Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Daniel942 skrev: 2024-02-01 13:42:50 Klart vi har använt pengarna från insamlingen till Dahlström och Ragnarsson. Fånigt av Abris att tro nåt annat.
Djurgårdshjärtat och Magwoods lön på det.
Fullt rimligt.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Daniel942 skrev: 2024-02-01 13:42:50 Klart vi har använt pengarna från insamlingen till Dahlström och Ragnarsson. Fånigt av Abris att tro nåt annat.
Hör får Abris vara säker på sin sak, samt även "gärna förtydliga ". Det är inga "vanliga kvällstidnings nyheter", han basunerar ut!?
kevinha
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kevinha »

Osten östlund skrev: 2024-02-01 14:15:29
Hör får Abris vara säker på sin sak, samt även "gärna förtydliga ". Det är inga "vanliga kvällstidnings nyheter", han basunerar ut!?
KAn med 100% säkerhet säga att insamlingspengarna inte gått till dessa två spelare, detta blev bekräftat idag direkt från insidan väldigt högt upp. Pengarna kommer inte användas före söndag då avslutningen för insamlingen är gjord.Det finns ett par spelare man förhandlar med i dagsläget men jag fick inte veta vem.
Osten östlund

kevinha skrev: 2024-02-01 15:04:54
Osten östlund skrev: 2024-02-01 14:15:29
KAn med 100% säkerhet säga att insamlingspengarna inte gått till dessa två spelare, detta blev bekräftat idag direkt från insidan väldigt högt upp. Pengarna kommer inte användas före söndag då avslutningen för insamlingen är gjord.Det finns ett par spelare man förhandlar med i dagsläget men jag fick inte veta vem.
Riktigt bra. Hoppas vi får dom spelarna vi vill ha!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Too good to be true!

Skapa ingen hysteri nu. Om det låter osannolikt så är det troligtvis det. Det har ju sagts att vi har 0 ekonomiska muskler. Att vi nu skulle sitta på 1,6-1.7 miljoner EFTER vi värvat Ragge och John? Det låter mkt märkligt. Djurgårdshjärtat har jag uppfattat som pengar som hållit oss flytande.

Suck!
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Med rätt god insyn
inte en krona rörd av insamlingen
The DIF ONE
Osten östlund

GULD skrev: 2024-02-01 15:17:15 Med rätt god insyn
inte en krona rörd av insamlingen
Sjukt bra nyheter. Om vi bara kan hålla oss skadefria så!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bara inte detta blir till en absolut sanning nu så lackar folk ut om KG inte värvar den eller den. Det är vad det är och det blir vad det blir.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

KG bekräftar väl på sätt och vis i DIF-TV att pengarna som samlas in ska användas för kommande värvningar.

En back och en center ska in utöver Ragge och Dahlström. Spelare som dels passar in i det vi söker men som också snabbt kan acklimatiseras till våran hockey.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Som en AI är det inte möjligt för mig att ge färska uppdateringar eller prognoser för Djurgårdens beslut, inklusive vilka spelare de kan tänkas att ta in. För att få den senaste informationen om vilken back, forward eller center Djurgården Hockey kan tänkas att ta in, rekommenderar jag att du följer Djurgårdens forum där det diskuteras sportnyheter, analyser och vad som är officiellt innan klubben själva vet det. Vanligtvis annonseras sådana värvningar av forumets skribenter
Så det så!
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Eriksson skrev: 2024-02-01 15:39:48
Som en AI är det inte möjligt för mig att ge färska uppdateringar eller prognoser för Djurgårdens beslut, inklusive vilka spelare de kan tänkas att ta in. För att få den senaste informationen om vilken back, forward eller center Djurgården Hockey kan tänkas att ta in, rekommenderar jag att du följer Djurgårdens forum där det diskuteras sportnyheter, analyser och vad som är officiellt innan klubben själva vet det. Vanligtvis annonseras sådana värvningar av forumets skribenter
Så det så!
jsson skrev: 2024-01-19 15:59:17 Sen är ju frågan om de ska köpas ut. Finns väl inte så många "free agents" att titta på. Trefaldiga Stanley Cup-vinnaren Phil 'The Thrill' Kessel kanske?
AI-profetian kanske visar sig vara sann? Mäktigt isåfall!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

jsson skrev: 2024-02-01 15:51:15
Eriksson skrev: 2024-02-01 15:39:48
Så det så!
jsson skrev: 2024-01-19 15:59:17 Sen är ju frågan om de ska köpas ut. Finns väl inte så många "free agents" att titta på. Trefaldiga Stanley Cup-vinnaren Phil 'The Thrill' Kessel kanske?
AI-profetian kanske visar sig vara sann? Mäktigt isåfall!
Forumet vet alltid bäst, skulle fallet vara så att forumet inte vet bäst så är det för att forumet själv ville det
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2024-02-01 15:30:52

KG bekräftar väl på sätt och vis i DIF-TV att pengarna som samlas in ska användas för kommande värvningar.

En back och en center ska in utöver Ragge och Dahlström. Spelare som dels passar in i det vi söker men som också snabbt kan acklimatiseras till våran hockey.
Sådärja.
Då kan alla som var så säkra på att Abris snackade skit somna om med vetskapen om att vi har ungefär 1,6 mille att värva spelare för.
Mys.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-01 16:34:07
jsson skrev: 2024-02-01 15:30:52

Sådärja.
Då kan alla som var så säkra på att Abris snackade skit somna om med vetskapen om att vi har ungefär 1,6 mille att värva spelare för.
Mys.
What? Det säger han väl ingenting om i klippet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
LG08
Säsongskort: Ja

Inlägg av LG08 »

Brukar försöka sansa mig i kritik kring spelare men nu har jag tröttnat på Albin Grewe.
Han tillför inte någonting positivt till det här laget. Det finns fler seniora spelare som redan nu är frånsprungna av våra bästa juniorer, men Grewe måste ha gjort sitt i DIF.
Utöver den låga nivån så kan man inte lita på honom. Vi har inte råd att ta dom riskerna framöver och det finns flera forwards i truppen som är bättre. Och billigare.

Att tackla är en självklar del av hockeyn men det är också det enda han tillför, om (!) han nu gör det korrekt.
Vi kan inte ha spelare som är "bra" på att göra en enda sak när nivån på det övriga är så pass låg.

Tänk om (när?) det slår slint under en träning? Igen, vi kan inte lita på Grewe mer än att han förr eller senare kommer göra väldigt kostsamma misstag, det fungerar om man heter Olle Liss som har en grym uppsida men inte AG.
Låst