Insamlingstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
yvvi

Inlägg av yvvi »

så, ett värmeställ inhandlat :)

http://www.difhockey.se/shop.php?prod=herr&art=DJH681

för er som brydde er alltså
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Ska nog köpa en halsduk..Är förkyld
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Satte upp mig på målfemman innan säsongen och 765 kronor sätts in på kontot i slutet av månaden.

153 mål gjorde DIF under säsongen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Vor det inte kul om vi kunde samla ihop till en värvning som ligger utanför ordinarie budget. En fansens spelare helt enkelt
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Antar att vi då pratar om en klasspelare? En sån som minst kostar 200.000 kr i månaden?
Bild
Kojak

Inlägg av Kojak »

Helt seriöst... Varför lever den här tråden? Den var ett misstag från början!

Personligen känner jag att den här tråden är till för vissa som vill synas lite mer än andra...

Jag har sagt det förut, för mig är de största hjältarna de som bidrar med sin fysiska närvaro på matcherna med inköpta souvenirer och medlemskortet i plånboken...

Jag tror ni fattar vad jag menar.
djurgårdarn3

?

Inlägg av djurgårdarn3 »

Micke Nylander skrev:Helt seriöst... Varför lever den här tråden? Den var ett misstag från början!

Personligen känner jag att den här tråden är till för vissa som vill synas lite mer än andra...

Jag har sagt det förut, för mig är de största hjältarna de som bidrar med sin fysiska närvaro på matcherna med inköpta souvenirer och medlemskortet i plånboken...

du menar alltså att dom pengarna vi samlar in är oviktiga och betyder ingenting? bara för att du inte sätter in något så får väll vi andra göra det för klubben vi älskar!
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Therocket1 skrev:Antar att vi då pratar om en klasspelare? En sån som minst kostar 200.000 kr i månaden?
Jag har räknat på 3 MSEK för en säsong.

Säg att vi kan få in 50.000 från 40 företag, 500.000 från en huvudsponsor och 500.000 från enskilda. Det borde inte vara omöjligt
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kojak

Re: ?

Inlägg av Kojak »

djurgårdarn3 skrev:
Micke Nylander skrev:Helt seriöst... Varför lever den här tråden? Den var ett misstag från början!

du menar alltså att dom pengarna vi samlar in är oviktiga och betyder ingenting? bara för att du inte sätter in något så får väll vi andra göra det för klubben vi älskar!
Var du med i höstas när den här tråden skapades?

Jag var emot det redan då. Varför? För att det målades upp en bild i media att DIF verkligen behövde de här pengarna, att klubben var i en sådan kris och supportrarna skulle minsann fixa det!

Jag sa redan då att prio 1 för supportrarna måste vara att bli medlem, köpa souvenirer och gå på matcherna. Gör man detta (om man har möjlighet, förstår att landsortsborna inte kan gå på matcherna) och sen väljer att skänka sina pengar, då är det lite av en annan sak. Men att, som det blev då, måla upp en klubb i kris och supportrarna skulle rädda genom att skänka pengar - Det blev bara för mycket. Det blev som att de som frivilligt väljer att skänka pengar är bättre än de andra, skitsvårt att förklara men så är det.

Det kom till och med helt seriöst upp ett förslag om att vi skulle stå med hinkar vid tunnelbanan och tigga pengar av folk. Kort sagt, det gick för långt och därför vill jag att denna tråd slutar existera.

Andy har dock kommit med ett förslag jag gillar. Önskar dock att det ämnet kunde diskuteras i en enskild tråd och denna tråd tas bort och glömmas bort, helt och hållet!

Då kan vi lägga koncentration på att Djurgårdsfamiljen tillsammans ska rädda klubben på ett positivt sätt. Tiggeri för mig är negativt...
TomyMörth

Re: ?

Inlägg av TomyMörth »

Micke Nylander skrev:
djurgårdarn3 skrev:

Var du med i höstas när den här tråden skapades?

Jag var emot det redan då. Varför? För att det målades upp en bild i media att DIF verkligen behövde de här pengarna, att klubben var i en sådan kris och supportrarna skulle minsann fixa det!

Jag sa redan då att prio 1 för supportrarna måste vara att bli medlem, köpa souvenirer och gå på matcherna. Gör man detta (om man har möjlighet, förstår att landsortsborna inte kan gå på matcherna) och sen väljer att skänka sina pengar, då är det lite av en annan sak. Men att, som det blev då, måla upp en klubb i kris och supportrarna skulle rädda genom att skänka pengar - Det blev bara för mycket. Det blev som att de som frivilligt väljer att skänka pengar är bättre än de andra, skitsvårt att förklara men så är det.

Det kom till och med helt seriöst upp ett förslag om att vi skulle stå med hinkar vid tunnelbanan och tigga pengar av folk. Kort sagt, det gick för långt och därför vill jag att denna tråd slutar existera.

Andy har dock kommit med ett förslag jag gillar. Önskar dock att det ämnet kunde diskuteras i en enskild tråd och denna tråd tas bort och glömmas bort, helt och hållet!

Då kan vi lägga koncentration på att Djurgårdsfamiljen tillsammans ska rädda klubben på ett positivt sätt. Tiggeri för mig är negativt...

Det där förslaget från Andy har vi redan haft uppe i en tråd i höstas men intresset var för svagt för att det skulle bli en realitet!
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

ska langa in en 500 spänn av studiebidraget som kommer i veckan!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Kojak

Inlägg av Kojak »

blyrrr3,

http://www.difhockey.se/shop.php

Gå in där. Du hittar matchtröjor för det pris du funderar på att skänka. Skaffa någon snygg souvenir att bära stolt och gör därmed mer reklam för DIF. Tro mig, det ger mer till föreningen.

Bär vi supportrar DIF-emblemet på oss renderar det till lyckliga sponsorer som vill pumpa mer pengar in i föreningen samt att fler Djurgårdare vill köpa souvenirer..

Ja, ni ser vilken bra spiral det är. Att bara skänka pengarna ger inte samma effekt som att köpa någon fin souvenir. Så jävla enkelt är det!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Alla som skänkt pengar till det där kontot, varför köpte ni inte souvenirer istället? Jag antar att ni redan är medlemmar i DIF Hockey, annars hade det varit prio 1 enligt mig. Bor ni i Sthlms-området hade säsongskort varit ett alternativ. Säsongskort/tredjedelskortet funderar jag på tills nästa säsong då vi ändå inte drar fullt hus så ofta + att det ger pengar till DIF och jag kan utnyttja det de matcher jag går.

Folk drar folk, som ni märkt i den här tråden också. En skänker pengar, då gör en annan det också. Så dra med lite polare på hockey istället. Ser ofta ensamt folk som går på matcher, tänk om de skulle dra med sig 1 var ...

Så sluta sätt in pengar på kontot, och köp DIF-saker, bli medlem och gå på matcher istället!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

djjjj

Inlägg av djjjj »

Fin tanke men så mycket bättre att köpa souvenier och att gå på matcher.
Djurgårn tills jag dör
Skriv svar