Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
Björklöven, Södertälje, Brynäs och Djurgården letar.
Om ingen av de andra tre får tag på nyförvärv som kan göra skillnad på något sätt i ett slutspel, då är marknaden sannerligen död.
Men jag kommer invänta torsdag innan K-G får betyg.
Om ingen av de andra tre får tag på nyförvärv som kan göra skillnad på något sätt i ett slutspel, då är marknaden sannerligen död.
- Jim Morrison
Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Håller med, får ge det till torsdag. Innan vi kräver KGs avgång ( avgår sista april oavsett).Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:02:00 Björklöven, Södertälje, Brynäs och Djurgården letar.
Som ngn skrev tidigare, behöver "vara kreativ ".
-2 st som ej är önskvärda av sina klubbar Alan Quine Malmö och Logan Hutsko, Modo.
- Svårt även att se Almtuna, Tingsryd etc säga nej till ett "kryddat bud ". Tingsryd hade kontroll år, gällande elitlicensen. Enligt Madhawk (tror han sa det för ngn månad sen).
-
Det skulle väll vara att dom vill ha honom så länge som möjligt, onsdag är sista matchen . Eller han inte vill flytta!?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
-
Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Annars kanske det är det. Numera får man ju ganska bra betalt. Det är väl säkert omkring 550k för honom om han landar i SHL. Ska vi buda över det då, isåfall. Det är väl den avvägningen.
-
Ja, jag tycker det.Osten östlund skrev: ↑2024-02-12 09:22:05Som ngn skrev tidigare, behöver "vara kreativ ".Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:02:00 Björklöven, Södertälje, Brynäs och Djurgården letar.
-2 st som ej är önskvärda av sina klubbar Alan Quine Malmö och Logan Hutsko, Modo.
Det handlar inte om pengar nu, då spetsen inte finns.
Då gäller det att inte låsa sig utan se över truppen igen och kollar vilka pusselbitar som kan passa för att spetsa på andra sätt.
Om man säger att PP back och spelförande center är det enda vi behöver och vi vill inte ha annat, då kan man inte sporten överhuvudtaget.
-
Om man "gissar som amatör ". Så måste man bestämma sig för ngn, samt kanske "överbetala ". Så får den ev. andra bli en chansning/ dom pengarna som ev finns kvar!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:25:44Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Annars kanske det är det. Numera får man ju ganska bra betalt. Det är väl säkert omkring 550k för honom om han landar i SHL. Ska vi buda över det då, isåfall. Det är väl den avvägningen.
- Jim Morrison
Jag tror inte han är tillräckligt bra för att ett SHL-lag skulle köpa ut honomNattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:25:44Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Inte köpa ut. Men de får ju pengar om han går efter säsongen också.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:39:25Jag tror inte han är tillräckligt bra för att ett SHL-lag skulle köpa ut honomNattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:25:44Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Grundersättningen är ju 500k.
Vilken HA-sportchef har värvat en bättre back hittils menar du? Ragge Jr gjorde sin bästa match mot just brynäs.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 08:51:55Jag gillar Ragnarsson och tycker han är bättre än jag trodde, ska erkänna det, men lugn nu. Hade det ganska tufft mot topplaget Brynäs, minst sagt.dr111DIF skrev: ↑2024-02-12 08:46:58Fast man har ju ändå levererat starkaste backvärvningen hittils i HA och typ mest meriterade FW också. Det är stendött överallt. Jag är verkligen för att man inte chansar på något tveksamt och knappt ens det verkar finnas. Varför ta in något som inte gör laget bättre bara för att?Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 08:42:20STORT minus till K-G isåfall.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 07:26:38 Jag tror faktiskt inte att det kommer in något. Jag tror marknaden är såpass död i år.
Att det inte kommer in spets förstår nog alla att det kunde ske, det är den marknaden som är död, men inte marknaden överlag.
Men då måste man vara kreativ som sportchef.
Det finns andra sätt man kan spetsa en trupp och rusta inför ett slutspel.
Samlar man in pengar och får in så pass mycket också så ska man kunna hitta en chansning åtminstone. Eller kolla andra spelartyper som kan vara viktiga, typ en Tommi Huhtala.
För att det där pengarna kommer göra varken till eller från på en hel säsong 24/25.
Och som sagt, det finns andra spelartyper som kan göra skillnad i ett slutspel, inte bara spelförande centrar och PP backar.
Tycker man låser sig alldeles för mycket.
KG säger uttryckligen i senaste videon att vi letar offensiv eller defensiv back beroende på vad som dyker upp.
Ingen släpper spelare, dödaste deadline någonsin och det kan inte KG göra ett dyft åt oavsett vad vi tycker om hans sportcheferi i allmänhet.
När man sitter och jämför KGs insatser denna deadline med andra sportchefer får man väl göra just det. Inte jämföra med vad någon annan värvade vid deadline förra eller förrförra februari.
- Jim Morrison
Oavsett tror jag inte han är intressant för SHL-lagen då dom letar spets mer än bredd. Precis som oss på den här nivånNattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:46:51Inte köpa ut. Men de får ju pengar om han går efter säsongen också.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:39:25Jag tror inte han är tillräckligt bra för att ett SHL-lag skulle köpa ut honomNattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:25:44Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-02-12 10:07:59, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker Ragnarsson haft det tufft undantaget just senare halvan mot Brynäs där det hände någonting. Efter tacklingen så växte han två huvuden och började spela på en helt annan nivå. Kan han hitta jämnhet där så kommer han bli värdefull.
- Jim Morrison
Det stora problemet är ju att vi har en gigantisk marknad som numera är en no go-zone i KHL. Så länge det är så kommer marknaden se ut såhär.
Att KHL låg 1 1/2 månad före i spelschemat drev hela deadlinemarknaden ja. Sen blir det torrt tidigare för varje säsong nu när lag säkrar upp pga deadline är svårare. Svaga kronan gör det inte direkt enklare för just Sverige heller.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 10:16:20 Det stora problemet är ju att vi har en gigantisk marknad som numera är en no go-zone i KHL. Så länge det är så kommer marknaden se ut såhär.
Det går väl lösa genom att man lånar honom resten av säsongen. Det är i princip samma sak. Sa för säkert en månad sen att det mest troliga är spelare i andra avhängda allsvenska lag. Tror inte Nybro eller Bofors kommer dumpa spelare. Almtuna och Tingsryd är de jag trott tidigare. Västerås kanske gör det nu när säsongen är ett totalt fiasko. Sanny var inne på det i podden idag. Tidigare var de inne på att inte göra något sådant. Så jag tror fortfarande vi ska kolla i dessa lag i första hand.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:46:51Inte köpa ut. Men de får ju pengar om han går efter säsongen också.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:39:25Jag tror inte han är tillräckligt bra för att ett SHL-lag skulle köpa ut honomNattuggla_ skrev: ↑2024-02-12 09:25:44Är han för dålig för att landa ett SHL kontrakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-12 09:21:28 Förstår inte riktigt vad Tingsryd har att vinna på att ha kvar Felix Olsson. Någon månad eller två kvar på kontraktet, dom kommer inte åka ur och inte gå till slutspel. Tjäna er en bra hacka istället?
Almtuna:
Marcus Karlström. Back med bra produktion och dessutom högerskytt. Tyvärr råtthistorik.
William Eriksson. Ytter som kan spela center också. Mycket poäng. Men Björklöven som moderklubb så de ligger nog i förarsätet om de vill.
Elliott Ekmark. Bra ung center men tror han går till SHL och har dessutom ett år kvar på kontraktet. Blir nog dyr om han ska gå till oss. Men i så fall på fler år.
Vi har uspen Kimby om vi ska skriva flera år på spelarna i Almtuna. Ljungkrantz räknar jag bort då han ska vara klar för Färjestad till nästa säsong.
Tingsryd:
Simon Åkerström Toppback i allsvenskan. Ryktas dock till HV och lär gå till SHL nästa säsong. Kommer bli dyr.
Felix Olsson. Realistiska drömvävningen. Bra produktion under flera år i allsvenskan. Kan spela både center och vinge.
Gustav Olhaver. 2 meters jätte. Så vill vi ha in size men ändå med en del skills så ett intressant namn.
Jonathan Harju. Även här en stor forward med bra produktion.
Emil Forslund. Snabb forward. Typ fjärdekedja och BP.
Västerås:
Erik Flood. Back med bra produktion under flera år i allsvenskan. Dock historia hos råttorna.
Konstantin Komarek. En av seriens bästa spelare med långt kontrakt. Blir nog utlån till SHL om det blir nåt. Kommer bli jättedyr.
Kyle Topping. Producerande center. Borde vara aktuell om VIK släpper spelare.
Shane Gersich. Bra målskytt som kan spela både vinge och center.
Det är i min mening de mest intressanta namnen från lagen det kan bli aktuellt. Realistisk dröm är att vi tar in Karlström från Almtuna och Olsson från Tingsryd.