Lee Harvey Oswald skrev:
Mest för att LHC är ett mycket bättre hockeylag än DIF.
Men nu tar det roliga slut.
Hade DIF fått möta ett MoDo helt ur form istället för att formtoppat LHC, ja då hade detta slutspel blivit mycket längre
Jag håller inte med dig, visst LHC har ett otroligt anfallspar. Då menar jag självklart Vinhandlarn och Mårtensson... Men resten då?
Men hur mycket mer vet vi att DIF kan trots vinst igår?
Någon tjomme måste få bort Blomdahl, han retar skiten ur Ossi och han har svårt och komma upp till den fantastiska nivå som han håller.
Har nu även sett matchen på Canal+. Reagerade mest på att det var taffligt arbete av backarna som orsakade Linköpings båda mål. I båda fallen var backparet Johansson och Ossi.
I tredje perioden utgick Musse Håkansson pga. influensa vilket känns bra inför matcherna nere i Linköping. Med influensa i laget kan Linköping komma att försvagas regält.
Publiktrycket gick rakt igenom tv-rutan. Framförallt i tredje perioden när även vi på sittplats höjde våra röster. Tommy Boustedt säger i sändningen att han inte hört sånt tryck på Hovet på 25 år.
Såg i går kväll även reprisen på Frölunda - Färjestad. Kan säga att publiken i Frölundaborg hördes nästan lika mycket som publiken på Hovet. Största skillnaden var att på Frölundaborg var det mest oväsen medan på Hovet var det sång nästan hela matchen igenom. Kanske en ny tv-idé till SVT: Allsång på Hovet!
PNY skrev:Har nu även sett matchen på Canal+. Reagerade mest på att det var taffligt arbete av backarna som orsakade Linköpings båda mål. I båda fallen var backparet Johansson och Ossi.
I tredje perioden utgick Musse Håkansson pga. influensa vilket känns bra inför matcherna nere i Linköping. Med influensa i laget kan Linköping komma att försvagas regält.
Publiktrycket gick rakt igenom tv-rutan. Framförallt i tredje perioden när även vi på sittplats höjde våra röster.
Såg i går kväll även reprisen på Frölunda - Färjestad. Kan säga att publiken i Frölundaborg hördes nästan lika mycket som publiken på Hovet. Största skillnaden var att på Frölundaborg var det mest oväsen medan på Hovet var det sång nästan hela matchen igenom. Kanske en ny tv-idé till SVT: Allsång på Hovet! :D
Johansson har tyvärr varit bedrövlig i samtliga kvartsfinaler - liksom resten av Brembergs kedja. När Mårtenssons kedja får de där riktigt långa otäcka anfallen är det i princip alltid den kedjan som krånglat till det eller kastat bort puckar i anfallszon. Fan, t.o.m Ossi har sett blek ut! Något som även Säcken verkar ha uppfattat då det är Edvin/Printz som har fått spela mest så här långt.
Ska det här gå vägen får Hörnqvist ta och kamma sig, sluta ta idiot utvisningar och börja leverera.
”Helt sjuk stämning! Men jämför man med alla andras arenor… där är ju som ett skämt. De är så jävla dåliga men nu finns det ju bara en riktig hockeyklack… och det är våran. Det blir nästan larvigt när man jämför. Som senast vi var i Linköping… det var ju nästan larvigt hur liten klack de hade, lika liten som den i dag, ha, ha, ha medan vi har en hel kurva ( i dag). Nä jag måste säga de är helt otroliga, så jävla grymma, de är helt klart en av anledningarna till att vi vinner idag. (läs lördag).”
(Om fansens insats i kvartsfinal tre och i övrigt…)
Djurgården gjorde det dom var tvugna till. Man vann och höll därmed kvartsfinalserien mot Linkping vid liv. Det bestående minnet från matchen var annars publikinramningen på Hovet. Det var ren hockeymagi, och en allsång som ingen publik i landet är i närheten av att matcha. Fanns det ett SM-guld i allsång så kunde man skicka det på stubben till dom som sjöng fram Djurgården till seger i går.
Lika sorgsen som man varit efter två bittra nederlag, lika glad känner man sig efter en sådan uppleveslse som igår. Tänk att varit del i en fantstisk hockeystämning som inramade matchen igår.
Finns knappt ord att beskriva det sanslösa tryck som en fanatisk djurgårdhemmapublik kan åstadkomma.
Tack för att NI finns alla goda, duktiga järnkaminer.
Tack laget också för ni verkligen visat att att Djurgårdare aldrig viker ner sig.
Ser nu fram emot matcherna i CC. LHC har all press på sig att avsluta detta och knyta ihop kvartsfinalsäcken
Djurgården gjorde det dom var tvugna till. Man vann och höll därmed kvartsfinalserien mot Linkping vid liv. Det bestående minnet från matchen var annars publikinramningen på Hovet. Det var ren hockeymagi, och en allsång som ingen publik i landet är i närheten av att matcha. Fanns det ett SM-guld i allsång så kunde man skicka det på stubben till dom som sjöng fram Djurgården till seger i går.
Hela DIF Skåne jublar - fan va bra!!!
Trots oddsen så gick det till slut!
M.a.o. Also sprach Zarathustra!
STORT GRATTIS TILL LAGET O PUBLIKEN SOM HJÄLPTE TILL!
Det började redan före nedsläpp. Jag begriper inte varför man ska sjunga nationalsången på hockeyarenor, men om man nu måste - låt klacken ta hand om den. HV:s fans gjorde det i Jönköping i torsdags, och djurgårdarna nu.
Så fruktansvärt skönt. Går omkring med ett enda stort leende just nu. Vilken kämpainsats, helt otroligt vilka hockeykrigare vi har.
Jag är dessutom så oerhört imponerad av vilken otrolig publik vi har. Tycker faktiskt Hans Abrahamsson skriver en mycket bra artikel som är väl värd att läsa.
Ska vi lyckas få till en hemmamatch ytterligare krävs att vi lyckas med vår defensiv, helt okey igår, plus att vi lyckas stoppa Weinhandl.
Före kvartsfinalerna började var jag mest orolig över Mårtensson, nu inser jag att jag totalt felbedömt Weinhandls storhet, vilken otroligt skicklig spelare han är.
Om han spelat i vårat lag hade denna matchserie vunnits av oss relativt enkelt. Hoppas vi kan vända trots honom på andra sidan, men det ser mycket svårt ut.
PNY skrev:Har nu även sett matchen på Canal+. Reagerade mest på att det var taffligt arbete av backarna som orsakade Linköpings båda mål. I båda fallen var backparet Johansson och Ossi.
Publiktrycket gick rakt igenom tv-rutan. Framförallt i tredje perioden när även vi på sittplats höjde våra röster.
Såg i går kväll även reprisen på Frölunda - Färjestad. Kan säga att publiken i Frölundaborg hördes nästan lika mycket som publiken på Hovet. Största skillnaden var att på Frölundaborg var det mest oväsen medan på Hovet var det sång nästan hela matchen igenom. Kanske en ny tv-idé till SVT: Allsång på Hovet!
Johansson har tyvärr varit bedrövlig i samtliga kvartsfinaler - liksom resten av Brembergs kedja. När Mårtenssons kedja får de där riktigt långa otäcka anfallen är det i princip alltid den kedjan som krånglat till det eller kastat bort puckar i anfallszon. Fan, t.o.m Ossi har sett blek ut! Något som även Säcken verkar ha uppfattat då det är Edvin/Printz som har fått spela mest så här långt.
Ska det här gå vägen får Hörnqvist ta och kamma sig, sluta ta idiot utvisningar och börja leverera.
Nu är det ju inte helt lätt att möta den kedjan när dom får upp farten, men du har rätt, det fattas fortfarande lite " inställning" av en del spelare. Hur det än är så håller det inte att åka runt och släpa klubban efter sig och se måttligt intresserad ut. Nä nu jävlar spotta i nävarna "back to basic" och kämpa så ska detta nog gå vägen.
OCH ETT AV HELA HJÄRTAT STORT TACK TILL STÅPLATS NI VA FAN I MIG OTROLIGA
Sanlös match på alla sätt och vis. Har visserligen sett oss spela bättre, men tårarna kom flera gånger under matchen och det var längesen jag var så sanslöst lycklig!
Var så nervös att jag trodde jag skulle spy sista 5 minutrarna så sista målet i öppen var en orgasm för själen
Hoppas vi kan stå upp lika bra på torsdag så vi tvingar LHC svinen upp till Hovet ännu en gång och därmed återigen visar vilka som är bäst när vi vill!
Bastard47 skrev:Sanlös match på alla sätt och vis. Har visserligen sett oss spela bättre, men tårarna kom flera gånger under matchen och det var längesen jag var så sanslöst lycklig!
Var så nervös att jag trodde jag skulle spy sista 5 minutrarna så sista målet i öppen var en orgasm för själen
Hoppas vi kan stå upp lika bra på torsdag så vi tvingar LHC svinen upp till Hovet ännu en gång och därmed återigen visar vilka som är bäst när vi vill!