Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-02-22 07:39:50 Jag skulle väl ge det 5-10% chans att vi går upp om allt klaffar och alla är friska. Finalen spelas nog mellan SSK och Brynäs där Södertälje drar det längsta strået om Videll är frisk.
Du tror inte på Brynäs alltså? En riktig skräll. Totalt överlägsna favoriter. Skulle ge dem 80%! Kelleher tillbaka igår och spetsar direkt. Inväntar vi Vesel också....

Sen tror jag att de får möta Aik i finalen pga främst en sak. Målvaktsspelet! Såpass viktigt är den biten.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2024-02-22 09:30:14
Jim Morrison skrev: 2024-02-22 07:39:50 Jag skulle väl ge det 5-10% chans att vi går upp om allt klaffar och alla är friska. Finalen spelas nog mellan SSK och Brynäs där Södertälje drar det längsta strået om Videll är frisk.
Du tror inte på Brynäs alltså? En riktig skräll. Totalt överlägsna favoriter. Skulle ge dem 80%! Kelleher tillbaka igår och spetsar direkt. Inväntar vi Vesel också....

Sen tror jag att de får möta Aik i finalen pga främst en sak. Målvaktsspelet! Såpass viktigt är den biten.
Jo alltså det blir ju tight men jag tycker SSK har något extra i år. Tycker dom är grymma när hela maskinen går igång. Men behövs ju att Videll blir frisk också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Henkos »

Oj oj! Då borde du verkligen in och spela, rejält överodds enligt dig finnes.

https://www.unibet.se/betting/sports/event/1019625819

Lite förvånande att löven ligger såpass mkt lägre än SSK och AIK.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Kelleher är riktigt jävla bra. Synd att han inte pratar svenska, kommer aldrig vara aktuell här.

I övrigt när du nämner målvaktsspelet där så hoppas jag hela defensiven får ett lyft under Kimby. Som jag förstår det så går han hårt på den biten? Ska bli riktigt kul att köra något annat, "utifrån". Har inte varit såhär spännande på förhand sedan Robban imo.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-22 10:17:46

Kelleher är riktigt jävla bra. Synd att han inte pratar svenska, kommer aldrig vara aktuell här.

I övrigt när du nämner målvaktsspelet där så hoppas jag hela defensiven får ett lyft under Kimby. Som jag förstår det så går han hårt på den biten? Ska bli riktigt kul att köra något annat, "utifrån". Har inte varit såhär spännande på förhand sedan Robban imo.
Kelleher är bra, men han har två svagheter. När det inte fungerar så har han en tendens att borra ned huvudet och dribbla, samt han är verkligen inte fysisk. I finalerna mot HV för ett par år sedan lyckades Löven plocka bort honom ur flera matcher då han helt enkelt inte kom in framför målet. Lövens stora backar tilläts spela väldigt tufft och då spelade det mindre roll att Kelleher var snabb på skridskorna, för han tilläts aldrig komma fram i bra lägen.

Däremot när det blev kontringshockey var Kelleher oerhört svårstoppad.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Cyber skrev: 2024-02-22 11:04:18

Kelleher är bra, men han har två svagheter. När det inte fungerar så har han en tendens att borra ned huvudet och dribbla, samt han är verkligen inte fysisk. I finalerna mot HV för ett par år sedan lyckades Löven plocka bort honom ur flera matcher då han helt enkelt inte kom in framför målet. Lövens stora backar tilläts spela väldigt tufft och då spelade det mindre roll att Kelleher var snabb på skridskorna, för han tilläts aldrig komma fram i bra lägen.

Absolut, men de har liksom 4-5 ess till att plocka fram om Kelleher inte fungerar 1-2 matcher.
Det är väl där det brister hos oss, ganska rejält.

Ta en sådan som Klasen.
Får man honom ur spel så har vi inte mycket att komma med. I PP är han redan sönderläst, men får fortfarande dubbla. Så det är ju när han lyckas som vi skapar något. Det känns som att det är slut på idéer hos Honken men också att vi inte har någon annan att bygga spelet kring.
Krüger absolut men han blir för ensam.

Det är så mycket, som inte sitter, som måste bli bättre för att vi ska ha något att komma med. Blir stressad av bara tanken.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-22 11:26:22
Cyber skrev: 2024-02-22 11:04:18

Absolut, men de har liksom 4-5 ess till att plocka fram om Kelleher inte fungerar 1-2 matcher.
Det är väl där det brister hos oss, ganska rejält.

Ta en sådan som Klasen.
Får man honom ur spel så har vi inte mycket att komma med. I PP är han redan sönderläst, men får fortfarande dubbla. Så det är ju när han lyckas som vi skapar något. Det känns som att det är slut på idéer hos Honken men också att vi inte har någon annan att bygga spelet kring.
Krüger absolut men han blir för ensam.

Det är så mycket, som inte sitter, som måste bli bättre för att vi ska ha något att komma med. Blir stressad av bara tanken.
Jag är emot att låta Klasen dubbla. Vad händer om han skadar sig eller om han varit inne på ett väldigt långt byte innan pp? Jag skulle vilja ha ett pp2 som spelar med högre tempo och fler skott. Med Klasen dras ofta tempo ned och man väntar på något magiskt pass, så jag vill gärna ha ett pp2 som bryter mot det mönstret.

Det känns som att han egentligen inte brinner för grundserien överhuvudtaget längre, utan det ser ut som en lång och tråkig väntan till slutspelet.
När Klasen är på topp är han topp 3 bland forwards offensivt i serien, men man vet liksom aldrig om det är den Klasen eller den ointresserade som dyker upp på matchen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Jag håller med om Klasen. Han skiter ju fullständigt i grundserien och ibland blir det drabbande för oss. Kul ändå hur han trots det ligger på PPG med 40 poäng.

Hade han varit motiverad hade han slagit Pär Arlbrandt med råge.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-02-22 11:32:23 Jag håller med om Klasen. Han skiter ju fullständigt i grundserien och ibland blir det drabbande för oss. Kul ändå hur han trots det ligger på PPG med 40 poäng.

Jaja absolut. Han är ju minst lika bra som Marcus Eriksson i SSK, inget snack.
Han gör ju 40 poäng på halvfart. Landar väl säkert kring 45.

Ska bli intressant att se om han har den där extra växeln i år igen, när det vankas slutspel. Vad tror ni?
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-22 12:16:01
Jim Morrison skrev: 2024-02-22 11:32:23 Jag håller med om Klasen. Han skiter ju fullständigt i grundserien och ibland blir det drabbande för oss. Kul ändå hur han trots det ligger på PPG med 40 poäng.

Jaja absolut. Han är ju minst lika bra som Marcus Eriksson i SSK, inget snack.
Han gör ju 40 poäng på halvfart. Landar väl säkert kring 45.

Ska bli intressant att se om han har den där extra växeln i år igen, när det vankas slutspel. Vad tror ni?
Är ju rätt lönlöst när vi ännu en gång vaskar bra tabellplaceringar och förvårar vägen fram på ren lathet och inställning.

Vi har ju ingen suck på topp 4 med den här formen. Brynäs, Aik, Ssk och Mora krossar oss allihop. Hur ska man få igång maskineriet på den här korta tiden?
Henkos skrev: 2024-02-22 09:58:46
Oj oj! Då borde du verkligen in och spela, rejält överodds enligt dig finnes.

https://www.unibet.se/betting/sports/event/1019625819

Lite förvånande att löven ligger såpass mkt lägre än SSK och AIK.
Va i helvete är det där :lol: Går oddssättaren på crack? Skulle vi ha näst störst chans att gå upp?
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Jag blir så galet frustrerad att se DIF nu. Stängde av då Mora kvitterade. Pallade inte o se, är ju traumatiserande o kan sätta spår i den mentala balansen.
Finns ju liksom ingen krigarmentalitet i laget eller på bänken. Vi står i en helt avgörande del av serien o det ser ut som vi är ute på en söndagspromenad i parken.
Förstår inte hur man kan ha en så galet illa motivation som spelare med den lön o förtroende man fått att dra på sig skölden. Det borde förpliktiga att man gör sitt bästa från minut 1 till o med minut 60. Men det är bara en tanke man har..🤔🙄
nalland
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av nalland »

Nu höjer vi oss här inne - igen. Ja, vi kommer från två tunga nederlag, men faktum är att det är "bara" dessa två lag bland topp 6-lagen som vi ligger minus på...och då vet alla här inne att vi knappast varit utspelade i alla dessa åtta möten. Mot Mora har vi till och med haft ledningen tre gånger om i de sista två mötena. Men självklart sitter ni här och är obotligt skraja och ängsliga pessimister. Ni surrar om att vi inte ens nyper fjärdeplatasen när vi imorgon kan vara tabelltvåa, och ni totalsågar våra chanser. Inse att truppen längtar efter slutspelet lika mycket som man själv gör. När man läser era funderingar här är man tacksam att flera av er skriver utanför Stockholmsområdet så man slipper dela läktaren med er. Lunktar så sunket när samma människor som nu dömer ut våra chanser hade slagit sig för bröstet om vi skulle spela final.

Kallar ni er Djurgårdare får ni fan ta och axla lite Järnkaminanda.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Ngn som vet hur man får reda på lönen, efter böter?

Johan Larsson, Brynäs fick 25 000:-.

Vad har han i lön?
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 23/24

Inlägg av crike »

Osten östlund skrev: 2024-02-22 14:42:00 Ngn som vet hur man får reda på lönen, efter böter?

Johan Larsson, Brynäs fick 25 000:-.

Vad har han i lön?
200 000/månad

25 000/0.125 = 200 000
nalland
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av nalland »

Någon som förstått när de mörk- och ljusblåa jubileumströjorna som presenterats idag ska börja användas?
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Skriv svar