Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
5 matcher på Grewe, två idioten (Krupic) som crosscheckar...
Tycker på riktigt att vi måste överklaga detta och överväga att stämma ligan (och tv4) för negativ särbehandling.
Karln kan ju för tusan inte göra sitt jobb utan att bli avstängd!
Tycker på riktigt att vi måste överklaga detta och överväga att stämma ligan (och tv4) för negativ särbehandling.
Karln kan ju för tusan inte göra sitt jobb utan att bli avstängd!
It's the hope that kills you.
Säsongen 23/24
Förväntar mig att vi överklagar nu. Med tanke på hur lågt VIK spelaren kommer in i situationen blir det jävligt olyckligt. Grewe kommer ju inte våga spela hockey efter drevet som pågår.
Amil Krupic's tackling på WN är däremot direkt livsfarlig. Han får game och 2 matcher.
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
Är ju dock alltid så att DN går dels på faktiskt skada, hade WN gått ut skadad hade det blivit längre straff, dels på ”återfallsförbrytare”, har du blivit straffad tidigare så ska du straffas hårdare.thelinho skrev: ↑2024-02-01 14:26:38Förväntar mig att vi överklagar nu. Med tanke på hur lågt VIK spelaren kommer in i situationen blir det jävligt olyckligt. Grewe kommer ju inte våga spela hockey efter drevet som pågår.
Amil Krupic's tackling på WN är däremot direkt livsfarlig. Han får game och 2 matcher.
Eftersom straff är generellt väldigt effektivt för att stävja otillåtna beteenden, som ALL forskning visar.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 23/24
Detta skulle aldrig hamnat hos DN, där ligger första felet. Det andra är ju att de bara går på namnet och dömer på det. Det är fel nummer två.DIFLuWi skrev: ↑2024-02-01 14:52:03Är ju dock alltid så att DN går dels på faktiskt skada, hade WN gått ut skadad hade det blivit längre straff, dels på ”återfallsförbrytare”, har du blivit straffad tidigare så ska du straffas hårdare.thelinho skrev: ↑2024-02-01 14:26:38Förväntar mig att vi överklagar nu. Med tanke på hur lågt VIK spelaren kommer in i situationen blir det jävligt olyckligt. Grewe kommer ju inte våga spela hockey efter drevet som pågår.
Eftersom straff är generellt väldigt effektivt för att stävja otillåtna beteenden, som ALL forskning visar.
It's the hope that kills you.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Grewes straff är för hårt även om man tar i beaktande att han är serieförbrytare. Till skillnad från nästan alla andra spelare så går han all-in oavsett position motståndaren har. Jag tycker att västeråsaren skyddar sig dåligt och är lite lågt, men i och med alla hjärnskakningar så har vi ett regelverk som säger att MAN FÅR INTE TRÄFFA HUVUDET.thelinho skrev: ↑2024-02-01 14:26:38Förväntar mig att vi överklagar nu. Med tanke på hur lågt VIK spelaren kommer in i situationen blir det jävligt olyckligt. Grewe kommer ju inte våga spela hockey efter drevet som pågår.
Sedan är Krupic för kort straff. Jag tycker generellt att de där crosscheckingarna i ryggslutet är ett djävla otyg, men här är det extra allvarligt med tanke på positionen på Nilsson.
Säsongen 23/24
DIF överklagar. Helt riktigt naturligtvis!
Även om jag är mer förbannad för att tokdåren i Västerås bara får två matcher för en livsfarlig tackling. Utan tvekan den värsta på hela säsongen. Har man helt glömt bort vad som kan hända när man far in i med nacken i sargen på det där sättet? Ring Forsberg i Leksand, så kan han förklara. ..
Vilka sitter i den där nämnden? Inte fan är det folk med historik inom sporten, det måste vara direkt omöjligt. Det här är så brutalt fel i alla ändar. Börja sätta föredetta spelare där istället som förstår någonting. Det här måste vara resultatet av feta töntar som kravlar sig fast vid relevans.... Försvinn!
Även om jag är mer förbannad för att tokdåren i Västerås bara får två matcher för en livsfarlig tackling. Utan tvekan den värsta på hela säsongen. Har man helt glömt bort vad som kan hända när man far in i med nacken i sargen på det där sättet? Ring Forsberg i Leksand, så kan han förklara. ..
Vilka sitter i den där nämnden? Inte fan är det folk med historik inom sporten, det måste vara direkt omöjligt. Det här är så brutalt fel i alla ändar. Börja sätta föredetta spelare där istället som förstår någonting. Det här måste vara resultatet av feta töntar som kravlar sig fast vid relevans.... Försvinn!
Säsongen 23/24
Om jag fattat det rätt är det samma nämnd för SHL som HA etc.
https://www.swehockey.se/svensk-ishocke ... /naemnder/
Johan Nordin
Ordförande
Josefin Mallmin
Vice ordförande
Daniel Sandberg
Vice ordförande
Nathalie Stenmark
Vice ordförande
Ulf Lindgren
Ledamot
Hans-Göran Elo
Ledamot
Stefan Persson
Ledamot
Gunilla Andersson Stampes
Ledamot
Fredrik Emvall
Ledamot
Maria Furberg
Ledamot
Cattis Zethelius
Tel: +46704450429
Adjungerad sekreterare
cattis.zethelius@swehockey.se
Maila ärenden
Använd denna e-mailadress för bestraffningsärenden
disciplin@swehockey.se
Inte många hockeynamn där inte. Gott om kvinnor iaf, käckt.
Johan Nordin
Ordförande
Josefin Mallmin
Vice ordförande
Daniel Sandberg
Vice ordförande
Nathalie Stenmark
Vice ordförande
Ulf Lindgren
Ledamot
Hans-Göran Elo
Ledamot
Stefan Persson
Ledamot
Ledamot
Fredrik Emvall
Ledamot
Maria Furberg
Ledamot
Cattis Zethelius
Adjungerad sekreterare
Maila ärenden
disciplin@swehockey.se
Säsongen 23/24
Grewe kan inte spela hockey i Sverige, så enkelt är det. Spelar ingen roll hur skyldig eller inte han är - han kommer ändå bli avstängd för varenda situation p.g.a namnet på ryggen.
Är han smart så flyttar han utomlands efter den här säsongen. Till nån liga där en separat nämnd med hävdelsebehov och helt utan hockeykunskap inte styr och ställer precis hur de vill för att få bort kamp-elementet från hockeyn.
Är han smart så flyttar han utomlands efter den här säsongen. Till nån liga där en separat nämnd med hävdelsebehov och helt utan hockeykunskap inte styr och ställer precis hur de vill för att få bort kamp-elementet från hockeyn.
Säsongen 23/24
Väldigt bra skrivet av Sanny.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... rt-straff/
Jock var såg du att vi överklagar?
Säsongen 23/24
Den här gången är jag 100% på Grewes sida.
Den här avstängningen är sjuk. Vem som helst som inte hade 46 på ryggen hade sluppit straff helt.
Career ending för Grewe när han äntligen kommit igång.
Den här avstängningen är sjuk. Vem som helst som inte hade 46 på ryggen hade sluppit straff helt.
Career ending för Grewe när han äntligen kommit igång.
Säsongen 23/24
Sportbladet. Mycket huvudet på spiken från KG.Henkos skrev: ↑2024-02-01 15:13:41 Väldigt bra skrivet av Sanny.
https://www.aftonbladet.se/a/2BQ8LG
Härlig kvotering. Kacklas nog en massa gojs om vilken spelare som har finast hockeyrumpa i varje situation. Säkert en levande rankingboard för flickorna och vårtsnubbarna att dilla om mellan mandelkubbarna...Henkos skrev: ↑2024-02-01 15:08:11 Om jag fattat det rätt är det samma nämnd för SHL som HA etc.
Johan Nordin
Ordförande
Josefin Mallmin
Vice ordförande
Daniel Sandberg
Vice ordförande
Nathalie Stenmark
Vice ordförande
Ulf Lindgren
Ledamot
Hans-Göran Elo
Ledamot
Stefan Persson
Ledamot
Ledamot
Fredrik Emvall
Ledamot
Maria Furberg
Ledamot
Cattis Zethelius
Adjungerad sekreterare
Maila ärenden
disciplin@swehockey.se
Emvall känner man ju igen. Sjysst medelmåtta från Mjölby eller något annat Östergötlands-träsk. I övrigt då? Jaa du det är ju inte Sudden eller så. En massa muppar som sett fler styrelserum än ishallar. Varför ska sådana där jävla träsktroll sitta och styra över våra intressen för? Jag sitter inte och schemalägger operationstider i Pajala. Försvinn bara förbannade tumörer...
Säsongen 23/24
Jättebra beskrivning av situationen av Honken i Aftonbladet och av Sanny på expressen. Gillar också förbundets insruktionsvideo som Sanny länkade. Att Grewe får 5 för detta medans Krupic som kunde brutit nacken på Nilsson får 2 är så sjukt konstigt. Men man förväntar sig inte mer från pajasnämnden såklart. Bara för hela föreningen att ställa sig bakom Albin här.
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
Sinnessjuk avstängning. ÖVERKLAGA
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 23/24
Undrar om Grewe hade spelat i t.ex. tingsryd. Hade straffet varit detsamma?
Är trött på stockholmshatet. Känns som det genomsyrar domarkåren ink disciplinnämnden. Inte uttalat på något sätt utan underliggande. Säkerligen många supportrar från andra lag som hamnar på kansliet eller i kåren och så råkar det bli ett yrke.
Är trött på stockholmshatet. Känns som det genomsyrar domarkåren ink disciplinnämnden. Inte uttalat på något sätt utan underliggande. Säkerligen många supportrar från andra lag som hamnar på kansliet eller i kåren och så råkar det bli ett yrke.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB