Tycker, i brist på andra alternativ, att KG måste hugga där om det inte blir för dyrt!
Det står C/Vinge på eliteprospect minns inte va han spelade i ssk?
Troligtvis inte kvar i Sverige enligt MrMadhawk.
Mupp man hinner inte ens hoppas lite innan du stänger ner det totalt....
Haha.
Kenttä är ju inte dum i huvudet.
Meyer har ändå gjort 27 poäng. Borde vara ett villkor om han lämnar att han inte får spela i Hockeyallsvenskan.
Men jag håller givetvis med om att K-G borde hugga om det inte är så. Det är en no brainer.
Och han skapar lite edge i sin trupp. Prestera eller dra!
Bästa sportchefen. Ända jag har emot honom är att han alltid ser ut som Jokern i Batman. Läskigt leende.
Fattar inte en sådan som Åkerström.
Att välja HV71 med två månader kvar av hockeysäsongen. Ett bottenlag i SHL och risk för nedflyttningskval.
Han är tillräckligt bra för att landa ett kontrakt efter säsongen.
Måste vara mycket roligare att välja ett topplag i Hockeyallsvenskan och spela för uppflyttning? Sen spela SHL till hösten.
Marknaden är ju fortsatt mager tycker jag mig kunna läsa i stort sett varje dag när sportchefer intervjuas. SHL-lagen ligger ju före i kön dessutom när nåt intressant dyker upp så det är nog bara att vänta och fortsätta bearbeta potentiella kandidater så att vi kan slå till när/om läget dyker upp.
Att värva nån EP-scoutad medelmåtta för saken skull hoppas jag verkligen vi låter bli.
Gissar på en namngiven målvakt från SHL och någon från allsvenskans nedre skikt att bredda med. Tveksamt att vi skulle hitta en stjärna som vill till oss av alla lag för folk lever väl inte i villfarelsen att ”alla” vill till oss först och främst. Bara att tugga i sig att vi är en god bit ner i hierarkin nu för tiden.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 10:24:04
Att välja HV71 med två månader kvar av hockeysäsongen. Ett bottenlag i SHL och risk för nedflyttningskval.
Måste vara mycket roligare att välja ett topplag i Hockeyallsvenskan och spela för uppflyttning? Sen spela SHL till hösten.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 10:24:04
Det är ju inte enbart upp till honom… Det sägs att HV betalar bra för att hyra honom resten av säsongen. Skulle vi få för oss att hosta upp mer, så lär han säkert kunna spela hos oss…
Spännande vecka. Gissar på att det blir ett "dyrt" utköp av en back. Sedan blir det nog en ev. chansning på en forward/center ( beroende på hur mycket pengar som finns kvar ).
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-02-11 21:14:05, redigerad totalt 1 gånger.
Är Marcus Davidsson hel avskriven? Han verkar ha kommit igång spelmässigt, Ässät går svagt i ligan och kontrakt endast över denna säsong. Tror han skulle vara en perfekt match som andra eller tredje center
Osten östlund skrev: ↑2024-02-11 21:36:08
Logan Hutsko, Modo. Har nog KG fått på "sitt bord"!
Ska ha uttalat sig om att han inte vill spela i hockeyallsvenskan… men hade varit en kul värvning. Floppat ordentligt (i Modo framförallt) men det känns som att det skulle kunna vara en bra spelare i vår liga…