K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lilleman skrev:En alldeles för tung torsk idag i CC! Imorgon är det en ny match och då krävs seger för överlevnad.

Jag har redan läst flera som säger att det är kört, det var allt för den här säsongen mm. Vad fan hände med hjärtat? Viljan? Kämpaglöden? Djurgårdshjärtat? Vad hände med: Djurgårn-Vi ger aldrig upp. Vid en seger imorgon så blir det en match inför ett fullsatt Globen och då är det fest ännu en gång. Vi är Djurgårdsfamiljen och vi kan tillsammans fixa en till match i Globen. Tänker tillbaka till matchen i Lördags när man kramar människor man inte ens känner, det är så jävla mycket kärlek. Vi är kärlek, vi är Djurgårdsfamiljen och vi ger ALDRIG upp. Vi ska fixa detta, jag vill se detta lag och denna familj i en semifinal och det ska vi!

Nu hjälper vi, Djurgårdsfamiljen detta lag imorgon i CC och fixar detta!

Jag älskar Djurgårn och denna familj, vi är bäst! Vi är oslagbara, och vi ska krossa LHC imorgon. Nu visar vi hjärta! Jag vill inte höra någonting om att det är slut för det är det inte!

DJURGÅRN-VI GER ALDRIG UPP!
Härlig inställning. Jag hoppas verkligen att vi kan lyckas få till en match på torsdag. Det skulle var helt underbart.

Men det gäller nog att ha en försiktigt optimistisk inställning. Vi möter ett Linköping som visat sig vara ett riktigt bra lag, framförallt den där Vinhandlaren.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad var det som var töntigt?
Det mesta är ju sant

Vi kan dessutom inte kräva att en förvirrad fotbollstokig skåning som håller på Halmstad ska uppskatta våra hatramsor mot Mrs.Fernholm
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

vadå bara skrek att fernholm var en hora? vi skrek det typ 3 gånger....
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att ta den 4:e vinsten & knyta ihop säcken (i dubbel bemärkelse) är ju svårast, säger dom som vet.
Att LHC dessutom kanske....kanske har planterat tanken att detta redan är avgjort gör att DIF fortfarande har en liten chans att få till en 3:e hemmamatch.

Men då måste DIF ha marginalerna på sin sida, ha Ölvestad i spelbart skick & hota Prinzt med löneavdrag om han fortsätter att ta IQ-befriade utvisningar i boxplay.
Dessutom MÅSTE DIF våga anfalla, ta fler skott på mål.
Nu har man provat försiktigt gnetspel i 3 av 4 matcher, det är inget som har skrämt livet ur LHC direkt

Robert Broberg citat:
-Jag är inte död ännu, det bara luktar lite illa...
Orko

Inlägg av Orko »

Jag hppas ju att Prints frivilligt lagt hela Mars månadslön i lagkassan även om spelarnas egna regler säger anorlunda.
Under spelets gång kan man i stressen missa en markering eller slå en indianare, men att efter avblåsning helt oprovocerat crosschecka på de viset....
Jaja, det är ju oerhört viktigt att laget startar på nytt blad och glömmer allt som hänt så då ska väl jag också göra det..
Marginalerna är som LHO säger himla viktiga då jag
inte tror vi har mental och fysisk ork att klara särskillt mycket motgångar varpå jag tror vi kan vänta oss en kraftig "luften ur" på grabbarna.
T ex Ölve drar den i stolpen och Mårten kontrar in ett ledningsmål...
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Nu vinner vi matchen ikväll - finns inget annat! KÄMPA NU DJURGÅRN!!! :twisted:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Att ta den 4:e vinsten & knyta ihop säcken (i dubbel bemärkelse) är ju svårast, säger dom som vet.
Att LHC dessutom kanske....kanske har planterat tanken att detta redan är avgjort gör att DIF fortfarande har en liten chans att få till en 3:e hemmamatch.

Men då måste DIF ha marginalerna på sin sida, ha Ölvestad i spelbart skick & hota Prinzt med löneavdrag om han fortsätter att ta IQ-befriade utvisningar i boxplay.
Dessutom MÅSTE DIF våga anfalla, ta fler skott på mål.
Nu har man provat försiktigt gnetspel i 3 av 4 matcher, det är inget som har skrämt livet ur LHC direkt

Robert Broberg citat:
-Jag är inte död ännu, det bara luktar lite illa...
Nu är det inte bara Printz som ska hotas med löneavdrag vid onödiga utvisningar. Samtidigt kan vi hota Danielsson, ligger han mer på isen än vad han står på skridskorna så ryker denna månadslönen.

Det som är mest oroväckande är att DIF såg riktigt trötta ut redan igår.
Våra chanser är att vi börjar utnyttja PP (Håll Tjommen på bänken), att vi VÅGAR sätta press på LHC´s backar, var inte det vi kom överens om innan denna matchserie startade? Sedan så är Bäcker skadad har jag förstått, hoppas att Dick kan spela. Jag saknar inte Bäcker spelmässigt men med tanke på hur trötta vi såg ut så behöver vi spelare.

Men jag tror tyvärr inte att Lhc tänker att de har 7:de matchen hemma, det verkar inte som de vill/vågar till STHLM igen..?

KÄMPA DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas vi orkar KÄMPA idag. Jag tror vi har en hyffsad chans att få till en match 6, men då måste alla slita något kopiöst för att det skall kunna gå vägen.
Adamczyk

Inlägg av Adamczyk »

Biljetter inhandlade, ska stötta laget nu, de måste vinna!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

kan vi inte ringa in Calle Gustafsson? Han kommer ju onekligen bidra med energi som lyfter spelarna. Han e en sån spelare som vågar ta för sig och kan bli jobbig för vissa i LHC med sin frenetiska checkning.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Örebroarn skrev:kan vi inte ringa in Calle Gustafsson? Han kommer ju onekligen bidra med energi som lyfter spelarna. Han e en sån spelare som vågar ta för sig och kan bli jobbig för vissa i LHC med sin frenetiska checkning.
Det finns en chans att Calle får spela ikväll, Bäcker är skadad och Dick är osäker.

Lhc-DIF 2-3 e SD
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

vinner vi idag så tror jag att det definivit blir en 7e avgörande , hemma tar ingen oss ! Mne kom ihåg att förlorar vi idag kära familj så stannar varneda djurgårdare kvar även sittplats och hyllar killarna för dne här säsongen , det hoppas jag ALLA gör ! Hur många har köpt biljtter på G1 ? jag har nämligne biljetter där vore kul om det bara var Djurgårdare där !
Rix

Inlägg av Rix »

vikt0r_DIF skrev:vinner vi idag så tror jag att det definivit blir en 7e avgörande , hemma tar ingen oss ! Mne kom ihåg att förlorar vi idag kära familj så stannar varneda djurgårdare kvar även sittplats och hyllar killarna för dne här säsongen , det hoppas jag ALLA gör ! Hur många har köpt biljtter på G1 ? jag har nämligne biljetter där vore kul om det bara var Djurgårdare där !
Vi får inte en 7e hemma, vi får kvart 6 och dom får kvar 7. På grund av att dom kom 2a och vi 7a i grundspelet :?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Visst är det en enastående viktig match och visst kommer det att kännas tomt om DIF torskar ikväll, men denna tomhet kommer i sådana fall inte att vara något jämfört med vad jag kände efter femte finalmatchen 1998.

Men, men... Nu vinner vi i kväll och piskar dit kalasbönderna rejält i deras tysta lada.

KROSSA LINDKÖPINGS HC!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Pilate

Inlägg av Pilate »

Man kan lätt konstatera att det lag som gör första målet kommer att sätta sin prägel på matchen.

Därför är det viktigt ikväll att Djurgården redan från start toppar kedjorna samt går runt med kort manskap. Skulle helst vilja se att man kör med tre kedjor från start så man får igång spelarna, kanske man gör oxå.
Nackdelen är naturligtvis med detta spelsätt är att om Djurgården inte får ett tidigt mål på de chanser man skapar är risken stor att självförtroendet minskar samt frustrationen kommer att ta över.
Hellre satsa offensivt, visa vilja, kämpaglöd, m.m. från första början och förlora med 6-2 än vänta på motståndarnas misstag. Speciellt då frustrationen kommer bli den största faktorn bland Djurgårds spelarna ikväll, så hoppas jag dem har tålamod.

Den bästa inledningen vore om Djurgården kunde spela som man avslutade sista 8 min i tredje perioden senast fast att man får utdelning på sina chanser och inte drar på sig allt för onödiga utvisningar.

Det är såna dagar man älskar och hatar. Det finns inget i världen som slår denna känsla då väl nedsläppet körs igång och slutsignalen ekar. Iaf för mig...
"We knew that you don't get to be world champions without a struggle."

"I prefer to play and lose rather than win, because I know in advance I'm going to win. "
Skriv svar