En gång för alla..nu röstar vi! Vilken musik ska vi ha?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Vilken musik ska spelas på matcherna?

Hårdrock/metal
37
53%
Hip-hop
5
7%
Rnb/soul
2
3%
popmusik (typ det som körs på NRJ)
8
11%
Orgel
8
11%
Blandat
10
14%

Antal röster: 70

Användarvisningsbild
Drutten

En gång för alla..nu röstar vi! Vilken musik ska vi ha?

Inlägg av Drutten »

Ok, förra musiktråden blev det mest diskussion på. Nu kör vi med lite demokrati istället.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Vad jag ser så glömde du Trance/thecno....men är nog bara jag som gillar det här så:p
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Vad jag ser så glömde du Trance/thecno....men är nog bara jag som gillar det här så:p
Sorry! Klantigt av mig....!
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Det är lugnt;)
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Ett klockrent förslag (enligt mig) är SlipKnoT - Before I Forget...

Förövrigt tycker jag att det är jävligt kul att DIF-hymnen kommer att spelas innan matcherna. Lär er den och sjung med!!!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Drutten>>

Techno är ju inte musik så du glömde inget!

Hårdrock är det enda rätta! Ingen Fab5 Karlstadsmusik i alla fall!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ett orgelspel alá klassiskt NHL manér är ju köööngligt!:D..
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Varför drogs den här tråden upp igen? :?
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Don_T skrev:Drutten>>

Techno är ju inte musik så du glömde inget!

Hårdrock är det enda rätta! Ingen Fab5 Karlstadsmusik i alla fall!

He he....det e sant.
Ingen seger utan offer
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

jag tycker att du hade med alla kategorier av musik som man kan spela på en hockeymatch.. det passar inte med techno/trance på en hockeymatch tycker jag
Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Hur klassificeras:

Reggae
Soul
Punk
Scat
70-tal
60-tal
Swing
Jazz
Indie

osv..

You catch my drift, finns 100-tals olika 'genrer' vi skrapar enbart på ytan.
Skulle vara mer givande om Ni/Vi diskuterade specifika grupper vid speciella tillfällen, låtförslag vid utvisning, låtförslag vid ditt och låtförslag vid datt..

Efterssom jag är EN av 2 som spelar musiken på Globen (vart ledig från det 1 månad nu, pga uttänjt ledband som jag ådrog mig i ett par 70-tals platå dojjor på en finlandskryssning ;) )

Vi går runt på dem gamla intjatade nu, skall pilla in lite nytt blod i den där boxen under julveckorna, och behöver då info om vad som skall spelas när, säg inte ROCK vid NEDSLÄPP, för min rock och eran rock kanske är 2 skillda kategorier av rock.

Så kom med hjälpfulla förslag kring detta så skall ni nog se att det blir bra, sen kan man ju också diskutera samspel klack/DJ, det finns inte idag tex. Skall försöka ta tag i dem bitarna också så småningom.

5/1 anser jag mig överflödig då det räknas bli runt 2000 heta kaminer på läktarna, jag ser med stor tillförsikt fram mot den matchen, spelar DIF bra och manglar Färjestad, så kanske det suger lite i hockeytarmen för en del av dem inbitna fotbollsfanatikerna.

Som sagt, förslag på låt kontra händelse är ett utmärkt sätt att ge sin syn på musik, jag sätter ribban med att skriva detta:

DIF MÅL - KLOCKAN SLÅR..
Nu forsätter ni.

PS. Jock Jams låtarna fås av någon ogrundlig anledning inte spelas längre, då dem inte ligger under STIM, utredning kring det pågår (Jock Jams är dem som gjort t.ex LETS GET READY TO RUMBLE).

Mvh
Pierre
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Pierre_a skrev:Hur klassificeras:

Reggae
Soul
Punk
Scat
70-tal
60-tal
Swing
Jazz
Indie

osv..

You catch my drift, finns 100-tals olika 'genrer' vi skrapar enbart på ytan.
Skulle vara mer givande om Ni/Vi diskuterade specifika grupper vid speciella tillfällen, låtförslag vid utvisning, låtförslag vid ditt och låtförslag vid datt..

Efterssom jag är EN av 2 som spelar musiken på Globen (vart ledig från det 1 månad nu, pga uttänjt ledband som jag ådrog mig i ett par 70-tals platå dojjor på en finlandskryssning ;) )

Vi går runt på dem gamla intjatade nu, skall pilla in lite nytt blod i den där boxen under julveckorna, och behöver då info om vad som skall spelas när, säg inte ROCK vid NEDSLÄPP, för min rock och eran rock kanske är 2 skillda kategorier av rock.

Så kom med hjälpfulla förslag kring detta så skall ni nog se att det blir bra, sen kan man ju också diskutera samspel klack/DJ, det finns inte idag tex. Skall försöka ta tag i dem bitarna också så småningom.

5/1 anser jag mig överflödig då det räknas bli runt 2000 heta kaminer på läktarna, jag ser med stor tillförsikt fram mot den matchen, spelar DIF bra och manglar Färjestad, så kanske det suger lite i hockeytarmen för en del av dem inbitna fotbollsfanatikerna.

Som sagt, förslag på låt kontra händelse är ett utmärkt sätt att ge sin syn på musik, jag sätter ribban med att skriva detta:

DIF MÅL - KLOCKAN SLÅR..
Nu forsätter ni.

PS. Jock Jams låtarna fås av någon ogrundlig anledning inte spelas längre, då dem inte ligger under STIM, utredning kring det pågår (Jock Jams är dem som gjort t.ex LETS GET READY TO RUMBLE).

Mvh
Pierre
Förslag:
När motståndarna får utvisning: 2 minutes to midnight- Iron Maiden
När Ölve eller Krisse gör mål: The Tropper- Iron Maiden
Ingen seger utan offer
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Jag håller absolut med dig Drutten
Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Drutten:

Förslaget mottaget och implementeras i boxen efter tisdagens match (orkade inte släpa hem åbäket efter sista matchen som va)

Dock så har jag en viss känsla av att jag kommer få ett gäng folk på mig om jag inte spelar klockan slår, när det blir mål. Och därav så kommer den låten spelas då, men Krisse och Ölvestad kanske kan få tributlåten när det 'händer' lite "andra" saker? ;)
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Pierre_a skrev:Drutten:

Förslaget mottaget och implementeras i boxen efter tisdagens match (orkade inte släpa hem åbäket efter sista matchen som va)

Dock så har jag en viss känsla av att jag kommer få ett gäng folk på mig om jag inte spelar klockan slår, när det blir mål. Och därav så kommer den låten spelas då, men Krisse och Ölvestad kanske kan få tributlåten när det 'händer' lite "andra" saker? ;)
Ja, kanske om Krisse tacklar en motsåndarspelare medvetslös? Tack förresten, coolt att vi "vanliga" supportrar kan påverka musiken lite. Trodde faktiskt att det skulle vara en massa byråkrati emellan.
Ingen seger utan offer
Skriv svar