spiik skrev:
Tänk på att i stort sett INGEN har varit bra dem två inledande matcherna. Varken Ossi eller Fimpen.
Precis, & då när pressen ligger som ett betongblock över DIF så bara vänder det...?!!!
Logik på hög nivå
Hade DIF legat på & pressat i 2 matcher men inte fått in pucken hade jag inte varit det minsta orolig, det brukar jämna ut sig efter några matcher.
Medgång föder medgång & tvärt om.
I så här korta matchserier har man inte råd att göra några totalt genomusla matcher först för att sedan trampa gasen i botten.
LHC har lurat DIF med en stark defensiv istället för den förväntadade sprudlande offensiven. DIF hade behövt en kanonstart för att ha chans att ta sig vidare.
Nu kommer det på sin höjd räcka till en hedersam 2-4 förlust i matcher
Tror dock att DIF "får" morgondagens match & snyggar till siffrorna lite
Precis, det motsätter jag mig inte. Men när det nu ändå är som det är så kan man ju välja att se det på två sätt:
det ena är att lägga sig ned och tycka synd om sig själv som den obotliga pessimist du verkar vara.
Eller två; gilla läget och skita i den där logiken du talar om. B t w är tjusningen med sport att den är just ologisk. Det var helt ologiskt att vi skulle börja spela taffligt efter att ha avslutat grundserien fenomenalt. Lika ologiskt skulle det kunna vara att helt plötligt vända matchserien med början imorgon. Det gäller bara att tro på det! Jag tror att spelarna gör det och turligt nog kommer du inte vara på isen!
Lee Harvey Oswald skrev:
Kan förstå att du är negativ, jag har själv kännt lite samma sak men just för tillfället ser jag med något som kallas halv-optimism på situationen ändock.
Men det här du skriver på slutet tror jag inte ett dugg på... LHC ger Aldrig upp en match medvetet, finns inte en susning att de skulle låta DIF få komma in i matchserien frivilligt. Däremot tror jag vi har en ganska god chans att vinna den här matchen ändå - PÅ EGET INITIATIV. Jag tror helt enkelt att grabbarna kommer slita Bra mycket mer än de har gjort senaste matcherna. Om det räcker? Tjae, jag hoppas sannerligen det.
Lee Harvey Oswald skrev:
Kan förstå att du är negativ, jag har själv kännt lite samma sak men just för tillfället ser jag med något som kallas halv-optimism på situationen ändock.
Men det här du skriver på slutet tror jag inte ett dugg på... LHC ger Aldrig upp en match medvetet, finns inte en susning att de skulle låta DIF få komma in i matchserien frivilligt. Däremot tror jag vi har en ganska god chans att vinna den här matchen ändå - PÅ EGET INITIATIV. Jag tror helt enkelt att grabbarna kommer slita Bra mycket mer än de har gjort senaste matcherna. Om det räcker? Tjae, jag hoppas sannerligen det.
Det är klart att LHC aldrig ger upp en match. Men det är inte ovanligt att ett lag som ligger under med 0-2 och har hemmaplan lyckas sno åt sig match 3, därefter väntar 2 matcher i Linköping, detta vet Lhc, Detta vet DIF som nu måste vinna 2 matcher i Linköping. DIF bör spela med kniven på strupen, Lhc lär göra sitt men vet att de sitter i en väldig bra sits. Men höjer sig inte DIF sig så tar Lhc denna match också av bara farten.
Vi på läktarna påverkar det vi kan sedan är det upp till spelarna.
Caveman skrev:
Det är klart att LHC aldrig ger upp en match. Men det är inte ovanligt att ett lag som ligger under med 0-2 och har hemmaplan lyckas sno åt sig match 3, därefter väntar 2 matcher i Linköping, detta vet Lhc, Detta vet DIF som nu måste vinna 2 matcher i Linköping. DIF bör spela med kniven på strupen, Lhc lär göra sitt men vet att de sitter i en väldig bra sits. Men höjer sig inte DIF sig så tar Lhc denna match också av bara farten.
Kämpa DIF.
Absolut, det scenariot är relativt vanligt men finns inte en chans att LHC medvetet går ner lite i tempo och tänker "äh, vi har ju ändå 2 hemma matcher på oss att fixa det här!" när de vet att vi inte ALLS kommit upp till vår normala standard. Omedvetet kanske de slår ner en aning på takten, men i det här fallet tror jag tyvärr de blir lika påeldade av publiken att ge järnet (trots att det är minst 6000 DIF-hjärtan i publiken) och kommer säkerligen vilja gå ut till 100% för att punktera tillställningen.
Hoppas dock, och tror egentligen också, vi kan knipa den här matchen och komma in i serien ändå.
Caveman skrev:
Kämpa DIF.
Absolut, det scenariot är relativt vanligt men finns inte en chans att LHC medvetet går ner lite i tempo och tänker "äh, vi har ju ändå 2 hemma matcher på oss att fixa det här!" när de vet att vi inte ALLS kommit upp till vår normala standard. Omedvetet kanske de slår ner en aning på takten, men i det här fallet tror jag tyvärr de blir lika påeldade av publiken att ge järnet (trots att det är minst 6000 DIF-hjärtan i publiken) och kommer säkerligen vilja gå ut till 100% för att punktera tillställningen.
Hoppas dock, och tror egentligen också, vi kan knipa den här matchen och komma in i serien ändå.
Det är ju precis så, kanske de går ner lite i tempo, intensitet då de känner en viss trygghet. Det bör räcka för ett lag som är i DIFs sits, det bör räcka till en seger men samtidigt måste DIF LYFTA SIG, alla måste vara med i detta krig, det måste kännas hos Lhc-spelarna att de har mött DIF på Hovet, i alla närkamper måste vi visa att nu bestämmer vi.
Caveman skrev:
Kämpa DIF.
Det är ju precis så, kanske de går ner lite i tempo, intensitet då de känner en viss trygghet. Det bör räcka för ett lag som är i DIFs sits, det bör räcka till en seger men samtidigt måste DIF LYFTA SIG, alla måste vara med i detta krig, det måste kännas hos Lhc-spelarna att de har mött DIF på Hovet, i alla närkamper måste vi visa att nu bestämmer vi.
Jo, fast som jag skrev också tror jag det är egentligen det enda LHC har pratat om inför den här matchen. Att verkligen ge allt och inte låta DIF komma in i matchserien... Men vi får se.
DIF måste höja sig många snäpp för att det ska bli en seger ikväll. Spelar de som de gjorde i torsdags spelar det ingen roll om Linköping går ner i tempo (medvetet eller omedvetet), de vinner ändå.
Ska jag vara ärlig så är jag inte speciellt optimistisk inför dagens match, men jag hoppas så klart att killarna lyckas resa sig och reducerar matchserien.
En sak är i alla fall säker, Hovet kommer att koka idag också!
Finns många spelare man vill hylla en kväll som denna, Ölven är naturligtvis en av dom. Men jag tycker också Fimpen visar karaktär och järnkaminanda. Brännde visserligen en straff men killen offrar sig och står upp för Djurgården. Långt ifrån en utfyllnadsspelare nu! Skönt att se!