Therocket1 skrev:Det gäller ju att ta in rätt tjecker och slovaker och inte ta det som blir över. Procentuellt sett så är det fler misslyckade finnar i ES än slovaker och tjecker tillsammans.
Országh var väl inte så dålig, eller?
Men Pardavy var en katastrof!
Hoppas DIF släpper David Printz oxå! Han är för långsam och drar på sig korkade utvisningar precis som jag skrev när DIF värvade honom! Alla kritiserade mig då!
Jag kritiserar dig fortfarande, Efter jul så var det bara Ossi som var bättre än Printz i DIF. Han är En av dem bästa i Bp i serien. I slutspelet var inte han sämre än någon annan det var väl bara Otto, Ölvestad & Larsson som får godkänt.
Det finns många backar som bör släppas före Printzen, sedan är det väl så att det är vårt anfall som är den svagaste punkten.
Du har väl suttit och väntat på det här, för under seriens gång har du inte skrivit något om Printz, du har väl också märkt att han bara blev bättre och bättre.
TomyMörth skrev:
Hoppas DIF släpper David Printz oxå! Han är för långsam och drar på sig korkade utvisningar precis som jag skrev när DIF värvade honom! Alla kritiserade mig då!
Det var jag som kritiserade dig då för att du tog en match du sett honom spela innan han åkte över till USA som exempel.
Att Printz har blivit bättre och bättre kan ingen förneka. Speciellt med tanke på att han är Fernas ersättare, och Ferna var långt ifrån så bra som vissa vill få det till.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Blomdahl och Hagos känns spontant som bra värvningar.. Innan Hagos stack till nordamerika imponerades jag framförallt av hans defensiva spel i Tre kronor..
Bra skytte har han ju också (har vi sett i våra matcher mot Mora) :p
TomyMörth skrev:
Det var jag som kritiserade dig då för att du tog en match du sett honom spela innan han åkte över till USA som exempel.
Att Printz har blivit bättre och bättre kan ingen förneka. Speciellt med tanke på att han är Fernas ersättare, och Ferna var långt ifrån så bra som vissa vill få det till.
Printz håller ingen högre klass! Han är för långsam! Titta på +- statistiken! Om DIF skall slåss om titlarna bör vi byta ut Printz mfl omedelbart!
Förövrigt har jag sett att folk har diskuterat den nya ryska ligan här! För att få licens till den ryska ligan krävs det att klubbarna har 25-30 miljoner dollar i egetkapital! I ryssland räknar man med att börja plocka NHL Spelare inom 1-2år!
Nu har vi alltså 3/4 av centerlinjen klar med Ottosson, Falk och Engqvist. Finns det någon jävel härinne som anser att Djurgården ska fylla den kvarvarande lediga centerposition med Yared "blygrillorna" Hagos så tror jag att jag svimmar...
TomyMörth skrev:
Printz håller ingen högre klass! Han är för långsam! Titta på +- statistiken! Om DIF skall slåss om titlarna bör vi byta ut Printz mfl omedelbart!quote]
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-19 22:31:48, redigerad totalt 1 gånger.
TomyMörth skrev:
Printz håller ingen högre klass! Han är för långsam! Titta på +- statistiken! Om DIF skall slåss om titlarna bör vi byta ut Printz mfl omedelbart!
quote]
Det brukar bli så när man matchas mot motståndarnas bästa femmor, likadant som man kan se att backar i 1:a femmorna ligger på + i antal gjorda/insläppta mål. Som sagt, det finns många som bör bytas ut långt innan det ens kan bli tal om att byta ut Printz. Han hade en stor del till att vi hade ett bra försvarspel i elitserien, det var det som tog oss till slutspel.
Nu har vi alltså 3/4 av centerlinjen klar med Ottosson, Falk och Engqvist. Finns det någon jävel härinne som anser att Djurgården ska fylla den kvarvarande lediga centerposition med Yared "blygrillorna" Hagos så tror jag att jag svimmar...
Exakt. Skulle det bli Hagos, måste jag officiellt protestera. Det tåls att upprepas, vi behöver en riktig offensiv klasscenter som kan kampera med Linkan. Tänk er en första lina med linkan - X - Nisse ekman, fy fan alltså. Sen behöver vi inga nyförvärv på forwardsfronten.
Therocket1 skrev:Det gäller ju att ta in rätt tjecker och slovaker och inte ta det som blir över. Procentuellt sett så är det fler misslyckade finnar i ES än slovaker och tjecker tillsammans.
Országh var väl inte så dålig, eller?
Men Pardavy var en katastrof!
TomyMörth skrev:Printz håller ingen högre klass! Han är för långsam! Titta på +- statistiken! Om DIF skall slåss om titlarna bör vi byta ut Printz mfl omedelbart!
Jag tror att ingen realist på detta forum tror att DIF är med om att slåss om titlarna. För att slåss om titlarna behöver DIF byta ut hela backbesättningen förutom Ossi (som är på väg till NHL) och Timmy P. Printz är ingen favoritspelare, men jag rankar honom klart högre än Thomas Johansson, Edvin Frylén och Oscar Eklund. Vidare rankar jag honom en noslängd högre än Ronnie Pettersson. Om DIF ska göra sig av med Printz bör hela backbesättningen ses över och budgeten skrivas upp från prognosticerade 12 till 20 miljoner.
Trots allt så är Yared Hagos en skicklig hockeyspelare, men jag kan hålla med om att han inte är ett speedfenomen. Han skulle visserligen komplettera ovanstående herrar väl när det gäller åldersstrukturen, men jag skulle personligen hellre se att vi tar in Daniel Rudslätt. Jag minns lockoutsäsongen 2004/2005, då han trots alla NHL-stjärnor, var en av de bästa spelarna i DIF. Janne Pesonen från Kärpät, skulle passa bra som högerforward i en kedja tillsammans med Bremberg och Rudslätt.
Detta inlägg skrev jag i går mosrse utan att kunna posta...
Det har ju runnit en del vatten under broarna sedan jag skrev det. Håll dock till godo och bortse från de saker som inträffat sedan jag skrev.
Truppen 2008/2009:
SPELARE MED KONTRAKT
Målvakter
30 - Mark Owuya, kontrakt till 08/09
Backar
15 - Oscar Eklund, kontrakt till 08/09
36 - Edvin Frylén, kontrakt till 08/09
33 - Timmy Pettersson, kontrakt till 09/10
03 - David Printz, kontrakt till 08/09
Forwards
17 - Niklas Anger, kontrakt till 08/09
23 - Fredrik Bremberg, kontrakt till 08/09
44 - Nicklas Danielsson, kontrakt till 09/10
20 - Christian Eklund, kontrakt till 10/11
21 - Andreas Engqvist, kontrakt till 10/11
28 - Carl Gustafsson, kontrakt till 09/10
09 - Kristoffer Ottosson, kontrakt till 08/09
Spelare vars kontrakt löper ut efter denna säsong:
Daniel Larsson
Stefan Ridderwall
Thomas Johansson
Ronnie Pettersson
Jiri Marusak
Ossi Väänänen
Dick Axelsson
Pär Bäcker
Nichlas Falk
Patric Hörnqvist
Johan Ryno
Jimmie Ölvestad
Av dessa spelare vill jag att vi förlänger med:
Daniel Larsson (kommentarer överflödiga, gärna på tre år)
Stefan Ridderwall (se ovan)
Dick Axelsson (i honom ser jag en ny potentiell Håkan Södergren som bara väntar på att blomma ut – glöm inte att han bara är 20 år – vill att vi signar honom på 3-5 år och att han får utgöra en kugge i den nya stommen i det stundande generationsskiftet)
Ossi Väänänen (Om ett mirakel inträffar och han vill spela kvar så måste vi signa honom – fram till slutspelet betydde han väldigt mycket för vårt spel. Kan man ordna en sponsor som tar hans lön alternativt ett artistkontrakt är det inget att tveka på).
Pär Bäcker (Han trivs i klubben och har levererat 22 poäng. Vi kan klara oss utan honom om han kräver för mycket lön, men vill han stanna och priset är rätt tycker jag att vi ska signa honom på ett ett- eller tvåårskontrakt)
Niklas Falk (visst blir han äldre – men han har fortfarande en del att ge. I det kommande generationsskiftet är det viktigt att killar som Falk får stå för kontinuiteten. Signa honom på 1år).
Patric Hörnqvist (en framtidsman – drar han inte till NHL är det viktigt att knyta upp honom på ett så långt kontrakt som möjligt).
Jimmie Ölvestad (Mr. Djurgården – kommentarer överflödiga nu när han bestämt sig för att stanna – signa honom på 5 år)
Spelare som inte bör få nytt kontrakt
Att Johansson och Pettersson blivit gamla och trötta svider i själen. Tyvärr tror jag dock att det är dags att kasta in handduken för de båda. Det är definitivt dags för Johansson att lägga av. Möjligen kan kam klämma ut ett extra år ur Ronnie.
Tveksamma
Jiri Marusak (för mycket pengar i förhållande till vad han levererat)
Johan Ryno (hade hoppats mer på honom – kanske ska han få en chans om vi inte hittar en bättre ersättare. Försvinner flera av våra forwards kan ha få vara kvar)
Kontrakt att överväga att lösa
Dessutom finns det två spelare med kontrakt som jag anser att vi ska fundera på att lös och det är Printz och Fryhlén som jag är tveksam till. Förutsätter dock att vi får in bra ersättare och backar är det ju brist på i Sverige.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad