2 säsonger? Tycker vi haft problem med sämre lag sedan återkomsten till SHL.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 16:26:53Tänkte också på det.
Förstår inte varför vi haft så svårt med de sämsta lagen i snart 2 hela säsonger.
Tingsryd spenderade typ 5 min i sträck i gnagarnas zon och fick typ 1 skott på mål, full kontroll av bortalaget.
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 23/24
Nu när man tänker efter. Ja, man minns problemen med Karlskrona och OskarshamnPraetori skrev: ↑2024-02-11 16:47:242 säsonger? Tycker vi haft problem med sämre lag sedan återkomsten till SHL.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 16:26:53Tänkte också på det.
Förstår inte varför vi haft så svårt med de sämsta lagen i snart 2 hela säsonger.
Tingsryd spenderade typ 5 min i sträck i gnagarnas zon och fick typ 1 skott på mål, full kontroll av bortalaget.

Men just liksom att vi är ett topplag nu, och klarar inte av att spela mot Tingsryd, Kristianstad, Västervik osv. Det stör mig som fan.
Säsongen 23/24
Så är det när man inte ger 100%. Spelar man bara på 90% så är bottenlagen bra nog för att hinna med.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 16:55:30Nu när man tänker efter. Ja, man minns problemen med Karlskrona och OskarshamnPraetori skrev: ↑2024-02-11 16:47:242 säsonger? Tycker vi haft problem med sämre lag sedan återkomsten till SHL.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 16:26:53Tänkte också på det.
Men just liksom att vi är ett topplag nu, och klarar inte av att spela mot Tingsryd, Kristianstad, Västervik osv. Det stör mig som fan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 23/24
Ja det var en fin upphämtning.
Frågan är hur Tingsryd tänker nu.
Man är 13 poäng framför och en match mindre spelad. De har likvärdigt schema kvar som Östersund, och de möts en gång.
Personligen skulle jag inte släppa spelare i detta läget, men de kanske måste pga ekonomin? Har dålig koll på hur det ser ut där.
Kollar man på vårat schema har vi både SSK och gnaget kvar. Så där kommer det avgöras om vi kan hamna Topp-3, tror jag.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Galet att Tingsryd lyckades vända och ta med sig en poäng. Och Kalmar gör snabbt mål mot SSK. Däremot så vänder alltid SSK...
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
2 - 0 nu kämpa Kalmar!Mattias_87 skrev: ↑2024-02-11 18:16:48 Galet att Tingsryd lyckades vända och ta med sig en poäng. Och Kalmar gör snabbt mål mot SSK. Däremot så vänder alltid SSK...
Säsongen 23/24
Alla topplag tappar poäng mot skitlagen, annars hade tabellen sett annorlunda ut. Det låter ibland som om vi är de enda som inte kan plocka ”självklara” poäng, men det klarar inget lag i den här serien.
- diftobbe89
Säsongen 23/24
Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Klart alla tappar poäng enstaka gånger mot dessa, men jag är framförallt mest frustrerad över att vi aldrig kan vara det klart bästa laget mot dessa. Inte ens enstaka perioder. Aiks 9-1 borta mot Västervik är väl det tydligaste exemplet på hur man kan gå ut och bara köra över på alla plan.
Extremt tröttsamt att som bäst alltid vinna med enstaka målet och känna att man kommer undan med blotta förskräckelsen.
Klart alla tappar poäng enstaka gånger mot dessa, men jag är framförallt mest frustrerad över att vi aldrig kan vara det klart bästa laget mot dessa. Inte ens enstaka perioder. Aiks 9-1 borta mot Västervik är väl det tydligaste exemplet på hur man kan gå ut och bara köra över på alla plan.
Extremt tröttsamt att som bäst alltid vinna med enstaka målet och känna att man kommer undan med blotta förskräckelsen.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 23/24
Om SSK nu förlorar nere i Kalmar så har vi andraplatsen i egna händer med nio omgångar kvar, där alla står på 43 spelade. Vi har både Solna och SSK inom en vecka två raka fredagar. I absolut bästa fall faller Gävlebocken ihop från förstaplatsen också. Frågan är hur mycket krut det kostar att försöka gå fullt sista nio omgångarna, men att komma tvåa (eller etta för den delen) med hemmafördel i även i en semi (eller final för den delen) är så ofantligt viktigt för vår del.
Jag tror på det här. Frågan är om spelarna tar chansen som ges.
Jag tror på det här. Frågan är om spelarna tar chansen som ges.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
- diftobbe89
Säsongen 23/24
Du har skrivit att andra topplag inte tappar poäng mot bottenlagen som vi gör. Orkar inte leta reda på inlägg men ungefär så har det låtit tidigare på säsongen. Jämför alla topp 6 lag och hur det gått mot botten så kommer du se ungefär samma mönster. Såklart kommer man se att något lag har bättre facit men poängen är att det inte bara är DIF som gör dåliga prestationer på bortaplan i risiga lador. Det händer hela tiden.Manijock skrev: ↑2024-02-11 19:11:32 Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Spela fult
Säsongen 23/24
Hedström dög inte ens att få en chans hos oss, men duger åt ett lag vi har framför oss….märkligt
-
Säsongen 23/24
Exakt så! Har man spelat så förstår man också varför… det är svårt att motivera sig lika mycket mot Brynäs borta somdiftobbe89 skrev: ↑2024-02-11 19:29:55Du har skrivit att andra topplag inte tappar poäng mot bottenlagen som vi gör. Orkar inte leta reda på inlägg men ungefär så har det låtit tidigare på säsongen. Jämför alla topp 6 lag och hur det gått mot botten så kommer du se ungefär samma mönster. Såklart kommer man se att något lag har bättre facit men poängen är att det inte bara är DIF som gör dåliga prestationer på bortaplan i risiga lador. Det händer hela tiden.Manijock skrev: ↑2024-02-11 19:11:32 Fast om man tittar på Aiks facit mot bottetvåan så är det helt andra siffror än vad vi mäktat med lindrigt utryckt.
Västervik borta. Det är det vi ser hos samtliga topplag. Sedan har vissa lag fördelen av att ha en del väldigt spetsiga spelare, som inte behöver särskilt många chanser för att peta dit den. Djurgården är ett riktigt grinderlag som kräver att man går max för att vara bra. man kan tycka vad man vill om detta, och att man alltid borde kunna vara motiverad, men det är människor. Så är det bara. Fördelen man har är att man är ruskigt svårslagna när när man är fullt påställda, vilket resultatet mot topp 6 påvisar…