Så blir det ibland när en tränare väljer att satsa på andra spelare. Jag hade satsat på honom men kan ändå förstå att man gör sina val. Jävligt tråkigt när det blir med någon som Hedström. Någon man gärna sett spela 15-20 år i DIF.
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Torsk för Tälje - bra!
Säsongen 23/24
Såja Kalmar!
Säsongen 23/24
Naturligtvis fullt rimligt att undra varför en defensivt stark Djurgårdare slängs överbord i en minusaffär när det är en spelartyp som laget skriker efter. Det ser man om man har spelat....
Säsongen 23/24
Sa ju precis det. Orkar inte gräva i alla lags resultat. Men Aiks facit mot Västervik och Östersund är starkare. 7 matcher har vi båda mött dem. Vi har 12 poäng, Aik har 20.diftobbe89 skrev: ↑2024-02-11 19:29:55Du har skrivit att andra topplag inte tappar poäng mot bottenlagen som vi gör. Orkar inte leta reda på inlägg men ungefär så har det låtit tidigare på säsongen. Jämför alla topp 6 lag och hur det gått mot botten så kommer du se ungefär samma mönster. Såklart kommer man se att något lag har bättre facit men poängen är att det inte bara är DIF som gör dåliga prestationer på bortaplan i risiga lador. Det händer hela tiden.Manijock skrev: ↑2024-02-11 19:11:32 Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Klart alla tappar poäng enstaka gånger mot dessa, men jag är framförallt mest frustrerad över att vi aldrig kan vara det klart bästa laget mot dessa. Inte ens enstaka perioder. Aiks 9-1 borta mot Västervik är väl det tydligaste exemplet på hur man kan gå ut och bara köra över på alla plan.
Extremt tröttsamt att som bäst alltid vinna med enstaka målet och känna att man kommer undan med blotta förskräckelsen.
Plus minus något på eventuell felräkning. Men tror det blev rätt. Det var det jag sa! Sen är känslan absolut att exempelvis Brynäs inte är lika illa ute som oss allt som oftast. Men det är säkert en magkänsla.
-
Säsongen 23/24
Nu hade jag ingen åsikt kring ifall det var ett korrekt beslut eller inte. Men den här frågan är avhandlad 8 gånger redanManijock skrev: ↑2024-02-11 22:04:32Naturligtvis fullt rimligt att undra varför en defensivt stark Djurgårdare slängs överbord i en minusaffär när det är en spelartyp som laget skriker efter. Det ser man om man har spelat....![]()
-
Säsongen 23/24
Om man nu får välja så är det väl att föredra att vara starkare mot topplagen än mot botten två?Manijock skrev: ↑2024-02-11 22:13:21Sa ju precis det. Orkar inte gräva i alla lags resultat. Men Aiks facit mot Västervik och Östersund är starkare. 7 matcher har vi båda mött dem. Vi har 12 poäng, Aik har 20.diftobbe89 skrev: ↑2024-02-11 19:29:55Du har skrivit att andra topplag inte tappar poäng mot bottenlagen som vi gör. Orkar inte leta reda på inlägg men ungefär så har det låtit tidigare på säsongen. Jämför alla topp 6 lag och hur det gått mot botten så kommer du se ungefär samma mönster. Såklart kommer man se att något lag har bättre facit men poängen är att det inte bara är DIF som gör dåliga prestationer på bortaplan i risiga lador. Det händer hela tiden.Manijock skrev: ↑2024-02-11 19:11:32 Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Klart alla tappar poäng enstaka gånger mot dessa, men jag är framförallt mest frustrerad över att vi aldrig kan vara det klart bästa laget mot dessa. Inte ens enstaka perioder. Aiks 9-1 borta mot Västervik är väl det tydligaste exemplet på hur man kan gå ut och bara köra över på alla plan.
Extremt tröttsamt att som bäst alltid vinna med enstaka målet och känna att man kommer undan med blotta förskräckelsen.
Plus minus något på eventuell felräkning. Men tror det blev rätt. Det var det jag sa! Sen är känslan absolut att exempelvis Brynäs inte är lika illa ute som oss allt som oftast. Men det är säkert en magkänsla.
Säsongen 23/24
Men då har aik rimligtvis tagit mindre poäng mot toppkonkurrenterna i stället, och det är ju inte Västervik vi möter i slutspelet. Problemet är väl att hade vi varit i Brynäs skor så hade ni som bölar över att vi missar poäng mot Östersund i stället dömt ut laget för att de viker ned sig när det verkligen gäller. Tycker man att det är jättetufft att gnälla så väljer man perspektivet som tjänar ens syfte.
Säsongen 23/24
Med tanke på vilken början vi fick och låg typ där Västerås ligger nu. Nu har vi chans på andraplats. Jag väljer att vara nöjd. Sen är jag mer på personligt plan lite orolig att vi inte går upp för tidigt. Vill inte bli Hv71 / Modo där man får kämpa varje säsong för att hålla sig kvar. Vi har något bra på gång. Sen om det tar 1 år eller 5 år att etablera sig i shl igen gör mig inget.
Senast redigerad av benganfs den 2024-02-12 10:18:41, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 23/24
Precis som du gnäller på de som gnäller menar du? Knappt sett dig kommentera hockey överhuvudtaget senaste tiden, utan bara oss andra som skriver härinne och vad vi tyckerRudi skrev: ↑2024-02-11 22:25:06 Men då har aik rimligtvis tagit mindre poäng mot toppkonkurrenterna i stället, och det är ju inte Västervik vi möter i slutspelet. Problemet är väl att hade vi varit i Brynäs skor så hade ni som bölar över att vi missar poäng mot Östersund i stället dömt ut laget för att de viker ned sig när det verkligen gäller. Tycker man att det är jättetufft att gnälla så väljer man perspektivet som tjänar ens syfte.

Så står vi här igen. Negativa och oroliga mot positiva och naiva. "Sluta gnäll allting är en fröjd" mot "Riv och bygg om". Tror nog de flesta egentligen vill samma sak men med olika personlighetsdrag. Lite att fundera på! Du kan ju somna gott med vetskapen om att KG tycker du är en duktig supporter iallafall.

Senast redigerad av Manijock den 2024-02-12 10:02:56, redigerad totalt 3 gång.
Säsongen 23/24
Här skriver jag förövrigt under på mycket. Det är en hel del Honken inte fått ordning på. Vägar att vinna mot lag som gnetar, 3 mot 3 osv. Men om man tänker på hur illa det var i höstas så är det ju bragdguld bara med topp 6. Allting är relativt!benganfs skrev: ↑2024-02-11 22:58:19 Med tanke på vilken början vi fick och låg typ där Västerås ligger nu. Nu har vi chans på andraplats. Jag väljer att vara nöjd. Sen är jag mer på personligt plan lite orolig att vi inte går upp för tidigt. Vill inte bli Hv71 / Modo där man får kämpa varje säsong för att hålla sig kvar. Vi har något bra på gång. Sen om det 1 år eller 5 år att etablera sig i shl igen gör mig inget.
Säsongen 23/24
Jag alltså inget illa med Honken. Han är en såkallad "färsking" i gamet, därför tror jag att Kimby blir riktigt bra kompliment till Honken. Sen vill ja se hur Wikegård tänker till nästa år. Kommer det vara en sportslig ledning som rapporterar till honom? Eller 1 person? Vi går mot en intressant tid.Manijock skrev: ↑2024-02-12 09:59:01Här skriver jag förövrigt under på mycket. Det är en hel del Honken inte fått ordning på. Vägar att vinna mot lag som gnetar, 3 mot 3 osv. Men om man tänker på hur illa det var i höstas så är det ju bragdguld bara med topp 6. Allting är relativt!benganfs skrev: ↑2024-02-11 22:58:19 Med tanke på vilken början vi fick och låg typ där Västerås ligger nu. Nu har vi chans på andraplats. Jag väljer att vara nöjd. Sen är jag mer på personligt plan lite orolig att vi inte går upp för tidigt. Vill inte bli Hv71 / Modo där man får kämpa varje säsong för att hålla sig kvar. Vi har något bra på gång. Sen om det 1 år eller 5 år att etablera sig i shl igen gör mig inget.
Säsongen 23/24
Räknas Löven som topplag är man i särklass gällande att tappa poäng mot de sämre lagen. Deras fans satte upp en banderoll efter ännu en torsk mot ett bottenlag (Östersund). Jag vet inte hur många poäng de tappat mot Tingsryd, Kalmar, Östersund, Nybro osv.diftobbe89 skrev: ↑2024-02-11 19:29:55Du har skrivit att andra topplag inte tappar poäng mot bottenlagen som vi gör. Orkar inte leta reda på inlägg men ungefär så har det låtit tidigare på säsongen. Jämför alla topp 6 lag och hur det gått mot botten så kommer du se ungefär samma mönster. Såklart kommer man se att något lag har bättre facit men poängen är att det inte bara är DIF som gör dåliga prestationer på bortaplan i risiga lador. Det händer hela tiden.Manijock skrev: ↑2024-02-11 19:11:32 Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Det sjuka är att de förmodligen har det bästa poängsnittet mot topp 6-lag, men av dessa klart sämst mot lag nedanför det.