Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av mb81 »

Cyber skrev: 2024-02-13 15:21:07
mb81 skrev: 2024-02-13 14:19:06
Rudi skrev: 2024-02-13 14:14:01
mb81 skrev: 2024-02-12 13:15:58 Tabellen mot bottenfyra.

1. SSK 2,54p/match
2. AIK 2,14p/match
3. DIF 1,87p/match
4. Mora 1,85 p/match
5. Björklöven 1,77p/match
6 Brynäs 1,75 p/match
Tabell inbördes kvartsfinallag:

1. Löven 1,94 p/match
2. DIF 1,75
3. Brynäs 1,56
4. Mora 1,53
5. aik 1,41
6. Sötälje 0,81
Brynäs måste vara grymma mot lag 7-10!
Det är de lagen de kommer möta i kvartsfinal mest troligt, så de får en lätt första runda.

För det är 8 lag i kvartsfinalerna såklart och de sex som räknas är de sex som slipper play-in.
Tänkte mest att de leder serien rätt klart men är sämst av alla topplag mot bottenfyran och "bara" trea mot topplagen. Så det är mot lag 7-10 de bara åker och cashar in segrar förmodligen då.
Användarvisningsbild
bbjs

Säsongen 23/24

Inlägg av bbjs »

Ridderwall77 skrev: 2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
Oj... får gå tillbaka i svensk kulturhistoria för ett citat:
-Liten tuva välter ofta stort lass.

Lycka till om ni ens överlever kvarten, i semi väntar era bogey-team Mora eller Ajk..
Skulle ni mot förmodan klara det väntar vi eller Löven i final, då blir det åka...
Börja med att skaffa en frisk seniorslips som vet hur man vinner cupspel i högt tempo,
då kanske ni fixar Almtuna.
En nervig kaffesump som väntar på bli upptorkad...
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Säsongen 23/24

Inlägg av MarcusDaze »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-02-13 12:27:40 Skulle säga att vi tappar SHL-platsen för att vi inte är tillräckligt skickliga och för att vi saknar smuts.
Ta bort #32 och #86…och vips är 95% av kreativiteten i väck, vilket blir på tok för sårbart i ett långt slutspel

Sedan hjälper det ju inte att målvakterna ligger på samma mellanmjölksnivå

Vi har en rätt bra Allsvensk trupp, men i matcher bäst av 7 mot SHL-mässigt motstånd som Brynäs kommer vi väga lätt

Historiskt sett, om du missar direkt återtåg så tar det tid att ta klivet tillbaka, vi är bara inne på år 2
Fast det stämmer ju inte. Vi har till 100% alltid gått upp år två. :roll:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

MarcusDaze skrev: 2024-02-13 21:30:37
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-02-13 12:27:40 Skulle säga att vi tappar SHL-platsen för att vi inte är tillräckligt skickliga och för att vi saknar smuts.
Ta bort #32 och #86…och vips är 95% av kreativiteten i väck, vilket blir på tok för sårbart i ett långt slutspel

Vi har en rätt bra Allsvensk trupp, men i matcher bäst av 7 mot SHL-mässigt motstånd som Brynäs kommer vi väga lätt

Historiskt sett, om du missar direkt återtåg så tar det tid att ta klivet tillbaka, vi är bara inne på år 2
Tänkte på det där, hur jag förbannade ödet för att vi torskade Lindbom och Krüger; VARFÖR ska sådan otur kosta oss uppflyttning?

Sedan kom jag på den helt OSANNOLIKA uppflyttningen 2014: Vi behövde slå Västerås med minst fem mål, och Gnaget(!) behövde piska konkurrerande Rögle, för att vi skulle vinna på målskillnad. Och det hände.

Man kan säga att ödet är 1-1. Jag minns att jag tänkte "åk för fan inte ur igen nu, för sån här flyt får vi aldrig igen..." :cry:
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-02-13 22:43:57, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
mb81

Säsongen 23/24

Inlägg av mb81 »

Nja 50% år 1 och 50% år 2. :D
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Drömdebut för 2 miljoner-kronor-dyra Danick Martel i Örebro.
3 min istid och -2.
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Kikade lite på skytteligan i HA.

Top 10: 0 Djurgårdare
Top 20: 1 Djurgårdare (Linus Klasen på 13:e plats)

Ligakonkurrenter bokar 3-4 spelare på denna lista.

Målskyttarna behöver kliva fram nu om vi ska ha en chans.

https://www.hockeyallsvenskan.se/game-s ... l&count=50
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Henkos »

Bra att det kommer tillbaka lite folk. Lurar lite på hur vi ställer upp när Grewe och Norman är tillbaka.
Kvällens förmodade kedjor:

Linus Klasen–Marcus Krüger–Wiktor Nilsson
Olle Liss–Linus Eriksson–David Blomgren
Anton Gradin–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin
Fredrik Schlyter–Emil Berglund–John Dahlström

Tycker det är riktigt lurigt att ställa upp laget med de flesta tilllgängliga, plus alla junisar som gjort det riktigt bra. Känns som vi har ett jäkla överflöd på spelare som går in i en tredje eller fjärdeline.

Linus Klasen–Marcus Krüger–Wiktor Nilsson
Olle Liss–Linus Eriksson–John Norman
Anton Gradin–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin
David Blomgren–Emil Berglund–Albin Grewe

Över: Schlyter, Dahlström, Eklund, Frondell, Wersäll

Tycker Norman gör sig bäst som center egentligen men Eriksson har varit riktigt bra där så börjar så.
Brodins plats hänger löst imo men tror inte han kommer bli bänkad. Jäkligt tight som sagt, kan tycka att både Schlyter och minifimpen ska ha istid. Riktigt brett lag men saknar lite spets i andralinan, känns som vi är långt efter övriga topplag där.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Förra året kom man 4a på 95 poäng men i år så krävs det nog inte ens för andra plats. Och Brynäs som är sådant bra lag kommer nog få mycket minder poäng än vad både Modo och Björklöven fick förra året. mycket jämnare tabell i år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Säsongen 23/24

Inlägg av MarcusDaze »

DIF_Soldier skrev: 2024-02-13 22:41:55

Tänkte på det där, hur jag förbannade ödet för att vi torskade Lindbom och Krüger; VARFÖR ska sådan otur kosta oss uppflyttning?

Sedan kom jag på den helt OSANNOLIKA uppflyttningen 2014: Vi behövde slå Västerås med minst fem mål, och Gnaget(!) behövde piska konkurrerande Rögle, för att vi skulle vinna på målskillnad. Och det hände.

Man kan säga att ödet är 1-1. Jag minns att jag tänkte "åk för fan inte ur igen nu, för sån här flyt får vi aldrig igen..." :cry:
Du är inte ensam i din analys, jag tänkte precis likadant just då haha.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Carl Lidö bäst i ligan på förväntade mål. Han har +1,74.
Altså, han har tagit 1,74 fler mål än förväntat.

Nu har han bara stått tre matcher, men det är ju den känslan man haft.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Blomgren är väl given som Årets Järnkamin antar jag?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Topp 4 vågar jag skriva är säkrad nu och förstaplatsen körd. Nu gäller det verkligen att gå för andraplatsen. Där är kommande matcherna mot Aik och SSK totalt avgörande. Vinner vi dom bör vi ha andraplatsen om inte laget går bort sig helt.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-14 18:52:38 Carl Lidö bäst i ligan på förväntade mål. Han har +1,74.
Altså, han har tagit 1,74 fler mål än förväntat.

Nu har han bara stått tre matcher, men det är ju den känslan man haft.
Han har inte ens varit bäst i Div1 så man ska nog inte dra för stora växlar på det. Myran såg tex fenomenal ut när han fick chansen att kliva in. Bra målvakter absolut men att bära en färstaspade i topplag kräver ett psyke tyngre än någon lagkapten eller förstecenter.
Senast redigerad av Praetori den 2024-02-14 22:12:59, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Om man ser tabellen bara utifrån de topp 6 lagen möte med varandra så ser det ut såhär.
Björklöven 34
Brynäs 31
Djurgården 27
AIK 24
Mora 24
SSK 13

Även fast Björklöven har varit rätt dåliga den här säsongen så är de ändå bäst när det kommer till möte med topplagen. DIF är det ända av topplagen som har plusstatistik på dem. Och SSK som ligger högt upp är väldigt dåliga mot de andra topplagen. Det ända topplaget som SSK har plusstatistik emot är AIK. DIF har plusstatiskt mot både SSK, Björklöven och Brynäs men går sämre mot AIK och Mora. Mora har man svårast för. Kommer man trea eller fyra i tabellen så kan man få möta både Mora och Björklöven i kvarten.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar