Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Kopacka och brunsås sniffar ammoniak-burken under matcherna. Hoppas Ölvestad kan koka ihop något i gymmet inför slutspelet.

Det kommer behövas!
Sväva i det blå
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Mordförsöket på Tim Söderlund i tjeckiska ligan.
Sväva i det blå
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2024-02-15 11:40:36

Minst 7 skär av Houdek (och det ej inräknat tidigare baklängesåkning) och en axel i skallen på Tim.
Nä den var inte vacker. Huvud och nackskador. Bara hoppas att han inte får men för livet. :(
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2024-02-15 13:04:18

Minst 7 skär av Houdek (och det ej inräknat tidigare baklängesåkning) och en axel i skallen på Tim.
Nä den var inte vacker. Huvud och nackskador. Bara hoppas att han inte får men för livet. :(
Vet inte vad som är värst. Tacklingen eller att Tims lagkamrat blott åker fram och håller tag i förövarens tröja. Vad fan hände med att stå upp för sina lagkamrater? Fyfan, efterspelet känns än fulare på nåt jävla sätt. #81 borde skämmas! Houdek ska ha rejält med stryk, så är det bara, Men näää
Säg den glädje som varar
Detblir3poäng

Säsongen 23/24

Inlägg av Detblir3poäng »

DIF_Soldier skrev: 2024-02-15 13:08:41
Praetori skrev: 2024-02-15 13:04:18

Vet inte vad som är värst. Tacklingen eller att Tims lagkamrat blott åker fram och håller tag i förövarens tröja. Vad fan hände med att stå upp för sina lagkamrater? Fyfan, efterspelet känns än fulare på nåt jävla sätt. #81 borde skämmas! Houdek ska ha rejält med stryk, så är det bara, Men näää
Ja, där vill man ju se att till och med tränaren häver sig ut på isen i vansinne för att nita!
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 23/24

Inlägg av Andspe »

Det är pinsamt för ligan hur Västerås håller på. Jag förstår dem på samma sätt jag förstår alla lag som hugger, men det är inte snyggt. Att möta Västerås i början av serien kontra efter fönstret stängt är som natt och dag. Vad gör det för den ”sportsliga rättvisan”?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFLuWi

Säsongen 23/24

Inlägg av DIFLuWi »

Andspe skrev: 2024-02-15 21:48:16 Det är pinsamt för ligan hur Västerås håller på. Jag förstår dem på samma sätt jag förstår alla lag som hugger, men det är inte snyggt. Att möta Västerås i början av serien kontra efter fönstret stängt är som natt och dag. Vad gör det för den ”sportsliga rättvisan”?
Det där har ju alltid varit ett problem, Almtuna och Västervik har tidigare gjort samma sak.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 23/24

Inlägg av Vikas »

Andspe skrev: 2024-02-15 21:48:16 Det är pinsamt för ligan hur Västerås håller på. Jag förstår dem på samma sätt jag förstår alla lag som hugger, men det är inte snyggt. Att möta Västerås i början av serien kontra efter fönstret stängt är som natt och dag. Vad gör det för den ”sportsliga rättvisan”?
Hur långt kan det gå innan man kan börja kalla det för läggmatcher?

Det är inte så att de direkt försöker vinna de sista 8 matcherna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror fanimig Andrén kommer kliva upp i slutspelet. Kom ihåg vilket satans monster han var för Växjö när det väl gällde. Den här truppen kryllar av sleeping giants
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Vilka backar kan tänkas spela nu? Ytterell känns rätt långt bort ändå va om man kände att det var mer angeläget med en back in? Odelius verkar nära. Någon kommer ju behöva ställas åt sidan?

Andersson
Karlsson
Glad
Ragnarsson
Hammarlund
Odelius
Loponen

Om Ytterell är långtidsskadad blir det väl rätt naturligt att rulla på 7 iofs men lite tråkigt med Bergström och Degnell som jag tycker visar på fin utvecklingskurva.

Klasen - Krüger - Nilsson
Eriksson - Norman - Blomgren
Gradin - Rensfeldt - Brodin
Grewe - Berglund - Liss/Dahlström/Schlyter

Andersson - Karlsson
Glad - Odelius
Hammarlund - Ragnarsson
Loponen

Är det detta vi kör med om alla är friska eller ryker Linus till förmån för Liss? Jag tror annars den andrakedjan hade varit en defensiv dröm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 06:03:58 Vilka backar kan tänkas spela nu? Ytterell känns rätt långt bort ändå va om man kände att det var mer angeläget med en back in? Odelius verkar nära. Någon kommer ju behöva ställas åt sidan?

Andersson
Karlsson
Glad
Ragnarsson
Hammarlund
Odelius
Loponen

Om Ytterell är långtidsskadad blir det väl rätt naturligt att rulla på 7 iofs men lite tråkigt med Bergström och Degnell som jag tycker visar på fin utvecklingskurva.

Andersson - Karlsson
Glad - Odelius
Hammarlund - Ragnarsson
Loponen

Är det detta vi kör med om alla är friska eller ryker Linus till förmån för Liss? Jag tror annars den andrakedjan hade varit en defensiv dröm.
Det känns som att man blir väldigt överraskad om Loponen är top6 eller ens top7 även med Ytterell borta. Men hoppas.

Norman är väl definitivt center nu när han är tillbaka. Kedjan Blomgren - Norman - Liss tycker jag mig minnas har gjort saker förr ihop.

Fortsätter spelet hacka för förstakedjan kan jag tänka mig att röra om mer när Norman är tillbaka.

Blomgren - Krüger - Nilsson
Klasen - Norman - Liss

Tycker nästan Nilsson och Krüger passar bättre i en kedja för tuta-kör-offensiv än att glida runt och köra flippmackor med Klasen.
DavidSvenne

Säsongen 23/24

Inlägg av DavidSvenne »

Jag kan ta att vi förlorar matcher... Men det Djurgården jag växte upp och såg som spelade för skölden och aldrig vek ner sig... det är inte existerat på många år och gör det så fruktansvärt tråkigt att kolla på. Ingen stolthet eller ryggrad kvar i denna förening. Ser framemot att se vad Wikegård kan vara med och skapa.

Dra inte igång några Swish-kampanjer framöver förrän ni har något att leverera. Det är bara pinsamt och smaklöst.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Störst tack ska mobbaren Garpenlöv ha, som såg till att vår bästa målskytt Liss helt tappade stinget. Om KG gjort något misstag så är det att anställa den fjanten.
Säg den glädje som varar
Per-Allan

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Pinsamt att Järnkaminer viker ner sig i derbyna mot våra antagonister match efter match. 2 ggr har de skadat Kreuger och ändå får samtliga sorkar lämna isen som segrare utan den skyldige fört till sjukhus. Pinsamt
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Stenkollsåklart

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 06:03:58 Vilka backar kan tänkas spela nu? Ytterell känns rätt långt bort ändå va om man kände att det var mer angeläget med en back in? Odelius verkar nära. Någon kommer ju behöva ställas åt sidan?

Andersson
Karlsson
Glad
Ragnarsson
Hammarlund
Odelius
Loponen

Andersson - Karlsson
Glad - Odelius
Hammarlund - Ragnarsson
Loponen

Eriksson lär fortsätta som center. Blir bättre och bättre defensivt och tar ett stort ansvar!

Loponen tyckte jag mig sen en ganska bra touch i, hade varit kul att se med en defensivt stark back!
Skriv svar