngd. Det blir lätt uddlöst annars. Ev kan kanske Danielsson fylla den rollen.
Tredjekedjan bör bygga på en stabil defensiv och ligga på kontring.
Fjärdekedjan ska med sin tyngd och starkar defensiv få toppspelarna i motståndarlaget ur balans.
Så vad vi behöver är två toppspelare till förstakedjan. Ev. en målfarlig spelare till andrakedjan. En stabil center i tredjekedjan och en stark kille i fjärdekedjan.
Det som saknades i år var offensiva kvalitéer och tyngd. Bygger vi på de bitarna samtidigt som vi behåller vårt grundspel kan det gå långt...
Andrekedjan med Ottosson och Anger behöver kompletteras med en målfarlig spelare med viss tyngd. Det blir lätt uddlöst annars. Ev kan kanske Danielsson fylla den rollen.
Tredjekedjan bör bygga på en stabil defensiv och ligga på kontring.
Fjärdekedjan ska med sin tyngd och starkar defensiv få toppspelarna i motståndarlaget ur balans.
Så vad vi behöver är två toppspelare till förstakedjan. Ev. en målfarlig spelare till andrakedjan. En stabil center i tredjekedjan och en stark kille i fjärdekedjan.
Det som saknades i år var offensiva kvalitéer och tyngd. Bygger vi på de bitarna samtidigt som vi behåller vårt grundspel kan det gå långt...
Det skulle inte förvåna mig ifall Axelsson går till LHC. LHC saknar egna idéer och värvar allt som har spelat i DIF. Det är patetiskt.
Vad gäller Axelsson, så kommer inte jag att sakna honom speciellt mycket. Han måste vara en av elitseriens sämsta defensiva spelare. Han tänker enbart framåt och kan inte inordna sig i det defensiva spelet. Låt fantasilösa LHC ta honom. Antagligen får han spela ihop med Brendl och så kommer Bjurling stå i mål. De värvar allt som varit i toppen av en lista.
Vad gäller Axelsson, så kommer inte jag att sakna honom speciellt mycket. Han måste vara en av elitseriens sämsta defensiva spelare. Han tänker enbart framåt och kan inte inordna sig i det defensiva spelet. Låt fantasilösa LHC ta honom. Antagligen får han spela ihop med Brendl och så kommer Bjurling stå i mål. De värvar allt som varit i toppen av en lista.