Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- reservjesus
Andy skrev:Jag väljer Ragge före Fryhlen eller Printz vilken dag som helst.
Killen är LEDARE, legend och har Djurgårdshjärta.
Inte lika bra som förr och skadedrabbad, men en vinnarskalle och en rutinerad räv som vi skulle kunna få till ett bra pris.
Håller med dig fullständigt! Värva Ragge och Kokko alternativt Martinen
Kicka Printz & Fryhlén
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jo, Edvin utgör ensam det överflödet med råge.Rocker skrev:Vi har för tillfället fyra backar under kontrakt till nästa säsong, varav en är Oscar Eklund. Överflöd?spiik skrev:Beroende på hur backbesättningen ser ut längre fram kan han bli aktuell men utgångspunkten kan absolut inte vara att ha honom som prio 1 bland tänkta nytillskott på backsidan.
Trötta backar med rutin har vi redan i överflöd så att värva Ragge känns lite som att mala på i samma hjulspår. I så fall ska han vara riktigt billig.
Men seriöst tycker jag det. Edvin + att Ronnie garanterat kommer att skriva på för 1 år till gör att vi har för många gamla sega backar. Dessutom visade årets värvning i grundserien Printz att han blev riktigt jäkla seg och stressad i slutspelet när det började gå fort.
Nu har jag inte sett Ragge på länge men vi behöver skickliga backar med spelsinne som framförallt är snabba på rören.
När Edvin konstant följde efter bakom lhc-spelare i kvarten såg det ut som häst och vagn.
Blue Brigade Sthlm
Lite offtopic kanske men, om alla värvar massa utläningar i detta fall - finnar som Mora och Timerå så blir det ju som dagens allsvenska fotboll dvs inte mycket till bra klubbkänsla som när man har spelare som för oss stockholms området. Jag själv tycker det är oerhört tråkig trendblocco skrev:Kvittar väl var de kommer ifrån?melker skrev:Tycker inte vi ska ta hit Kokko för hans namn är så förbannat fult, men seriöst så tycker jag det är nog med finnar i elitserien, det räcker.
Jag har ingen koll på Petri men är han den back vi behöver så ska vi självklart ta kontakt med honom.

Lugn i stormen. Typisk skitartikel i Excessen. Det enda som står är ju att artikelförfattaren tycker att Ekman och Karlsson vore lämpliga för LHC, och Johan Hemlin kan tänka sig att överväga de namnen om de skulle bli tillgängliga....tror fan att han kan tänka sig, vilken klubb skulle inte göra det.reservjesus skrev:LHC verkar vilja ha Ekman
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ny-dromduo
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om de vill ha Ekman, får de Ekman. Vi kan inte sätta emot deras bud (nu när de har 16 miljoner till övers också), och vi kan inte hoppas på att han går efter klubbkänsla, eftersom han inte är Djurgårdare.reservjesus skrev:LHC verkar vilja ha Ekman
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... ny-dromduo
Enda vi kan hoppas på är att han väljer världens bästa supportrar framför tysta lik i deras klack.
Säg den glädje som varar
Tabbe av mig att missa att Marcus är under kontrakt även nästa säsong.
Ingen som vill ha Seikola? Han var ju bra när han spelade i Sverige senast.
Ekman i hockeykväll förut.... Då lät det som att han bara ville till Sthlm, han ville vara med sin familj och de bor i Sthlm och dessutom har han ju 14 miljoner från säsongen i Ryssland. Nu kan han komma till DIF!

Ingen som vill ha Seikola? Han var ju bra när han spelade i Sverige senast.
Ekman i hockeykväll förut.... Då lät det som att han bara ville till Sthlm, han ville vara med sin familj och de bor i Sthlm och dessutom har han ju 14 miljoner från säsongen i Ryssland. Nu kan han komma till DIF!
- DIF_Soldier
Jag vet inte mycket om den här killen, men Jokerits center Kim Hirschovits är vad jag uppfattat en skicklig passningspelare och heller inte oäven när det gäller målskytte. Jag har för mig att hans kontrakt går ut efter säsongen.
Någon som kan uppdatera mig om honom? Är han möjligtvis ett tänkbart nyförvärv?
Någon som kan uppdatera mig om honom? Är han möjligtvis ett tänkbart nyförvärv?
Säg den glädje som varar
Kollade just in Hockeykväll avsnittet med Ekman.
Han sa inget om att flytta hem till stockholm.
Han sa "jag tänker aldrig göra en säsong till utan min familj".
Och i något Alpland så är ju betydligt lättare att anpassa sig utanför hockeyn.
Men vi kan ju alltid hoppas på att han väljer att flytta hem till stockholm och DIF.
Han sa inget om att flytta hem till stockholm.
Han sa "jag tänker aldrig göra en säsong till utan min familj".
Och i något Alpland så är ju betydligt lättare att anpassa sig utanför hockeyn.
Men vi kan ju alltid hoppas på att han väljer att flytta hem till stockholm och DIF.
-
- Säsongskort: Ja
Någon nämnde att Niklas Perssons kontrakt går ut i LHC. Ett mirakel ska ju naturligtvis ske om han väljer DIF före LHC, men där har vi ju en riktigt duktig center. Skulle vi kunna locka över honom, kan vi vara riktigt nöjda. Har för mig DIF ryckte i honom för ett par år sedan dessutom. Tror t.o.m han e sthlmare?
Om nu inte vi får nytt kontrakt med alt hyra Larssson... Är det inte läge att slå en pling till Tellan?
Larsson/Tellan
Owuya/Riddan jr
Backar, här har vi problemet... Backarna vi hade i år räddade oss till slutspel, men blev vårt fall i där
.
Jiri eller Angell som dom var förra året, och jag tror att får dom vara med från början så pratar vi en helt annan klass..
Ossi är en helt annan typ av back, men varför inte... Vi drömmer ju..
Tjärna - Angell
Timmy - Jiri
Prinz - Ozzi
Eklund - Frylen
Forward..
Anger, Danielsson & Otto är klara....
Men varför inte:
Anger - Otto - Dick
Bremberg, här gäller att hitta bra omgivning...
Bremberg - Nilsson(Hagos) - Prestberg skulle ju vara en rätt ohelig allians...
Jimpa - Eklund - Blomdahl = Härlig checking line
Danielsson är ju klar...
Daneelsson - Falk/Hagos - Engqvist
Calle får vara reserv...
Tror aldrig att vi får in: Falken, Hagos och Nilsson på samma gång...
Larsson/Tellan
Owuya/Riddan jr
Backar, här har vi problemet... Backarna vi hade i år räddade oss till slutspel, men blev vårt fall i där

Jiri eller Angell som dom var förra året, och jag tror att får dom vara med från början så pratar vi en helt annan klass..
Ossi är en helt annan typ av back, men varför inte... Vi drömmer ju..
Tjärna - Angell
Timmy - Jiri
Prinz - Ozzi
Eklund - Frylen
Forward..
Anger, Danielsson & Otto är klara....
Men varför inte:
Anger - Otto - Dick
Bremberg, här gäller att hitta bra omgivning...
Bremberg - Nilsson(Hagos) - Prestberg skulle ju vara en rätt ohelig allians...
Jimpa - Eklund - Blomdahl = Härlig checking line
Danielsson är ju klar...
Daneelsson - Falk/Hagos - Engqvist
Calle får vara reserv...
Tror aldrig att vi får in: Falken, Hagos och Nilsson på samma gång...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Han har Ösmo (Nynäshamn) som moderklubb men flyttade tidigt till hockeygymnasiet i Leksand. Går Leksand upp i Elitserien så finns nog rätt stor chans att han väljer dem (om de vill ha honom).nutarvidom skrev:Någon nämnde att Niklas Perssons kontrakt går ut i LHC. Ett mirakel ska ju naturligtvis ske om han väljer DIF före LHC, men där har vi ju en riktigt duktig center. Skulle vi kunna locka över honom, kan vi vara riktigt nöjda. Har för mig DIF ryckte i honom för ett par år sedan dessutom. Tror t.o.m han e sthlmare?
-
Persson är muntligt överens med LHC, skriver på i dagarna. Case closed.
Senast redigerad av Therocket1 den 2008-03-20 23:27:30, redigerad totalt 1 gånger.