HA 23/24: Södertälje - Djurgårdens IF 23/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2024-02-23 22:08:49
Knickedick skrev: 2024-02-23 22:04:09
RIP Djurgårn hockey skrev: 2024-02-23 22:03:16
Praetori skrev: 2024-02-23 21:59:46
RIP Djurgårn hockey skrev: 2024-02-23 21:55:00

Så träffar man krysset så är det garanterat mål?
Från mellan märkena (framifrån)? Ja i väldigt många fall blir det mål där ja. Det är lite därför man utbildar skyttar att skjuta där. I vinkel 1-2 från samma sida, nja inte lika ofta. Där tränar man folk att skjuta bortre eller lågt bortre för retur.

Inte ens gubbhörnen är givna idag eftersom målvakterna är där och svävar med plocken och stöten över benskydden.

Antingen skjuta lågt för returer eller gå på kryssen.
Har sett många , många , många liknande skott räddas. Ingen tavla men heller ingen matchvinnande målvakt
Han sätter sig. Skottet går över axeln för att han sätter sig
Ja man vet ju hur det låtit härinne om en viss yngre förmåga släppt in den mellan benen just för att han inte "smällt" benskydden längs isen i samma läge fast skottet gått lågt.
Lägg av nu! du kan tillräckligt mycket och har sätt tillräckligt många matcher denna säsong för att veta att det är ett mönster. Andren släpper puckar över axeln skyttarna vet det. Lidö har svårt för att låsa puckar under sig. Det kan vi konstatera och någon gång någonstans behöver man den självinstikten och träna på att inte av reflex sätta sig, vilket Andren gör. Han behöver jobba på det och ta till sig av den kritiken. Går inte att blunda för det faktumet längre. Fritt skott från slottet så ska man inte sätta sig i målgården iaf
Senast redigerad av Knickedick den 2024-02-23 22:16:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

sauron skrev: 2024-02-23 22:13:28
Jimmy Peterson skrev: 2024-02-23 22:04:06 Det är inte fel gubbe domaren tar. Han tar alltså Brodin för att han lyfter klubban. Var har de hittat de här två domarna? De har varit så otroligt fel ute varenda gång jag sett dem. Dåliga domare brukar missa saker men de här killarna hittar utvisningar från ingenstans.
Dessa två herrar har verkligen inte många rätt... Tror att det är tredje gången jag ser dem på relativt kort tid och de har (dessvärre) varit lika usla varje gång...
Antar å andra sidan att det är de bästa tillgängliga domarna. För få vill väl döma så vi får vara tacksamma att några ändå gör det. Men de skulle behöva ordentlig coachning så de filar bort de värsta misstagen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2024-02-23 22:08:59 Skit vet jag inte. Sa bara att den inte är otagbar. Och att det inte känns som om vi har någon matchvinnande målvakt . Det är allt
Jag vågar påstå att det finns en potentiell sådan just i Andrén. Sen är inget garanterat eller givet när det gäller nån spelare oavsett position men han har storspelat inte bara i en match utan ett helt gäng som gav Växjö SM-guld bland annat och han var ett tvättäkta spöke just för oss förra säsongen i Almtuna. Till skillnad från övriga alternativ vi har att röra oss med så har vi inte sånt facit där så att såga eller forum-befordra på magkänsla känns helt främmande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Jimmy Peterson skrev: 2024-02-23 22:04:06 Det är inte fel gubbe domaren tar. Han tar alltså Brodin för att han lyfter klubban. Var har de hittat de här två domarna? De har varit så otroligt fel ute varenda gång jag sett dem. Dåliga domare brukar missa saker men de här killarna hittar utvisningar från ingenstans.
Sånt där. Just det där. Kommer Daggen och TV4 aldrig prata om. Baaaajjjsnööödiga!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2024-02-23 22:03:51
Eriksson skrev: 2024-02-23 22:00:59 Hyyyysssch. Man kan tycka fel eller så tycker man som Praetori
Jag ser gärna att Andrén räddar den men just de där skotten är jag inte beredd att hänga nån för. Målvakterna själva däremot brukar vara brutala mot sig själva och tycka att de skall ta precis allt. Även sånt som man själv vill applådera som riktigt fina avslut.
Fint avslut nja, inte så svårt att slänga in en puck så där kan jag tycka. Det var ju liksom inte Liss-tryck i skottet direkt, Jag han tom sätta på kaffe innan den trillade in. I mina ögon så borde han hinna täcka av mera i stället för att göra sig Svedbergliten

Andren gör inga matchvinnande insatser, i så fall så har jag missat dom ordentligt
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jimmy Peterson skrev: 2024-02-23 22:16:21
Dessa två herrar har verkligen inte många rätt... Tror att det är tredje gången jag ser dem på relativt kort tid och de har (dessvärre) varit lika usla varje gång...
Antar å andra sidan att det är de bästa tillgängliga domarna. För få vill väl döma så vi får vara tacksamma att några ändå gör det. Men de skulle behöva ordentlig coachning så de filar bort de värsta misstagen.
Det görs men jag tycker förbund och ligor är på tok för dåliga på att lyfta arbetet bakom kulisserna. Skulle behövas en Fimpens special på tuben med fokus på hur man jobbar med domare. Från junisnivå upp till SHL för jag tror det skulle skala bort mycket av skiten och fördomarna.

Sen är det lite skyddad verkstad men det är ändå en begriplig (om än björnkram) till reaktion om man tittar på det helt vansinniga grejerna de utsätts för i sociala media, mail, tfn mm.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2024-02-23 22:18:01
RIP Djurgårn hockey skrev: 2024-02-23 22:08:59 Skit vet jag inte. Sa bara att den inte är otagbar. Och att det inte känns som om vi har någon matchvinnande målvakt . Det är allt
Jag vågar påstå att det finns en potentiell sådan just i Andrén. Sen är inget garanterat eller givet när det gäller nån spelare oavsett position men han har storspelat inte bara i en match utan ett helt gäng som gav Växjö SM-guld bland annat och han var ett tvättäkta spöke just för oss förra säsongen i Almtuna. Till skillnad från övriga alternativ vi har att röra oss med så har vi inte sånt facit där så att såga eller forum-befordra på magkänsla känns helt främmande.
Det finns potential i min gamla rostiga volvo med, men det är inget jag skulle förlita mig på under en långsemester. Gamla meriter i all ära, men det är nuet vi lever i, eller vi kanske skall ringa Roffe Ridderwall, han var ju en gigant länge :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Jimmy Peterson skrev: 2024-02-23 22:16:21
Om man vill vara generös, så har de inte varit fullt lika usla den här matchen (hittills), så det kan ju gå åt rätt håll.
It's the hope that kills you.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Eriksson skrev: 2024-02-23 22:24:13
Det finns potential i min gamla rostiga volvo med, men det är inget jag skulle förlita mig på under en långsemester. Gamla meriter i all ära, men det är nuet vi lever i, eller vi kanske skall ringa Roffe Ridderwall, han var ju en gigant länge :wink:
Jag har en SAAB 99. Det du! Rattväxel o allt…
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Eriksson skrev: 2024-02-23 22:24:13 Det finns potential i min gamla rostiga volvo med, men det är inget jag skulle förlita mig på under en långsemester. Gamla meriter i all ära, men det är nuet vi lever i, eller vi kanske skall ringa Roffe Ridderwall, han var ju en gigant länge :wink:
Tål att sägas igen:

När vi mötte Almtuna förra året fick vi med oss en vinst på fyra matcher. Andrén vann båda sina matcher och statsen var då:
29/30 - 96,7%
28/30 - 93,3%
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Wishes skrev: 2024-02-23 22:18:56
Sånt där. Just det där. Kommer Daggen och TV4 aldrig prata om. Baaaajjjsnööödiga!
Daggen har väl sin lönecheck från förbundet…
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

1 insläppt på 27 är såklart bra i övrigt
Wishes

Inlägg av Wishes »

Wishes skrev: 2024-02-23 22:26:59
Eriksson skrev: 2024-02-23 22:24:13
Jag har en SAAB 99. Det du! Rattväxel o allt… i övrigt håller jag med i allt.
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2024-02-23 22:15:07
Praetori skrev: 2024-02-23 22:08:49
Knickedick skrev: 2024-02-23 22:04:09
RIP Djurgårn hockey skrev: 2024-02-23 22:03:16
Praetori skrev: 2024-02-23 21:59:46

Från mellan märkena (framifrån)? Ja i väldigt många fall blir det mål där ja. Det är lite därför man utbildar skyttar att skjuta där. I vinkel 1-2 från samma sida, nja inte lika ofta. Där tränar man folk att skjuta bortre eller lågt bortre för retur.

Inte ens gubbhörnen är givna idag eftersom målvakterna är där och svävar med plocken och stöten över benskydden.

Antingen skjuta lågt för returer eller gå på kryssen.
Har sett många , många , många liknande skott räddas. Ingen tavla men heller ingen matchvinnande målvakt
Han sätter sig. Skottet går över axeln för att han sätter sig
Ja man vet ju hur det låtit härinne om en viss yngre förmåga släppt in den mellan benen just för att han inte "smällt" benskydden längs isen i samma läge fast skottet gått lågt.
Lägg av nu! du kan tillräckligt mycket och har sätt tillräckligt många matcher denna säsong för att veta att det är ett mönster. Andren släpper puckar över axeln skyttarna vet det. Lidö har svårt för att låsa puckar under sig. Det kan vi konstatera och någon gång någonstans behöver man den självinstikten och träna på att inte av reflex sätta sig, vilket Andren gör. Han behöver jobba på det och ta till sig av den kritiken. Går inte att blunda för det faktumet längre. Fritt skott från slottet så ska man inte sätta sig i målgården iaf
Absolut att han kan chansa och försöka stå mer på den. Det är dessutom så man tränar yngre målvakter idag men ur den vinkeln spelar det mindre roll. Så länge inte målvakterna får skydd som gör att de ser ut som extra-komedivarianten av Vanilla Ice så kommer kryssen fortsatt vara lediga.
Jämför våra skott på mål så börjar man ju undra varför vi antingen skjuter mitt i kombinatet eller utanför i samma lägen.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Den dan vi lär oss göra mål på frilägen/straffar... halleluja!!
Låst